Hulp bij aanschaffen ski's

Hoi hoi,

Komende carnavalsvakantie ga ik op wintersport. Nu heb ik afgelopen jaren elke keer ski’s gehuurd en vind het eigenlijk wel eens tijd om zelf latten te kopen.
Nu heb ik mij verdiept in type ski’s en kan door het bos de ideale boom niet meer zien…
Ik ben opzoek naar een fijne piste ski die stabiel skiet en vergevingsgezind is bij niet-ideale omstandigheden (lees; pap en ijs).

Info:
lengte 190
gewicht 72
ervaring: 4-5 x pieste + meerdere malen hal.

Ik ben mij aan het orienteren op 2e hands ski’s, is dit verstandig? Of raden jullie mij aan nieuwe te kopen?

Hopelijk ben ik hier op het goeie adres!

Op zich kunnen we wel helpen denk ik. Heb je nog een voorkeur voor bijvoorbeeld lange bochten of hele korte? Of wil je een ski die alles goed kan (ik verklap alvast: die bestaat niet).

Heb nog een setje salomon x drive x750 staan op dit forum. Lijken in de lijn te liggen van wat je zoekt. Zeg maar een middenklasse (piste) alleskunner. Ijzige pistes blijven een verhaal apart. IS al veel over te vinden hier op 't forum :)

Edwin van Riel

Wat is je budget

Ski you later!

Heb nog een setje salomon x drive x750 staan op dit forum. Lijken in de lijn te liggen van wat je zoekt. Zeg maar een middenklasse (piste) alleskunner. Ijzige pistes blijven een verhaal apart. IS al veel over te vinden hier op 't forum :)

evr66 op 19 jan 2017 15:49

Zou zo maar een goede ski voor je kunnen zijn.

En voor zo’n prijsje (Eur 100). Beertje geven, lekker paar jaar van genieten en dan als je er behoefte aan hebt naar 't strakkere werk.

Edwin van Riel

@GiGi: Ik zoek ski’s die lekker stabiel sturen op korte/middel bochten. @evr66: Geïnteresseerd! Hoe lang heb je ze in gebruik gehad? @tete: probeer onder de 1000€ uit te komen met ski’s, schoenen en stokken! Aanraders?

Hoe denken jullie over 2e hands materiaal?

Hoi, ze zijn gekocht in november 2015 (factuur aanwezig). 2x anderhalve week gebruikt.

Ik gebruik zelf ook regelmatig gebruikt materiaal (bv ski’s). Maar niet voor veiligheids-georienteerde spullen (bv helm, aitbag en zo). Die koop ik liever gewoon nieuw.

Edwin van Riel

He vraagje man of vrouw vind het onduidelijk ?
En wat is de niveau, kijk ff naar dat schema van @gigi

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 19 jan 2017 18:59

Ski you later!

@tete ben een man, haha vergeten erbij te zetten ;)
Qua niveau ben ik een licht gevorderde recreant!

Plaats een reactie