Schoolreisjes en andere kamizakes in Winterberg en Willingen

Hier een nieuw topic voor allen die zich ergeren aan schoolreisjes in Winterberg en Willingen en andere kamikazes aldaar en daar iets over willen melden.
Veel plezier en respect voor elkaar in dit topic.

mama on a mission in the snow

Ergeren is een groot woord. Maar ik vond het wel opmerkelijk hoeveel mensen wel niet dwars over mijn ski’s skieden zonder blikken of blozen. Vooral bij de liften scheen het doodnormaal te zijn om even over te steken over mijn ski’s heen.
Daarom mijn advies: neem oud materiaal mee of huur het.

Dat over andermans ski’s heenlopen is iets wat je ook zeker in de Alpen wel eens tegenkomt. Natuurlijk niet overal, maar toch… Het is een probleem van drukte. In Winterberg heb je er ook geen last van als het gemoedelijk ‘druk’ is, laat staan op rustige dagen. Maar met deze enorme mensenmassa’s is er te weinig ruimte en iedereen wil natuurlijk als eerste de lift in. Wat dat betreft heb je er in Amerika minder last van, waar iedereen super netjes wacht. Of je gaat eens in Georgië skiën, waar over andermans ski’s heenlopen doodgewoon is en de politie erbij toekijkt.

Uiteindelijk zijn ski’s gebruiksvoorwerpen. Natuurlijk is het onnodig dat anderen erop gaan staan, maar veel belangrijker is dat de onderkant goed in orde is. En de bovenkant slijt alleen al ook door skihouders van gondelbanen etc. of door mensen die bij de instap van een lift kort op je ski’s terechtkomen, omdat de afstand van de zetels vrij krap is. Dan moet je maar eens aan Doppelmayr een klachtbrief gaan sturen. ;)

*bericht bewerkt door Frans op 11 feb 2017 11:42

Ik ga niemand van deze onverantwoorde gasten een gebroken been oid toewensen, maar ze vragen er wel om op deze manier. Misschien komen ze tot inzicht, als er eens een keer iets mis gaat. Maar dan is t nog een druppel op een gloeiende plaat, want ze worden met bussen vol daar afgeleverd.

Dit viel me vorige week trouwens ook op in Snowworld Zoetermeer. Daar heb ik ook dingen gezien, waarvan ik dacht, dat loopt nooit goed af. Zeer onverantwoord.
Mijn kinderen werden op een gegeven moment gewoon bang voor botsingen. Volwassenen gaan gewoon recht naar beneden van de ‘rode’ piste. Zonder sturen of remmen. Mijn kinderen draaien netjes hun bochtjes en worden gewoon uitgescholden door die gasten.

@Frans, natuurlijk zijn ski’s gebruiksvoorwerpen, maar het gemak waarmee sommigen met andermans spullen “omgaan” vind ik opmerkelijk. Het is een beetje de instelling: “Ik ben niet zuinig op mijn eigen spullen, dus hoef ik dat ook niet te zijn met de jouwe”. Ik sta ook altijd heel verbaasd te kijken als op straat iemand zijn auto parkeert en b.v. bij het openen van het portier doodleuk de naastgelegen auto raakt.
Zowel mijn ski’s als mijn auto zijn oud en zitten al vol krassen en het zal mij worst wezen of ze nog meer beschadigen. Maar mijn mede-wintersporter/weggebruiker weet dat niet en moet er gewoon met z’n fikken vanaf blijven.

Zover denken de meeste mensen nog niet eens @Martin7182. Ze willen zoals eerder beschreven als eerste in de lift en proberen zo dicht mogelijk bij hun voorgangers te staan. Dat ze als bijverschijnsel daardoor op je ski’s staan, is iets wat de meesten niet actief beseffen. Het denkniveau ligt bij veel gasten helaas erg laag.

Een auto is dan toch nog weer een flinke som geld meer waard. Daar zie ik dat net als iedereen ook nog een stuk kritischer. En ik vind het btw. ook niet nodig als iedereen meent op m’n ski’s te moeten gaan staan. De achterligger komt daardoor ook niet sneller in de lift. ;)

Als ik me eraan erger als iemand voor de zoveelste keer op mijn materiaal staat dan til ik gewoon mijn voet/ski in een lompe beweging op, boodschap is dan meestal wel duidelijk. Verder 100% eens met @Martin7182.

