Jeremy Jones in lawine, beide benen gebroken

De freestyle snowboarder Jeremy Jones heeft zijn beide benen gebroken doordat hij door een lawine de bomen in werd geslingerd.

http://unofficialnetworks.com/2017/01/video-two-snowboarders…

*dit is niet Jeremy Jones van Jones snowboards, maar de freestyle snowoarder Jeremy Jones
http://www.theinertia.com/mountain/the-tale-of-two-jeremys/…

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Niet de Jeremy Jones met zijn eigen snowboardmerk, maar de freestyler

Niet de Jeremy Jones met zijn eigen snowboardmerk, maar de freestyler

Marijnt op 20 jan 2017 07:04

Klopt, vergeten te vermelden, heb het aangepast.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Nou, dan komt ie relatief goed weg denk ik.

Edwin van Riel

Een 2e snowboarder heeft 8 minuten begraven gelegen?! Zo lang kan ik mijn adem niet inhouden…

*bericht bewerkt door Juul op 20 jan 2017 08:40

@Juul onder koude omstandigheden kan je in extreme gevallen tot 30min zonder adem, zonder dat je hersenletsel oploopt. Hoe kouder de omstandigheden hoe langzamer je bloed stroomt en hoe minder zuurstof je lichaam verbruikt. Het gebeurd regelmatig dat er mensen na 20 minuten pas van onder het ijs gered worden wanneer ze er door zijn gezakt en dat ze er uiteindelijk geen blijvend letsel aan over houden.

Born to Ride

@Juul en @Matthias123 Ook kun je als je geluk hebt ademruimte hebben. Plus in amerika zijn avalungs heel populair, daarmee kun je onder de sneeuw ademen.

*bericht bewerkt door Rogier op 20 jan 2017 08:51

Click. Click. Peace

Plus in amerika zijn avalungs heel populair, daarmee kun je onder de sneeuw ademen.

Rogier op 20 jan 2017 08:51

Ook maar voor een beperkte tijd, btw :-P

*bericht bewerkt door Alex op 20 jan 2017 11:30

When life gets too complicated.... SKI

@Alex Klopt, maar er zijn testen uitgevoerd waar het om uren ging. Ook bij verschillende ongelukken bleek een avalung te werken; Dus die 8 minuten moeten te redden zijn.

Dat zeggende gebruik ik liever een airbag, ik blijf liever op een lawine dan eronder ;-) en nog liever de goede keuzes.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie