Te koop: Blizzard Brahma All mountain ski 180cm (nieuwstaat)

Te koop: Blizzard Brahma All mountain ski
Lenge 180cm
Binding: Tyr attack DIN13

Slechts 1 week mee geskied en zijn op een kleine oppervlakkige kras achteraan nog in perfecte staat.
Nieuwprijs was 550 euro nu voor 350 euro

null
null
null
null
null
null
350

Voor welke BSL zijn de bindingen gemonteerd?

Was ik vergeten te vermelden.

Bindingen staan goed voor een 29,5 - 338mm

He? Waarom verkoop je ze? Heb namelijk je vorige discussie gevolgd, toen je nog op zoek was…

Haus Gassner in Niedernsill

Ik wil ze verkopen vermits ik een nieuwe relatie heb met vriendin en dochter die willen beginnen met skien.

Ik vind ze fantastisch om mee te skien, gaan echt lekker maar, het is zoals in de vroegere discussie al vermeld,met mijn lichaamsbouw zijn ze te moeilijk te buigen en te zwaar om er een hele dag te skien. Moest me regelmatig “in het zweet werken” om erop te blijven presteren.

Ik zoek nu een set van het “luie” type vermits ik veel tijd zal spenderen op de groene/blauwe piste met lesgeven en daar horen deze skies echt niet thuis ?

*bericht bewerkt door Antigoon op 19 jan 2017 22:12

Kunnen de bindingen passend gemaakt worden voor een maat 27,5 zool 316?

Kunnen de bindingen passend gemaakt worden voor een maat 27,5 zool 316?

Sander23 op 20 jan 2017 07:59

Ik denk dat je dan opnieuw moet boren. Wat op zich geen probleem hoeft te zijn trouwens.

@Antigoon heb je al wat anders op het oog?

@GiGi

Heb nog niet echt tijd gehad om research te doen.
Voorstellen voor een leuke/speelse piste ski die niet teveel vraagt mag altijd dan kan ik er eens naar kijken.

Mvg,

Leuk lijstje van allmountain ski’s (80/20)… Van makkelijk cruise-baar tot lekker energiek:

  • Fischer Pro Mtn 80 TI
  • Dynastar Powertrack 89
  • Fischer Motive 86 (overjarig)
  • Völkl Kendo
  • Nordica Nrgy 90 of 85

Er zijn er nog veel meer, maar die zijn ook niet ideaal om o lage snelheid achter beginners aan te skiën op een groene piste.

Zouden jullie deze ski aanraden voor iemand van +/- 1,80 m en ongeveer 78 kilo?
Kan interessant zijn voor een maatje van mij , ik heb sinds deze week al nieuwe aangeschaft met behulp van Gigi :)

Zouden jullie deze ski aanraden voor iemand van +/- 1,80 m en ongeveer 78 kilo?
Kan interessant zijn voor een maatje van mij , ik heb sinds deze week al nieuwe aangeschaft met behulp van Gigi :)

SB79 op 20 jan 2017 10:07

De Brahma is wel echt een ski die veel energie kost om te skiën. Een zwaardere skiër, krachtig, goede conditie en techniek… Iemand van 78 kg zou dus wel kunnen, maar dan moet het wel een heel fitte en technisch goede skiër zijn wil hij deze ski niet alleen optimaal kunnen gebruiken, maar gewoon een beetje normaal kunnen skiën (ook aan het eind van de dag met wat vermoeide benen bijvoorbeeld)…

Zonder meer te weten zou ik intuïtief deze ski niet aanraden.

@SB79

Ik sluit mij volledig aan bij GiGi ook al is het tegen mijn eigen winkel.

Ik ben zelf 1.89m en 82kg en voor mij was het na de middag vaak zwaar werken op de piste, op het einde van de dag voelde ik vaak de beentjes branden.
Ik ben er heel tevreden van maar ze zijn niet geschikt om een hele dag rustig op de piste te cruisen.

Duidelijk verhaal , bedankt voor je eerlijke reactie!

Is dit de 2016-2017 carbon versie…?

Ben wel geïnteresseerd. Waar woon je?

*bericht bewerkt door Spet op 21 jan 2017 13:55

Better people, better food... and better beer!

ik ben een vergevorderde skier van 1.89m en 85kg met een goeie conditie en vond deze toch net te heftig om een ganse dag lekker op de skiën. Zo lang je de techniek, kracht en energie kan leveren om ze te buigen zijn ze super, maar zodra je een beetje komt te verslappen straffen ze je benen genadeloos af

Is dit de 2016-2017 carbon versie…?

Ben wel geïnteresseerd. Waar woon je?

Spet op 21 jan 2017 13:20

Dit is de 2015-2016 versie, nog zonder carbon.

ik ben een vergevorderde skier van 1.89m en 85kg met een goeie conditie en vond deze toch net te heftig om een ganse dag lekker op de skiën. Zo lang je de techniek, kracht en energie kan leveren om ze te buigen zijn ze super, maar zodra je een beetje komt te verslappen straffen ze je benen genadeloos af

StevenDW op 21 jan 2017 15:39

Ik heb dezelfde set met dezelfde binding, ben 1.88m, weeg 80 kg en vind ze werkelijk waar fantastisch. Je kunt er de hele dag lekker mee op de piste (en eventueel wat erbuiten) knallen. Kanttekening is wel dat je, net zoals hierboven al wordt genoemd, over wat kracht in je benen moet beschikken en technisch vaardig moet zijn.

Naar mijn mening: top ski voor de sportieve skiër!

@Spet
Ik ben van de regio Antwerpen

Heb ze (model 16-17) in november op de Stubaier getest in 1.80 lengte en nu in 187cm (ik ben 1.90 en 100kg) aangeschaft (xspo) Ga ze over paar weken “ontmaagden” in Italië (daar moet het nog wel een beetje gaan sneeuwen…)

Ik ben ook 1.90 en 110 kilo en ik zit heel erg te dubben of deze set juist is voor mij (sorry @Antigoon)…
Heb ik de extra carbon nou nodig of niet en inderdaad, 180 of 187 cm.

Ik ski al jaren de 163 cm Atomic B5 Metron; deze is superstijf en heeft superveel grip, echt een tank, maar dus ook erg kort. Vorig jaar heb ik tijdens een short ski Atomic Nomads gehuurd van 180 en deze lengte beviel goed. Over de ski zelf was ik minder enthousiast, moet ik zeggen :-).

Wil de Blizzards eerst ergens kunnen testen ‘to be sure’. Daarnaast ben ik benieuwd naar de Salomons X-drive 8.0 en 8.8. Iedereen op dit forum is er enthousiast over…

Better people, better food... and better beer!

Hi, ik heb wel interesse. Ben 2.00, 110 kg. Maar hoe breed zijn deze onder de schoen? En ik heb maat 29.0, kunnen deze in de bindingen?
Groet Bas (Utrecht)

@Bas76

Skies zijn 88mm onder de ski.
Maatje 29 zal zeker lukken is maar een half maatje verschil met hoe ze nu staan ingesteld.

Bedoel dus 88mm onder de schoen maar had al wel door ?

Terwijl ik voor andere skies aan het kijken ben heb ik net gemerkt dat je deze nu voor ongeveer 450-500 euro(399 zonder bindingen) nieuw kan kopen

Ik zal daarom de prijs laten zakken naar 300 euro.
Zelf op te halen aan de Belgisch/Nederlandse grens (Stabroek) en neen, ik rijd niet tot Noord-Nederland om ze te brengen ;)

Oh wat een koopje… Ik heb ze vorig jaar nieuw gekocht voor een bedrag richting de 550 euro…

@ Antigoon : 300 is een deal!

Ik stuur je een PM

Better people, better food... and better beer!

Kan een slotje op, want deze Brahma’s staan inmiddels bij de nieuwe eigenaar. Thanks, Jef!

Better people, better food... and better beer!

Plaats een reactie