Tsja, wat willen we dan; alle beginners alleen toelaten op de maandag en dinsdag; andere dagen alleen voor de redelijken en gevorderden? Winterberg doet er alles aan om zoveel mogelijk mensen te trekken met dit schitterende MiniAlpenskigebiedje en dat lukt ze dus goed. Volgend winter zien we hetzelfde probleem in Willingen. En dit zie je natuurlijk in elke sport en vrije tijd ontstaan, er zijn namelijk te veel mensen. Daarnaast is de maatschappelijke en TV teneur dat het stoer en goed is om je eigen grenzen over te gaan (‘Spring van de Skischans’). Het devies wordt dan: ieder zo goed mogelijk oppassen.

Heb ze gezien afgelopen vrijdag (gister) in willingen. 'S ochtends was de piste bij de gondel nog redelijk en kon je er goed omheen, Tegen de middag maar naar de overkant gegaan (die piste bij stoeltjeslift) . Daar gelukkig minder last gehad van die gasten. gewoon zoveel mogelijk ontwijken blijft de beste tactiek. De dagen ervoor in winterberg zoveel mogelijk rood en de zwarte bij de kappe genomen. Op die plekken kon je ze het best vermijden. ?

*bericht bewerkt door mk2k op 11 feb 2017 18:42

Tja als boarder heb ik altijd wel een leuke oplossing als iemand met z’n skies erg asociaal over m’n board gaat. Aangezien ik als boarder toch een voet los heb staat de desbetreffende persoon opeens naast z’n ski. Het is een heel erg goede remedie tegen het voordringen, waar ze op dat moment vaak mee bezig zijn. Voordat ze hun ski namelijk weer aanhebben is de rij om hen heen al weer een flink stuk opgeschoven en zodoende worden ze goed gestraft voor hun aso gedrag.

Born to Ride

Het is een heel erg goede remedie tegen het voordringen, waar ze op dat moment vaak mee bezig zijn.

Daar gebruik ik een wat subtilere methode voor: Mijn stok tussen hun ski’s zetten en er flink op leunen.
Kunnen ze geen kant meer op…

Rob

Hoef je niet voor naar W/W, SnowWorld (resp. een van hun concullega’s) is voor de meesten dichterbij

Rob

Dat over andermans ski’s heenlopen is iets wat je ook zeker in de Alpen wel eens tegenkomt. Natuurlijk niet overal, maar toch… Het is een probleem van drukte.

Alpen is een ruim begrip, in de Alpen regio’s waar ik pleeg te komen valt dat reuze mee en zijn dat meestal uitzonderingen.

Rob

Het is een heel erg goede remedie tegen het voordringen, waar ze op dat moment vaak mee bezig zijn.

Daar gebruik ik een wat subtilere methode voor: Mijn stok tussen hun ski’s zetten en er flink op leunen.
Kunnen ze geen kant meer op…

RCGrootveld op 11 feb 2017 20:15

Dat wordt lastig als boarder…

Born to Ride

Alpen is een ruim begrip, in de Alpen regio’s waar ik pleeg te komen valt dat reuze mee en zijn dat meestal uitzonderingen.

RCGrootveld op 11 feb 2017 20:18

Zoals ik beschreef geldt het voor Alpengebieden waar het ook bomvol is ala Winterberg of Willingen. Het spreekt voor zich dat er heel veel gebieden veel gemoedelijker zijn en dat het daar niet voorkomt. En er zijn ook regio’s waar men meer manieren heeft. Als je in Winterberg 's avonds skiet of buiten het hoofdseizoen kom je dit soort volk ook niet of nauwelijks tegen.

Dat wordt lastig als boarder…

Matthias123 op 11 feb 2017 20:44

1-0

Rob

Dat wordt lastig als boarder…

Matthias123 op 11 feb 2017 20:44

1-0

RCGrootveld op 11 feb 2017 21:26

Waarmee heb ik gewonnen? Je bent echt onnavolgbaar irritant…

Born to Ride

@RCGrootveld waar slaat dat nou weer op. Ga eens uit je trol-stand.

mama on a mission in the snow

@Rachel-P hij is niet wijzer… Hij heeft nooit problemen op de piste en in zijn land mag je niet harder dan 80 rijden. Al met al is het steeds duidelijker dat hij Noor is. Trollen komen tenslotte uit Noorwegen.

Born to Ride
mama on a mission in the snow

Geef ik een keer iemand gelijk, is het weer niet goed …
Dus wie is er nu irritant

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 11 feb 2017 23:32

Rob

Plaats een reactie