Wat is dit precies?

Ik kwam dit ja hoe zal ik het noemen, snowboard? Tegen maar heb geen idee wat dit nou precies is laat staan hoe je het gebruikt in neem aan met ski schoenen.
Wat is dit snowboard? Nog waard denken jullie?

null
null

*bericht bewerkt door WouterS93 op 23 jan 2017 19:08

This is the way

Dit “snowboard” is een monoski :-)

Er zijn nog die-hards die hiermee van de piste kunnen.
https://youtu.be/fTR6cYXEwuw

*bericht bewerkt door Morzel op 23 jan 2017 19:12

Dat op die tweede foto?: Een krat bier

A winter without powder isn't a winter!

Dit “snowboard” is een monoski :-)

Er zijn nog die-hards die hiermee van de piste kunnen.
https://youtu.be/fTR6cYXEwuw

Morzel op 23 jan 2017 19:10

oke oke heb het echt nog nooit gezien bedankt iig!!

Dat op die tweede foto?: Een krat bier

Joostw op 23 jan 2017 19:13

Whaha ja wel he denk dat de flesjes lek zijn overigens, ze zijn zo snel leeg ;)

*bericht bewerkt door WouterS93 op 23 jan 2017 19:16

This is the way

Die zie je niet niet vaak meer. Helaas zo goed als niets meer waard. Wel leuk om weer eens te zien.

U only live ones

Ik zag van de week ook zo’n board/ ski bij de sport2000 in Veldhoven, Sporthuis Olympia

Ski you later!

Ha, daar heb ik nog een seizoen (ik denk 1985 ofzo) op gestaan, wat een geklooi in de sleepliften

Dat op die tweede foto?: Een krat bier

Joostw op 23 jan 2017 19:13

En daarmee is de prijs van de monoski waarschijnlijk ook direct vastgesteld…

Ik Heb er overigens gister en vandaag nog 2 mensen mee voorbij zien komen hier in montafon. Nee niet met een krat bier natuurlijk maar met zo’n monoski. ?

🏂

oke oke heb het echt nog nooit gezien bedankt iig!!

Wouterspruijt op 23 jan 2017 19:15

Dan is de kans groot dat dit een even groot raadsel is voor jou:

null

;-)

Zalig ding ?? 20 euro

Schiheil ⛷🏂🎿

Naast de pen mist nog het rolletje plakband om dit ‘ding’ te repareren…

En trouwens monoskiën is niet echt heel moeilijk! Als je kunt skiën kun je monoskiën. En een ideaal apparaat om off-piste heel erg hard mee te gaan…

Click. Click. Peace

Had verwacht er in Val Thorens wel een enkele te zien. In Frankrijk werd dit volgens mij meer gedaan dan in Oostenrijk.

Übung macht den meister!!!

oke oke heb het echt nog nooit gezien bedankt iig!!

Wouterspruijt op 23 jan 2017 19:15

Dan is de kans groot dat dit een even groot raadsel is voor jou:

null

;-)

Morzel op 23 jan 2017 19:28

Whaha die ken ik wel ben jong (23) maar dit is niet nieuw

This is the way

Naast de pen mist nog het rolletje plakband om dit ‘ding’ te repareren…

En trouwens monoskiën is niet echt heel moeilijk! Als je kunt skiën kun je monoskiën. En een ideaal apparaat om off-piste heel erg hard mee te gaan…

Rogier op 23 jan 2017 20:21

Ik ga me er niet aan branden ik hou het lekker bij boarden ;)

This is the way

Inderdaad, een monoski … Leuk ter afwisseling, niet als vervanging.
Je ziet ze niet veel meer, maar worden nog steeds gemaakt en er is een kleine groep di-hards die er nog op skiën.
Er is een internationaal forum en die komen elk jaar een keer bij elkaar. Ja, zelfs Nederlanders …

Dit is een ‘old school’ model (ook daar is de carving vorm inmiddels doorgedrongen), maar er zijn liefhebbers die daar bij zweren.
Dus ik zou niet te snel concluderen dat hij “niets waard is”.

En of het moeilijk is?
Als je een beetje “oude stijl” parallel kunt skiën, kun je het vrij snel onder de knie krijgen.
Kwestie van een knop omzetten: Ipv je dalbeen, steun je op je bergbeen en volgens mij doen boarders dat ook.

