Beginnende boarder!

Hoi mede forumleden,

Mijn naam is Manuel 1.90 lang, 75 kg zwaar en ik ben een beginnende boarder.
Vanaf 3 maart zal ik mijn eerste wintersport gaan meemaken en daar heb ik echt gru-we-lijk veel zin in!

Onze groep bestaat uit 7 vrienden (boarders). 3 beginners/2 intermediate/2 gevorderd.

Plaats van bestemming: Ischgl

Ervaring : 10 lessen rollerbaan(wat ik al zeer tof vond om te doen).
En vrijdagmiddag ben ik 4 uur in Zoetermeer geweest(geen les). Ook erg van genoten. Ik kon aan het einde van de sessie gecontroleerd en zonder te vallen van de 300 m piste af komen.
Ik sport 3/4 x per week(Crossfit)

Ik ben gister bij mij broer geweest om zijn snowboard spullen te passen en te lenen, hij heeft er een keer of 5/6 mee geboard. Ik pas volgens mij alle materialen goed waar ik superblij mee ben!

Materiaal broer:
Burton canyon board 162
Flow bindingen waar je schoenen en 1 keer in klikt.
Flow Schoenen maat 45 boa

Omdat ik mijn reis zo goed mogelijk wil voorbereiden heb ik een aantal vragen aan jullie:

Kan ik met dit materiaal starten?
Is het board een beetje beginnersboard?
Ik heb de schoenen uitgeprobeerd icm een huurboard in Zoetermeer en ik had aan het einde van de middag wel wat kramp in mijn voeten, is dit normaal aangezien ik ook nog redelijk krampachtig die sleepliften op ging?verder conditioneel geen last.
Hebben jullie verder nog tips voor mij in dit gebied/materiaal wat jullie kunnen delen?

Ik sluit af met de woorden dat ik er onwijs veel zin in heb en ik het idee heb dat er een verslaving voor het leven aan ga overhouden :)

Mvg, manuel

Kramp kan zowel aan je materiaal (boots) houding (stance op je board) en techniek (manier van druk plaatsen/verkrampt staan) liggen. Lastig te zeggen waar het vandaan komt dus.

Probeer eens wat met je bindingen te spelen, in welke stance sta je nu? En waar heb je precies kramp?

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Wat @Embee zegt. Maar aangezien je zelf al aangeeft nog wat verkrampt in je sleeplift te staan gok ik dat, dat de oorzaak is. Het kan ook heel goed dat je je schoenen te strak had zitten. Die hoeven helemaal niet zo enorm strak, er gaat nog een binding overheen. Zorg dat je, je tenen vrij kan bewegen. Wat ik in het begin vaak deed was als ik kramp kreeg even schoenen los en weer opnieuw vast.

Geef dat je het zo leuk vindt en fijn zo’n goede conditie. Maar don’t over do it.

Let it snow, let snow, let it snow!

Het boardje is vrij oud en wordt beschreven als een stevige all-mountain. Als je gewend bent op een (rocker/flat) huurboardje te staan, dan kan de lengte en de camber nog wel eens een probleem worden.
Zijn de Flowbindingen net zo oud als het board? Zeker de oude flowbindingen zijn een klein drama om deze goed af te stellen op je schoenen, met mogelijk ook wat pijntjes of gebrek aan controle als gevolg.

Het is heel lastig te bepalen waar pijntjes in de voeten vandaan komen, omdat er 1001 oorzaken voor kunnen zijn. In het prille begin van je carrière ligt het vrijwel altijd (grotendeels) aan je techniek.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Hoi allen,
Bedankt voor de reacties.
Ik ga er mee aan de slag.
Ik had wat kramp in de bal van m’n voeten.
Ik heb ook de rollerband geen last gehad, maar dat is ook maar een half uur effectief snowboarden, ik had daar ook andere schoenen en een keihard stijf board. Degene van m’n broer is een stuk slapper.
Ik heb de flow bindingen en board van broer nog niet gebruikt.

null

Dit zijn de bindingen.

Ik heb in Zoetermeer due huurboards gebruikt icm eigen schoenen.

*bericht bewerkt door Rezp op 23 jan 2017 16:28

Ik sta trouwens op mijn board met beide voeten zon 15 graden naar buiten toe.

Plaats een reactie