Eigen skileraar meenemen op skiverlof

Tussen de regels door lees ik steeds dat het gaat om een skilerares… ik weet niet hoe dat komt…

Rock

Leuk topic, lekker kort ook ?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Allen,
Hier was ik dus “terecht” bang voor. Veel goede maar voor mij overbodige info.
Daphne76 en HN65 zijn tot op heden de enige die het precies begrepen hebben waar het om gaat.
De rest is leuke info maar hier ben ik geen stap verder mee vooruit.
Over hoe het in Frankrijk geregeld is…, goede of slechte leraar…, … ???
Toch ga ik nog eens proberen met onderstaande vraag.

Heb je bij het nemen van lessen via een “echte” skischool in Oostenrijk meer voordelen indien je bvb. gekwetst raakt op de piste en je moet opgehaald worden met de sneeuwscooter, de banaan, helicopter, … ?
Of geldt hier ook gewoon de regel dat je eigen verzekering hiervoor zal moeten worden aangesproken.

Hopend op een duidelijk en volledig relevant antwoord.LOL
Alvast allemaal nog enkele fijne skiweekjes toegewenst.

Puttie op 6 feb 2017 19:15

Nog afgezien van dat ik deze reactie niet zo netjes vind: het draait niet alleen om jou. Juist met de zoekfunctie kunnen anderen die met een vergelijkbare vraag zitten ook hiervan leren.

Daarnaast: als de meesten jou niet goed begrijpen, dan kun je beter eerst kritisch naar jouw eigen vraagstelling kijken. ;)

Zowel de vraag als de antwoorden kloppen wel, de felrealistische waarde bevalt alleen niet zo, een simpel ‘kan gewoon, doen’ had hem beter gepast vermoedelijk.

Uiteindelijk bij de nodige officiele instanties alle vragen gesteld en ook duidelijk antwoord gekregen. Het is eigenlijk vrij simpel met de nodige inachtnamens.
Toch nogmaals bedankt voor (bijna) alle reacties.???

Fijn dat zij uitsluitsel hebben kunnen geven. Kun je ook aangeven wat de inachtnamens zijn?

Ja, nu wil ik ook de guidelines wel weten @Puttie, laat wat horen svp

Ben ook benieuwd @Puttie, fill ons eens in.

En @rest, soms zijn skigebieden toch (van) private ondernemingen? Kan het voorkomen dat deze een of twee skischolen exclusieve rechten geven e/o lesgeven verbieden? Ook kan ik me voorstellen dat een skigebied een ‘leraar’ een liftpas kan weigeren of die weer innemen, kan vast wel met de kleine lettertjes. Misschien goed om deze vraag eens echt uit te zoeken, komt elk jaar wel een paar keer langs.

*bericht bewerkt door Sndr op 24 feb 2017 18:22

Ja ben ook wel benieuwd!

Welke instanties heb je geraadpleegd?

En wel zo ‘fair’ om jouw info te delen, aangezien je om info op het forum vraagt, wel netjes om dan ook jouw gevonden info te delen met de mensen die jou geprobeerd hebben te helpen!

Het mag niet zonder de juiste papieren!
Blijkt moeilijk te begrijpen voor Putty ??

…De leraren(nouja, studenten met een vodje waarmee je in bepaalde landen les mag geven) …

RRski op 6 feb 2017 08:38

[mention=“4226”]@RRski Je zult mij niet horen zeggen dat iedere skileraar een World Cup skier in spee is, maar om het diploma van “de leraren” een vodje te noemen gaat mij veel te ver.
Zelf heb ik een dergelijk “vodje” zoals jij dat noemt. Maar ik heb om mijn Landes te halen achtereenvolgens mijn Anwarter, Landes 1, Alpinkurs (Schnee &Lawine) en Landes 2 gehaald.
Daarnaast heb ik gewoon respect voor ski leraren die iedere dag klaar staan voor hun cursisten en er weer een mooie leerzame dag van maken.

