shortski

Hallo wintersportliefhebbers!

Ook ik zou dolgraag nog een lang weekend willen gaan skiën!
Nu zag ik een paar andere short ski oproepjes maar nog niets concreets.
Ik zou me dan ook graag willen aansluiten bij een gezellig clubje echte skiefans.

Qua data maakt het me niet uit als het maar iets van Donderdagavond vertrekken en zondagavond of evt maandag terug.
Voorkeur voor Oostenrijk maar ik pas me graag aan. Lange stukken rijden ook geen probleem.
Ohja ik ben 35 en een aardige skiër en minder van de aprés-ski. Dus lekker vroeg op en genieten!

Hoop dat het lukt!

Heb je al een periode in gedachten? Zelf overweeg ik nog een shortski in maart of april. Nog geen concrete plannen verder.

nee ben flexibel … dacht begin maart ofzo

Hi!
Ik denk ook aan een ski weekendje! Maar dan 18/19 februari. Hoe is dat voor jullie? Verder nog geen plannen.

Hmm het weekend 18/19 lukt mij niet.

Ik ben nog wel een week aan het organiseren: 4-11 maart, Tignes. Interesse?

Kom er nu achter dat ik zelf dan ook niet kan, en erg kort dag is. maar een weekend in maart lijkt mij wel leuk!

*bericht bewerkt door rianne85 op 12 feb 2017 22:59

Ik wil 8/3 vertrekken en zaterdag of zondag terug keren… Lukt dit voor je?

*bericht bewerkt door Evi op 14 feb 2017 16:35

Hai Evic…

Helaas lukt me dat niet. Donderdagavond vertrekken niet eerder.

Dat gaat ook. Wel ten laatste zondag naar huis komen.

He Sandra, leuk idee!

Ik zat te denken om vanaf half maart nog even weg te gaan (kan niet eerder vanwege werk), voorkeur is ook Oostenrijk. Maar dan wel een relatief hoog gebied vanwege sneeuwzekerheid.
Kan nog wel een vriend strikken ook om mee te gaan denk ik.
Ik ben trouwens 32,ook aardige skiër. Alleen even inkomen weer, maar hou wel van afstanden maken!

Wie weet kunnen we een weekendje plannen, had je al iets meer in gedachte?

Hai Floris!

Leuk dat je enthousiast bent, ik heb inmiddels via pb’s nog 3 mannen die flexibel zijn en graag mee willen. Zijn snowboarders dus ben blij dat jij wil gaan skien ! haha Vanaf welke data zou jij kunnen?
Zitten nu op 5 personen … ga dit weekend eens even kijken wat er voor leuks nog te vinden is. Sneewzeker is het belangrijkste en ik wil ook niet lang in een bus zitten s ochtends voordat ik sneeuw zie.

@ iedereen : Heeft er iemand voorkeur voor hotel of appartement? met 5 of 6 personen is een appartement wel gezellig al moet er dan wel gekookt worden! :)

Misschien makkelijk als we het even centraal houden hier of een groepsapp starten.

San

Hallo, ik voel ook wel wat voor lang weekend skiën. Helaas ben ik wat ouder denk ik… Ben nl al 50… Ik ben jong van lichaam en geest. Ik heb ruim 20 jaar skiervaring. Ik hou van lange dagen skiën, kilometers maken en de dag afsluiten met gezellige borrel in de apres-ski. Ik heb de beschikking over een redelijke ruime comfortabele auto, dus…
Het 2e of 3e weekend van maart kan ik sowieso wel. Ik hoor het wel.
Gr. Jan

Okee top!
Vanaf 14 maart kan ik alle weekenden.
En die bus in de ochtend moet indd niet te lang zijn.
Appartement of hotel maakt niet uit, alleen hou ik wel van het vakantiegevoel, dus niet koken haha…
PB straks wel even voor groepsapp

Hi Sandra en anderen,

Leuk idee, het kriebelt bij mij ook nog wel om een weekendje te gaan.
Ik ben aardig gevorderde skiër en op zich flexibel qua datum. Ik heb wel een auto maar helaas geen winterbanden dus denk dat de bus de beste optie is. Verder vind ik een appartement altijd wel gezellig en (samen) koken geen probleem.
Zijn jullie ook een beetje van de après ski? Vind een drankje aan het einde van de dag wel gezellig ;-)

Ik heb een groepsapp aangemaakt! !
Makkelijker afstemmen denk ik

Ok thanks, ik heb je een PB gestuurd.

