Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

@Bchs In warme condities ski ik met een vergelijkbaar model van Mammut.

Rogier op 12 feb 2018 11:46

Great minds thinks alike! ;)

null

Mijn sinner ski bril uit '99 maar eens vervangen.
De oakley was goedkoop bij koudblauw en had hem eens al gepast maar kon de prijs van toen 200euro niet echt verantwoorden.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Mijn nieuwe skischoenen. De Fischer Hybrid 12+ vacuüm fit. Aan laten meten bij de Dutchbootfitter.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/86c6b248795467c54ddab8e0...

Ik kom deze schoen op internet trouwens alleen maar tegen in het rood.

Ik kom deze schoen op internet trouwens alleen maar tegen in het rood.

robbertvanwinsen op 17 feb 2018 10:54

Oranje boven😃

Tijd voor een uitpakparty?!

null

Volgens dit forum een van de beste handschoenen en laten ze bij de Bijenkorf nou nog net mijn maat hebben met 30% korting :)

Dat is een hele mooie deal @Anna86 👍

When life gets too complicated.... SKI

Hier krijg ik het vast wel warm van bij -20

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/0edbf3f89a8e637fa879d8c1...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/444aeba11064071c715bb120...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/586a180c4bcb1d1f3b3a0e51...

mama on a mission in the snow

Ziet er bekend uit @Anna86 , maar toch verschillend :

Hopelijk geen koude / natte handen meer

null

Ziet er bekend uit @Anna86 , maar toch verschillend :

Hopelijk geen koude / natte handen meer

null

dpvb94 op 3 mrt 2018 16:12

van de week nog gedragen met -28. Goede keus !!!

May the ski force be with you !!

null

Mijn sinner ski bril uit '99 maar eens vervangen.
De oakley was goedkoop bij koudblauw en had hem eens al gepast maar kon de prijs van toen 200euro niet echt verantwoorden.

MountainHugger op 17 feb 2018 09:24

Maken die prizm lenzen daadwerkelijk zo’n groot verschil als dat ik overal lees? In welke omstandigheden komen ze het best tot hun recht?

Maken die prizm lenzen daadwerkelijk zo’n groot verschil als dat ik overal lees? In welke omstandigheden komen ze het best tot hun recht?

SkiBroekie op 3 mrt 2018 18:38

In omstandigheden waar je behoefte hebt aan meer contrast. Dus bewolking en vlak licht, bij sneeuwval, etc. Dat zegt de theorie althans. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, die lenzen.

Ik vind vooral de ‘goedweer’ lenzen uitblinken.
Whiteout omstandigheden blijven, ook met goede lenzen, een dingetje.

Tijd voor een uitpakparty?!

Nieuwe handschoenen, nadat een paar van Pow en daarna een paar van Reusch het zeer vroegtijdig (na een week of twee skiën) al hadden begeven op cruciale punten (de Pow viel uit elkaar bij de naden als die onder spanning kwamen - en strak zaten ze echt niet - en de Reusch kan niet tegen staalkanten… ook best onhandig voor een skihandschoen).

Nu deze van Ziener maar eens proberen:

null

null

Binnenkort maar eens teksten.

Na 15 jaar met de Pulse de nieuwe Barryvox s. Hoop hem nooit nodig te hebben.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/4594c89b226f901fab6fe83a...

Click. Click. Peace

null

Voor het eerst een race skischoen aangeschaft (lange worldcup RP ZC). Heb vorig jaar al meegedaan aan een paar amateur wedstrijden in Oostenrijk. Volgend jaar hoop ik meer wedstrijden te gaan skiën en nu eerst deze skischoenen maar even onder controle krijgen :)

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

null
Mooi rood is niet lelijk.

aangezien m’n vorige snowboard broek gescheurd is en aantal kleine sneetjes begint te vertonen van board te dragen… me toch maar in uitverkoop nieuwe aangeschaft voor volgende trip begin april 😄😄
Picture Organic naikoon pants

null

null

null

Mijn sinner ski bril uit '99 maar eens vervangen.
De oakley was goedkoop bij koudblauw en had hem eens al gepast maar kon de prijs van toen 200euro niet echt verantwoorden.

MountainHugger op 17 feb 2018 09:24

Maken die prizm lenzen daadwerkelijk zo’n groot verschil als dat ik overal lees? In welke omstandigheden komen ze het best tot hun recht?

