Beste periode aankoop materiaal?

Hallo iedereen,

Na dit winterseizoen zou ik een nieuw board willen kopen om volgend seizoen mee te kunnen glijden, maar nu is mijn vraag wat is volgens jullie de meest aangewezen moment om skimateriaal(lees snowboard) aan te kopen?
Zijn er indoor pistes die jullie aanraden waar het materiaal kan getest worden en vervolgens mogelijks aangekocht, en waar ze ook nog eens een deftig woordje uitleg kunnen geven?
Ik wil bij mn volgend board niet dezelfde fout maken zoals bij de eerste(een board kiezen naar zn uitzicht).

Greetings Stef

Bij Duijvestein kun je snowboards testen (in Snowworld)!

Ik koop zelf de spullen meestal rond september. Vaak willen winkels/webshops dan graag van hun overjarig spul af.
Het is prettig om in april dan al te weten wat je wilt hebben, kun je de prijzen in de gaten houden.
Dat moet je ook wel beetje leuk vinden natuurlijk, mijn echtgenote begrijpt er niets van als ik de zomer op wintersportsites aan het kijken ben en in augustus of september een pakket wordt bezorgd. Die koopt haar spullen altijd in het hoogseizoen…

Fun Lovin' Skier

Ik heb afgelopen woensdag een aantal boards getest in Zoetermeer, is me goed bevallen. Kom je er ook een beetje achter wat voor soort board je het liefst hebt en die kun je dan tijdens een aanbieding aanschaffen.

Beste periodes zijn vaak zo vanaf maart t/m mei dan gaan de oude collecties er uit tegen zeer hoge kortingen. Bij duijvestein in Landgraaf is er idd veel te testen.

Born to Ride

Na de Pasen. Voor prijsvergelijk zou ik dan ook eens Duitse sites bezoeken.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Van eind maart tot begin oktober is de beste periode om te kopen.

En ik zou zeker gaan testen dan voel je de verschillen en kan je dus bepalen wat er bij jou past. Destijds twijfelde ik, maat ik neigde naar 1. Eerst de mindere favoriet geprobeerd, wel een fijn boardje maar niet top. Andere board geprobeerd. Bingo! Wel nog even ter vergelijking een derde board geprobeerd ook die was wel ok, maar niet top.

Let it snow, let snow, let it snow!

Als er een tropische week in aantocht moet je de prijzen goed in de gaten houden, dat is mijn ervaring.

Huidige collectie is nu al vaak te koop met 20-30% korting. Wil je meer korting? Dan wachten tot na Pasen en uiterlijk in oktober kopen.

Hoe gaat dat testen en kopen dan? Je test bij Duijvestein/Snowworld en als je je keuze hebt gemaakt koop je hem online ergens anders als je een aanbieding ziet? Is dat niet raar? Of betaal je voor het testen?

Je betaalt inderdaad voor het testen. Als je daar alsnog ski’s of een snowboard koopt, wordt dat bedrag (€15) met de aankoop verrekend.

Huidige collectie is nu al vaak te koop met 20-30% korting. Wil je meer korting? Dan wachten tot na Pasen en uiterlijk in oktober kopen.

RRski op 20 jan 2017 21:33

klopt, ik heb afgelopen week nieuwe skikleding gekocht met +30% korting, bleek wel in 3x het geval de laatste in mijn maat te zijn…
Vaak houdt het ook ergens op en worden kleding, ski’s en snowboards niet meer aangeboden gedurende de zomer.
Als het nieuwe seizoen in September weer begint worden deze artikelen vaak weer met dezelfde korting als in maart aangeboden. Je kunt langer wachten en gokken dat je het later in het seizoen goedkoper kunt krijgen of gewoon nu kopen in jouw maat of lengte en dan is 30% ook mooi meegenomen.

heb eind april/ begin mei wel goede deals gescoord qua kleding en ski’s

Ik heb vorig jaar in juni mijn skischoenen gekocht bij Duijvestein, voor de helft van de originele prijs… Wachten was zeker de moeite waard!

Ik heb vorig jaar in juni mijn skischoenen gekocht bij Duijvestein, voor de helft van de originele prijs… Wachten was zeker de moeite waard!

xrosadanielle op 23 jan 2017 14:25

Risico is in die periode wel (voor alle producten eigenlijk) dat de meest gangbare maten en kleuren zijn uitverkocht.

Ik ga dan in maart/april ook maar weer voor ski’s kijken. Heb alleen werkelijk geen flauw idee wat voor ski’s ik zou moeten gaan, als gevorderde beginner…

Plaats een reactie