Feelgoodskiboot

Iemand ervaring met deze nieuwe skischoen. Heeft maar 1 sluiting en zit heel comfortabel als ik de reclame mag geloven. 499 euro is de prijs van deze skischoenen. Meer info vindt men op: http://www.freemotion.cc/

Passen is weten

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Het klinkt goed.
Misschien dan toch maar naar flachau volgende maand, daar zit een testcenter.

Zag net dat ze deze ook in Neuss hebben, misschien kun je ze daar meteen uitproberen ?

Neuss is kortbij Dusseldorf, maar een uurtje bij mij vandaan. Misschien toch eens gaan proberen.

in 2012 een prijs van de ISPO ontvangen, maar ik heb 'm nog nooit in de winkel zien staan, en ben 'm ook nog niet tegen gekomen op de piste. Veelzeggend als je het mij vraagt. Er zijn ook wel eens comfortboots met veters geweest: ook nooit meer wat van gehoord. Als iemand ervaring heeft hoor ik het heel graag (ik heb een skischoenen-trauma…)

Tijdens de “skitestwoche” in het Italiaanse Sulden hadden wij een skileraar die deze schoenen in zijn sportzaak verkocht. Hij bracht ze mee en je kon bij belangstelling er uitgebreid op proefskien. De meesten (waaronder ik) kochten ze daarna ook, mede omdat hij er zelf ook fantastisch op kon skien; hij haalde bij het uitkomen van een bocht steeds een geweldige versnelling, niet bij te benen door zeer ervaren skiers in de klas. Als je in zijn spoor meestartte (en daar precies in bleef), kon je 'm drie bochten bijhouden en daarna werd het gat steeds groter. Dat zal natuurlijk niet alleen aan de schoenen gelegen hebben, maar het was een goed verkoopargument!
Het aan- en uittrekken gaat zeer eenvoudig, zoals een normale schoen. Het lopen idem dito; je voelt niet dat je ze aan hebt. Met skien zijn ze fijn omdat ze comfortabel zitten en flexibel zijn. In lange carve bochten kan je steeds een soepele, diepe beweging maken.
Ik heb de vakantie erna nog een week op geskied, maar ik prefereer toch mijn “normale” skischoenen omdat mijn voorkeur door de dag heen bij snelle korte bochten ligt; ik vind ze daarvoor zelf minder geschikt. Als iemand ze wil proberen, ze zijn over te nemen (maat 43).

*bericht bewerkt door Ma®©el op 11 feb 2017 14:14

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

Klinkt interessant. Ik heb nog nooit echt goede schoenen gehad, heel vaak meteen eerste paar dagen blaren aan de binnekant van m’n voeten, die de rest van de week wondjes/gaten worden. Even kijken of ik ze ergens kan testen, want anderzijds heb ik wel graag stevige schoenen, helpt voor m’n houding heb ik de indruk.

Ben er ook naar benieuwd. Helaas nog niet zelf kunnen testen ! Een kennis wel maar was er niet zo positief over. Volgens hem niet stabiel genoeg.

Voor mensen met belangstelling; de mijne (maat 43) heb ik te koop op Marktplaats gezet! (zoek op FreeMotion)

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

Plaats een reactie