RTL Snowmagazine

h

*bericht bewerkt door silvijn op 31 jan 2017 18:28

Geef mij maar de tijd van Daan Laroo.
Edit: wordt oud nu

CJAHulskamp op 31 jan 2017 17:49

Vroeger was alles beter.

Übung macht den meister!!!

@lucas5270 Ga er aar vanuit dat ze helemaal niets betalen aan skipassen en ik vermoed dat ze zelfs betaald worden om in het dorp cq gebied te komen filmen.

Voor mij is het iig iedere keer weer de afweging wil ik in de stemming komen of ga ik zitten ergeren aan de banden en de sokken (of de handschoenen "want als je op deze kaart kijkt"zie je alleen een witte handschoen in beeld ;-) )
En als ik dan de reportages over de gebieden bekijk en vergelijk het met de reportages hier op de site vind ik die van bijv Lieke en Kristy een stuk beter en leuker. Rogier gooit er nog wat achtergrond info doorheen of gaat een andere activieteit doen (ijsklimmen) en zo hebben we een goeie uitzending ;-)
En dit terwijl zij geen profesionele cameraploeg mee hebben.

Als het om de kijkcijfers gaat denk ik dat ze met een beter (3op reis achtige setting) meer kijkers zullen scoren. En als ze dan toch hun sponsoren tevreden willen houden (waar ik in principe niet op tegen ben want het moet nu eenmaal betaald worden) ga dan per uitzending diep in op 1 ding dan alles iedere keer half te benoemen.

Dit is een van de middag tv programma’s die gemaakt worden om mensen aan de buis te houden. In hetzelfde kader heb je programma’s over camperen, vissen etc. Ieder bedrijf dat iets te maken heeft met de branche wordt benaderd om mee te doen. Ze mogen zich dan inkopen en afhankelijk van het bedrag mogen ze dan 1 x of vaker mee doen. Het mooiste is ook nog eens dat ze vaak zelf aan mogen geven wat ze willen laten zien. Op de dag zelf komt presentator naar de locatie, men spreekt het onderwerp door. Opnemen en klaar. Later plakken ze alles tot een programma.
Kortom, kost weinig tot niets, is bewegend beeld op tv en er kijken mensen naar. Dan krijg je geen objectief oordeel en zeer veel winkels die laten zien hoe goed ze boot fitting kunnen doen. Probeer maar een clip te maken van 2 minuten over hoe goed je ski’s kunt verkopen zonder reclame te maken voor die ski, want dat mag niet van de reclame code commissie ?
Op de publieke zender een skiprogramma maken is lastig. BBC heeft er geloof ik een van elke zondagavond met samenvatting van de skiwedstrijden. Dat is net wat haalbaarder ook gezien ze toch wel stijgen in de wereld ranglijsten. Bij ons is er nu ook meer F1 belangstelling sinds Verstappen. Mocht iemand op een andere manier in willen stappen, ik hou me van harte aanbevolen! ?

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik vind de car bags sets van Audi zo handig.

Rock

@cjahulskamp

Daan Laroo is nog steeds de producent

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Klopt maar ook te oud om op tv te komen

May the ski force be with you !!

…Op de publieke zender een skiprogramma maken is lastig. BBC heeft er geloof ik een van elke zondagavond met samenvatting van de skiwedstrijden…

iorusroos op 31 jan 2017 21:43

Op Duitse ZDF (publieke zender) heel veel WB wedstrijden, zowel mannen als vrouwen, live te volgen!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@cjahulskamp

Daan Laroo is nog steeds de producent

Peter30 op 31 jan 2017 22:03

Daan vliegt liever helicopters ergens in Zuid Amerika ? maar heeft altijd (te) veel moeite moeten doen om financiering rond te krijgen.
Kennelijk nu niet meer maar heeft daar wel z’n geesteskindje voor moeten opofferen.

man man man…zoek zijn bedrijf op google maps op en het zit in een pand dat vervallen is… (met ‘te huur’ bordjes er op).

En ik ben zeker geen domme jongen, maar ook geen koning in de Nederlandse taal, maar dit is toch wel een bijzonder slecht stukje tekst:
http://www.laroo.nl/

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 01 feb 2017 09:54

man man man…zoek zijn bedrijf op google maps op en het zit in een pand dat vervallen is… (met ‘te huur’ bordjes er op).

En ik ben zeker geen domme jongen, maar ook geen koning in de Nederlandse taal, maar dit is toch wel een bijzonder slecht stukje tekst:
http://www.laroo.nl/

sneeuwkabouter op 1 feb 2017 09:52

Zo als al gezegd. Vroeger was alles beter ?

May the ski force be with you !!

maar deze website stamt echt nog uit het ‘vroegahh’ tijdperk! :D

Ik kijk nog steeds met veel plezier naar Snowmagazine, puur om in de stemming te komen. Ik ga en wil me niet ergeren aan de reclames/winterbanden/sokken/schoenen enzovoorts, het is een duur programma om te maken en het is een commerciële omroep die de kosten eruit wil hebben.

Een ander programma is Track en Trails op SBS 6, ook voor mij om in de stemming te komen. Het enige programma in NL over de wintersport waar ik me mateloos aan geërgerd heb is Off-piste.

Maar wat me wel opvalt is dat de dames vaak slecht skien, terwijl Sander het wel kan. Hoewel het vroeger met Snowmagazine wel anders was, maar het is van een reisprogramma naar een informatieprogramma gegaan. Terugkijkend naar de oude afleveringen, men moet eens goed nadenken over het concept. Men valt te veel in de herhaling, maar ach ik wil in de stemming komen.

*videos

Een paar voorbeelden, het was vroeger anders en mis de oude tune wel.

michelr op 30 jan 2017 21:30

Geef mij maar de tijd van Daan Laroo.
Edit: wordt oud nu

CJAHulskamp op 31 jan 2017 17:49

Wat leuk om al die oude meuk weer eens te zien!

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 01 feb 2017 10:38: Videos uit quote gehaald

man man man…zoek zijn bedrijf op google maps op en het zit in een pand dat vervallen is… (met ‘te huur’ bordjes er op).

En ik ben zeker geen domme jongen, maar ook geen koning in de Nederlandse taal, maar dit is toch wel een bijzonder slecht stukje tekst:
http://www.laroo.nl/

sneeuwkabouter op 1 feb 2017 09:52

Tja, ik zie dat de website voor t laatst in 2014 is geupdate… niet handig.
Hoop alleen niet dat hij nog steeds op die stokoude Media100 zit te monteren zoals op z’n site te lezen valt want dat ding heb ik er zo’n 15 jaar geleden neer gezet.
That said: Daan zat eerst in H’sum, is daarna naar Weesp gegaan, kennelijk nog in een bedrijfspand in Muiden gezeten (waar idd units te huur staan) maar volgens mij zit hij vnl in Oostenrijk als manager bij een TV station.
Daan is een goede gast maar wilde uit voorliefde “zijn” programma’s kunnen maken, vanuit omroep perspectief niet haalbaar en voila de sokken, schoenen, winterbanden en op maat gemaakte koffers vliegen je om de oren.

michelr op 30 jan 2017 21:30

Geef mij maar de tijd van Daan Laroo.
Edit: wordt oud nu

CJAHulskamp op 31 jan 2017 17:49

Was ook inderdaad leuk, niet dat Sander het slecht doet, maar wordt ook oud.

Ik kijk er ook altijd naar om in de stemming te komen! En heel soms geeft nog een leuk idee om een gebied waar ze geweest zijn op te zoeken.

Ik heb nog wel even 2 vragen:

Weten jullie misschien of er ook tassen bestaan die je eventueel op de maat van je kofferbak en/of skikoffer kan laten maken of bestellen?

En weten jullie of het autobandenmerk Continental misschien ook winterbanden maakt?

Groeten,

Jeff.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Jeffvdv Dat weet ik niet, maar het schijnt dat je bij Bizztravel reisjes naar de sneeuw kunt boeken. Wel verplicht je Falke sokken aan in de bus. ?

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko ??

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik kijk best vaak naar de korte filmstukjes van wintersports.nl, vind het vaak net iets te kort maar boeiender dan snow magazine.
Is het niet gewoon een idee om daar wat langere stukken van te maken en de ins en outs van een gebied te vertellen? Zet dat op een youtube kanaal en ik abonneer me!

Skiën= 6 maanden voorpret en 6 maanden napret

Anneke.
Mijn record is voor 169 pp inclusief ski pas.
Was op 28 maart naar st francois.
Dus het kan wel!;)

Het probleem is dat vroeger de kijkcijfers veel hoger lagen en nu een groot deel kijkt naar Youtube/socialmedia (of Wintersporters.nl :-P ). Teruglopende inkomsten worden dan gecompenseerd met meer sponsoritems en productplacements.

*bericht bewerkt door DerGraf op 05 feb 2017 11:46

*keep cool and relax...*

Je moet RTL Snowmagazine niet zien als wintersportprogramma met reclame, maar als reclameblok in een wintersportsetting.

Plaats een reactie