@Puttie kun je de “inachtnemingen” met ons delen?

…De leraren(nouja, studenten met een vodje waarmee je in bepaalde landen les mag geven) …

RRski op 6 feb 2017 08:38

[mention=“4226”]@RRski Je zult mij niet horen zeggen dat iedere skileraar een World Cup skier in spee is, maar om het diploma van “de leraren” een vodje te noemen gaat mij veel te ver.
Zelf heb ik een dergelijk “vodje” zoals jij dat noemt. Maar ik heb om mijn Landes te halen achtereenvolgens mijn Anwarter, Landes 1, Alpinkurs (Schnee &Lawine) en Landes 2 gehaald.
Daarnaast heb ik gewoon respect voor ski leraren die iedere dag klaar staan voor hun cursisten en er weer een mooie leerzame dag van maken.

Rob64 op 25 feb 2017 00:12

@Rob64, je weet precies wat ik bedoel.

Zo’n anwarterdiploma is met een cursus van 1500euro binnen 1 week te halen. Volg je een MBO/HBO sportopleiding dan is zelfs een versneld(ja, nog korter) programma mogelijk.

De vereisten hiervoor? Minimaal 16jaar, basis skitechniek, basiskennis Duitse taal.

Haal je het examen(in diezelfde week),dan ben je skileraar.

Verder heb ik wel respect voor de goede skileraren hoor.

@RRski klopt, dat zijn de ‘anwarter’ skileraren die je ook lachend voorbij skiet. Tot ze een seizoen in de alpen gezeten hebben (en ja, dat moet dan ook voor hun opleiding), dan leren ze zo veel dat de situatie andersom is. ;)

Je hebt goede en slechte
Loodgieters
Fysiotherapeuten
Advocaten
En zo ook leraren.(ook op Nederlandse scholen)
Het zal gemiddeld niet slechter zijn als in een ander beroep.
Klungels heb je overal kijk maar om je heen.@RRski
Ik ben zelf ook kritisch.Maar hoe RRski over skileraren denkt is zo kort door de bocht dat er helemaal geen bocht meer overblijft.
Ik zou je willen uitdagen de aufnameprüfung Staatliche Skilehrerausbildung te doen.
Ga ik het filmen ( grapje)?

Je hebt goede en slechte
Loodgieters
Fysiotherapeuten
Advocaten
En zo ook leraren.(ook op Nederlandse scholen)
Het zal gemiddeld niet slechter zijn als in een ander beroep.
Klungels heb je overal kijk maar om je heen.@RRski
Ik ben zelf ook kritisch.Maar hoe RRski over skileraren denkt is zo kort door de bocht dat er helemaal geen bocht meer overblijft.

Hooykaas op 25 feb 2017 12:07

Verschil is dat de eerste drie allemaal een opleiding van meerdere jaren hebben gevolgd om hun diploma te halen. Diezelfde loodgieter kan met een cursus van één week zichzelf skileraar noemen.

Ik heb zeker respect voor de goede skileraren, dus zo kort door de bocht is het niet.

1 We vergeten met z’n alle dat “anwärter” Aspirant leraar is dus nog geen echte skileraar.
2 Technisch goed kunnen skiën maakt je nog niet tot een goede leraar als je geen geduld of over didactische gaven beschikt.
Voorbeelden
Karl Schranz winnaar World Cup ooit ook hoofd van een skischool.Slechte leraar (geen geduld)
Herman Maier "de Herminator"winnaar World Cup slechte leraar ( geen geduld.Zijn beroep was trouwens metselaar RRski)
Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

1 We vergeten met z’n alle dat “anwärter” Aspirant leraar is dus nog geen echte skileraar.

Hooykaas op 25 feb 2017 17:59

Het zijn vooral de skischolen die dat “vergeten”. Lekker makkelijk met geringe kosten het grote geld binnenharken.

Daar zal iedereen je gelijk in moeten geven! @RRski

Plaats een reactie