SkiBroekie op 3 mrt 2018 18:38

Er lijkt echt meer contrast te zijn tijdens matige sneeuw, maar tijdens een whiteout/mist helpt helaas nog steeds niets. Zelfs de prizm rose die ik in zermatt voor een leuk prijsje erbij kon krijgen.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Tegen mist helpt natuurlijk niks. Je kan er nu eenmaal niet doorheen kijken.
Echter, ik heb de nieuwe HI pink lens ook, en dat is wel echt de fijnste lens die ik ooit gehad heb voor (zeer) slecht zicht.

Tegen mist helpt natuurlijk niks. Je kan er nu eenmaal niet doorheen kijken.
Echter, ik heb de nieuwe HI pink lens ook, en dat is wel echt de fijnste lens die ik ooit gehad heb voor (zeer) slecht zicht.

Rider_Dune op 14 mrt 2018 21:35

Die heb ik ook net besteld. Gaan het zien (no pun intended).

null
Uiteindelijk besloten om de Fischer Progressor F19 aan te schaffen! Net op tijd binnen😀

winterwonderland op 2 feb 2017 13:51

@winterwonderland
en je aankoop al kunnen testen? Tevreden?

Ik ski zelf op Fischer Progressor 900 en ben hier heel erg tevreden over. Ski’s zijn na al 6 jaar oud en ik zou wel eens iets anders willen proberen. Is puur het idee/plezier om eens met iets anders aan de voet te willen skiën, want ik kan over de Progressor 900 echt niets verkeerds zeggen…

null

Voor de dochter een hoodie,
en zo bijgedragen tot een goed doel, met name de Bergrettung van Montafon.
Was een actie afgelopen november, december.

Zowel de dochter heel erg blij, als de Bergrettung. Hopelijk moeten ze fondsen alleen maar voor ‘anderen’ inzetten…

@Snow70 Leuk! en goed doel!

Click. Click. Peace

@Snow70. Ik heb ze gelukkig sinds februari 2017 al 3x getest. Vorig jaar in wisselende omstandigheden in de krokus in Oostenrijk en later nog tijdens flinke warme periode in Italië. En 2 weken geleden onder koude omstandigheden, lees harde pistes, ook in Oostenrijk. Komende week weer ri Italië. Dus ze worden goed gebruikt. Maar super fijne ski. Zowel om met de kids wat rustiger aan te doen of om volle bak te knallen. Een echte alleskunner. Ongetwijfeld per sneeuwsoort betere latten te vinden maar hiermee kan ik letterlijk alle kanten op!

Aequilater Nubila

@winterwonderland
dank voor je reactie over de Fischers.
Je feed-back sluit echt aan bij mijn ervaringen met de 900’s.
Never change a winning team, zeker? Maar de print mag wel :-)

@Snow70 die Fischer 900 van jou zijn zeker niet dezelfde ski als de F19 van winterwonderland.

Je zou de nieuwe eens moeten proberen😃

*bericht bewerkt door Gaston op 15 mrt 2018 22:15

Tijd voor een uitpakparty?!

null

Mijn sinner ski bril uit '99 maar eens vervangen.
De oakley was goedkoop bij koudblauw en had hem eens al gepast maar kon de prijs van toen 200euro niet echt verantwoorden.

MountainHugger op 17 feb 2018 09:24

Maken die prizm lenzen daadwerkelijk zo’n groot verschil als dat ik overal lees? In welke omstandigheden komen ze het best tot hun recht?

SkiBroekie op 3 mrt 2018 18:38

Er lijkt echt meer contrast te zijn tijdens matige sneeuw, maar tijdens een whiteout/mist helpt helaas nog steeds niets. Zelfs de prizm rose die ik in zermatt voor een leuk prijsje erbij kon krijgen.

MountainHugger op 14 mrt 2018 21:10

Blijf zelf toch zweren bij de happy lenzen van Spy… Vind ik persoonlijk fijner dan die van Oakley. Totdat er een lens komt die met whiteout condities goed zicht en contrast geeft :)

Freeride = Life

Voor wie nog nieuwe gear zoek, bergfreunde heeft mooie paaskortingen tot wel 70%.

Plaats een reactie