In Frankrijk schijn je ze nog met enige regelmaat tegen te komen, elders minder …
Hoewel ik hier en daar wat recente publicaties tegen ben gekomen, waar men over een ‘come back’ spreekt. Maar ik denk dat dat wishful thinking is.
Worden, zoals gezegd, nog steeds gemaakt en je kunt ze rechtstreeks bij de fabriek (Duret) kopen.

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 23 jan 2017 21:19

Rob

BTW: Waar kwam je hem tegen?

Rob

Ik ga me er niet aan branden ik hou het lekker bij boarden

Je weet niet wat je mist ;)

Rob

BTW: Waar kwam je hem tegen?

RCGrootveld op 23 jan 2017 21:20

Op zolder van me opa helemaal onder het stof dus al jaren niet gebruikt maar me opa heeft hem gekocht maar uiteindelijk nooit gebruikt.

Bedankt voor de info!

This is the way

Wat een prachtig stuk antiek. Meenemen naar tussen kunst en kitsch!

Ik heb inderdaad in Frankrijk nog eens iemand gezien hiermee, erg leuk gezicht!

Vrijdag jl. hebben we er in Winterberg ook nog één gezien. Gaaf gezicht, maar het trekt mij niet. (boarden trouwens ook niet :-)

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Op zolder van me opa helemaal onder het stof dus al jaren niet gebruikt maar me opa heeft hem gekocht maar uiteindelijk nooit gebruikt.

Bedankt voor de info!

WouterS93 op 24 jan 2017 07:31

Als je hem kwijt wilt, zou je hem op http://www.mono-ski.org te koop aan kunnen bieden.
Daar ben ik de mijne (ook zo’n oude) ook aan een liefhebber kwijt geraakt.

Rob

Op dit model monoski ben ik 30 jaar geleden begonnen te monoskiën. En “gewoon” skiën doe ik al 5 seizoenen, ong. 105 dagen niet meer. @Rogier : monoskiën niet moeilijk? Ik ben met nieuwjaar naar Les trois valées gegaan, veel pistes lagen er ijzig bij.
Ik werd elke dag meerdere malen aangesproken door liftpersoneel dat ik goed gek ben of anders goed kan monoskiën bij deze sneeuw (het is allebei). Ook in de lift, op pistes werd aangesproken door andere monoskiërs: "ik riskeer/durf/kan/… het niet op deze “sneeuw”.
Ik heb op 8 dagen monoskën slecht 1 andere gezien, normaal wel 15.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik 2 monoski’s heb: eentje voor off-piste en papsneeuw en eentje om te vlammen/ijzige pistes.
En ik droom zelf in mono.
Techniek: gewoon even nalezen bij “monoski bestaat dat nog” of het handboek van Herbert Heckers lezen.

of het handboek van Herbert Heckers lezen.

monoskito op 25 jan 2017 15:30

Inderdaad, DE klassieker, ik denk dat ik het binnenkort bij het uitpakken van de verhuisdozen nog wel tegen kom.

Overigens pak ik ook steeds vaker de mono, hij staat al klaar: vrijdag ri Selva

Rob

deze mono ski wordt door vrouwen ook wel eens als anticonceptie middel gebruikt, schijnt als je de monoski aan hebt dat je niet zwanger kan raken…

don't count the days, make the days count !

deze mono ski wordt door vrouwen ook wel eens als anticonceptie middel gebruikt, schijnt als je de monoski aan hebt dat je niet zwanger kan raken…

Droopy-d op 25 jan 2017 16:49

Dat dachten ze van zeemeerminnen ook …

Rob

deze mono ski wordt door vrouwen ook wel eens als anticonceptie middel gebruikt, schijnt als je de monoski aan hebt dat je niet zwanger kan raken…

Droopy-d op 25 jan 2017 16:49

Tenzij ze gigantische O-benen heeft… ;)

*bericht bewerkt door GiGi op 25 jan 2017 16:57

Mannen, vanaf nu weer on-topic.

Click. Click. Peace

Mijn collectie:

null

*bericht bewerkt door monoskito op 25 jan 2017 20:11

Haha, wauw. Maar wat is er nou zo leuk aan? ;)

En ik heb weinig mono-skiërs van de bergen zien gaan, maar wel mensen die hun kniën met een band bij elkaar gebonden hadden en zo mono-ski’den…

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@monoskito mooie planken!

Click. Click. Peace

@monoskito: Fraaie collectie, ik houd het wel bij m’n Duret Carving

Rob

Plaats een reactie