Klinkt goed en leuk voorstel, ik hou dit topic in de gaten.
Als er een datum bekend is, ben ik erg benieuwd. Bij mij is bijvoorbeeld 2-5 maart geen probleem.
Alvast bedankt!

We hebben nu het weekend van 16 17 18 19 op het oog. Zijn nu een leuk accommodatie aan het zoeken

Dat weekend heb ik helaas een paar afspraken staan, anyway thanks voor de snelle reactie!

Hallo allemaal,
Ik heb een appartement in Königsleiten (Zillertal Arena) van 11 maart tot 18 maart geboekt alleen mijn partner kan helaas niet mee.
Omdat wij 3 slaapkamers hebben zoek ik 2 personen die mee willen. Dan heeft ieder zijn eigen kamer!
Wij zitten direct aan de piste!!
Ik reis zelf per vliegtuig en taxi of huurauto. Tickets vanaf € 164,- heen en terug. Vertrek zondag 12 maart tot vrijdag 17 maart. Maar met eigen auto kan natuurlijk ook!
Wie is geïnteresseerd?

null

null

Hoi Hans. Ik heb je 2 persoonlijke berichten gestuurd. Ik hoor graag wat je van mijn voorstel vind. M.v.g.
Joan

Intussen is deze erg gezellige vakantie achter de rug met een mooie groep mensen: we zijn met 9 man naar Flaine geweest. Allemaal vanaf deze website.

null

*bericht bewerkt door StephanN op 20 mrt 2017 10:39

Wat leuk! (En wat leuk dat jullie nog een keer een foto plaatsen!)
Wat vonden jullie van Flaine?
Daarnaast wil ik ook graag nog een weekendje! :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Wat leuk! (En wat leuk dat jullie nog een keer een foto plaatsen!)
Wat vonden jullie van Flaine?
Daarnaast wil ik ook graag nog een weekendje! :)

Quisa2 op 20 mrt 2017 10:35

Persoonlijk vond ik Flaine een goed gebied voor een shortski, maar voor een weekreis zou ik eerder kiezen voor een groter gebied zoals Les3Vallees. Mocht je nog een weekendje willen gaan dan zou ik je willen adviseren een zo hoog mogelijk gebied te kiezen, de sneeuw heeft het zwaar namelijk, en de wat steilere pistes zijn vaak gesloten.

@StephanN

Ik ben al een keer in Flaine geweest, daarom was ik benieuwd ;)
Vond je het echt alleen groot genoeg voor een shortski? Het grotere gebied om Flaine, Le Grand Massif, is namelijk een enorm gebied ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@StephanN

Ik ben al een keer in Flaine geweest, daarom was ik benieuwd ;)
Vond je het echt alleen groot genoeg voor een shortski? Het grotere gebied om Flaine, Le Grand Massif, is namelijk een enorm gebied ;)

Quisa2 op 20 mrt 2017 15:17

We zijn eigenlijk wel in het gehele gebied geweest, behalve bij Carroz omdat dit aan de lage kant was. Met gebieden als de Portes du Soleil of Les3Vallees ben je al snel een beetje verwend denk ik zo. Dus ja, wat mij betreft goed voor een shortski.

Flaine enkel voor een shortski? Dan ben je wel behoorlijk verwend ja ;) Shortski tel ik rond de 100km als prima, alles kleiner is leuk voor een dagje. Shortski kun je ook drie keer een verschillend gebied kiezen natuurlijk. Flaine heeft pakweg 200-250km piste? Daar moet een doorsnee wintersporter zich toch echt wel een week kunnen vermaken lijkt me. Al moet ik eerlijk zijn: er zijn ook echt wel wat pistes die afvallen dus effectief hou je rond de 200km over denk ik.

Kan toch wel beamen dat Flaine voor een volle week wat aan de krappe kant is. Dat komt voor een deel ook doordat veel van de (hoger gelegen) pistes in een grote kom boven Flaine zelf liggen waardoor je niet echt het gevoel van een weids skigebied hebt, ondanks het aanzienlijke aantal pistekilometers.

Plaats een reactie