Beginnen met snowboarden - Burton Namedropper 155 geschikt of niet...?

Hoi allen,

Ik wil beginnen met snowboarden en probeer nu een set samen te stellen.
ik ken iemand die een snowboard van Burton gewonnen heeft en het me goedkoop wil verkopen.
Het is de burton Name Dropper 155.
Dit zijn de specs die ik kan vinden, maar het is allemaal nogal chinees voor me… :-)
BEND Flat Top
SHAPE Twin Shape
FLEX Twin Flex
MOUNTING The Channel™
SIDEWALLS Off-Axis Frostbite Edges
FEATURES Off-Axis Squeezebox Low, Off-Axis Filet-O-Flex, Pro-Tip™, Infinite Ride™
Kan iemand me zeggen of ik hiermee als beginner (wel goed evenwicht omwille van diverse andere sporten) kan starten? Ik wil een board waarmee ik kan bijleren en dat lange tijd mee kan gaan…
Mijn gegevens: 1.87 meter L, 77 kg en schoenmaat 42.5

Alvast bij voorbaat dank!

Een nieuwsgierige newbie…

*bericht bewerkt door Rofke op 19 jan 2017 21:13

Voor je gewicht zou hij nèt kunnen. Voor de rest een board waar je best mee kan beginnen. Zelf ooit ook begonnen met een mid flex freestyleboard.toen camber nog heel gewoon was?.
Nooit spijt van gehad.

ik ben begonnen met de Namedropper , het is een heel vergevingsgezind board.
Ik had het gekocht om indoor te oefenen en dat ging super. Je moet al serieuze fouten maken om te vallen met dit bord heb ik de indruk…
Ik ben er ondertussen 3x mee op wintersport geweest en ik merkte wel dat dit geen ideaal bord is om pistes te doen eens je wat snelheid hebt. Heel weinig grip op ijs en eens hij wat snelheid neemt ook niet echt stabiel, heeft nogal de neiging om constant te willen draaien. Dit ligt zeker ook aan de techniek, maar met met een iets meer all mountain gericht board heb ik daar veel minder last van. Ik moet wel zeggen dat het heerlijk ging in verse sneeuw!
Ik heb ondertussen wel al een ander board gekocht, maar de Namedropper houd ik zeker bij om te oefenen in het park. Als het je bedoeling is om met een redelijke snelheid de berg af te gaan, zou ik het niet kopen, maar indien je van 0 begint en je nog veel (indoor) wil oefenen zou ik het zeker overwegen!

*bericht bewerkt door Herky op 19 jan 2017 23:05

Dit is een echt parkboardje, waar je prima je eerste bochtjes op kunt leren, maar al snel flink te kort komt als je progressie wilt maken op de piste. Leuk voor één of twee vakantie(s), maar daarna ben je waarschijnlijk toe aan een andere plank om echt door te kunnen leren. Wil je echt serieus beginnen, dan zou ik kijken naar een boardje met (een klein beetje) camber in het profiel. Dit is wel een leuke 2e plank.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie