Afdalen zonder skipas

@Rogier Helaas geen foto… Misschien @miepmiep of @Hulst ?

Had die post gezien, maar anders doen ze wat? Je laten liggen op de piste?

Tiny-M op 13 feb 2017 13:53

Klopt, ze zijn nogal formeel in Frankrijk. Niet het juiste papiertje of stempel en je kunt het schudden.
Uiteraard kun je maar één keer per vakantie met de heli, tenzij je een tweede papiertje koopt.
:D

Hessel op 13 feb 2017 14:59

Je haalt Frankrijk en Zwitserland door elkaar. ;-)

Click. Click. Peace

Tellen papiertjes opgespaard van de vorige jaren?

In Oostenrijk wilden ze wel koste wat het kost een verzekeringspasje zien trouwens. Net toen het een beetje te lang begon te duren voordat het pasje gevonden was, belden ze toch maar de helikopter inmiddels was het pasje ook weer terecht.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 13 feb 2017 15:08

Zelfs in Winterberg wordt de hulp van de bergwacht ook niet standaard gedekt. Je kunt ook geen extra ‘verzekering’ bij de aankoop van een skipas afsluiten. Men wordt in de algemene voorwaarden erop geattendeerd zich hiervoor extra te verzekeren. Normaliter kost de hulp 50 tot 450 euro, afhankelijk van de ernst van de zaak.

De pistes gebruiken zonder skipas is verder overal toegestaan als je zelf (aan de rand) omhoog loopt. Je mag alleen niet op skipistes ineens gaan rodelen en vice versa.

Even weer serieus: met een andere verzekering dan de carré neige (is dat bedoeld met “geel papiertje”?) hoef je toch ook niet contant af te tikken? Volgens mij krijg je daar een factuur van die je kunt declareren bij je verzekeraar of betaalt de verzekeraar direct de kosten.
Maar ik heb er geen ervaring mee. Geeft de verzekeraar bijvoorbeeld een verklaring af dat ze gaan betalen als de reddingsdienst daarom vraagt?
Ik vind het namelijk een beetje vreemd om een patiënt lastig te vallen met betalingsgedoe terwijl deze op dat moment eerste hulp nodig heeft.

Ik heb het opgezocht en dat gele papiertje is inderdaad een carré neige. Als ik het goed begrepen heb, is het verschil tussen de carré neige en een ‘gewone’ verzekering dat je bij een gewone verzekering eerst het bedrag zelf voor moet schieten. Dus je valt, wordt naar het ziekenhuis gebracht, betaald dan de kosten en daarna krijg je het terug van je verzekering. Bij een carré neige laat je dat papiertje zien en dan hoef je helemaal niks te betalen. Dit is wat ik ervan kon maken, bron: https://carreneige.com/en/ , maar de informatie hierover laat op z’n zachtst gezegd te wensen over…

Ah ok, dat verklaart wel wat. Kan me voorstellen dat niet eenieder het bedrag van een helikoptervlucht zomaar beschikbaar heeft.

Even weer serieus: met een andere verzekering dan de carré neige (is dat bedoeld met “geel papiertje”?) hoef je toch ook niet contant af te tikken? Volgens mij krijg je daar een factuur van die je kunt declareren bij je verzekeraar of betaalt de verzekeraar direct de kosten.
Maar ik heb er geen ervaring mee. Geeft de verzekeraar bijvoorbeeld een verklaring af dat ze gaan betalen als de reddingsdienst daarom vraagt?
Ik vind het namelijk een beetje vreemd om een patiënt lastig te vallen met betalingsgedoe terwijl deze op dat moment eerste hulp nodig heeft.

Hessel op 13 feb 2017 15:18

Zeker in Frankrijk wordt er eerst gered en daarna naar betaling gekeken. Maar voor kleine reddingen waar men goed bij kennis is mag meteen de credit card worden getrokken.

Click. Click. Peace

Even weer serieus: met een andere verzekering dan de carré neige (is dat bedoeld met “geel papiertje”?) hoef je toch ook niet contant af te tikken? Volgens mij krijg je daar een factuur van die je kunt declareren bij je verzekeraar of betaalt de verzekeraar direct de kosten.

Maar ik heb er geen ervaring mee. Geeft de verzekeraar bijvoorbeeld een verklaring af dat ze gaan betalen als de reddingsdienst daarom vraagt?
Ik vind het namelijk een beetje vreemd om een patiënt lastig te vallen met betalingsgedoe terwijl deze op dat moment eerste hulp nodig heeft.

Hessel op 13 feb 2017 15:18

Zeker in Frankrijk wordt er eerst gered en daarna naar betaling gekeken. Maar voor kleine reddingen waar men goed bij kennis is mag meteen de credit card worden getrokken.

Rogier op 13 feb 2017 16:12

Dan ben ik snel klaar want die heb ik niet.

Übung macht den meister!!!

@Rogier 120. Ik heb het papiertje in bezit. Wit met een gele rand aan de zijkant. Erop staat"Sevabel-73440 Les Menuires" en verder:
Preventief d’achat a presenteren pour toutes reclamations.
Compulsory ticket to present for any request.
3 Vallees senior 6 Joure
Assurantie individu. 6 Jours du 22/1/2017 au 27/1/2017.
Vervolgens staat er nog een nummer op met 21 cijfers en het totaalbedrag dat ik heb betaald inclusief de skipas, want daar is het natuurlijk aan gekoppeld. Het eindigt met: La reciprocite espace olympic Est remplaceer par l’offre alpine signature. Se renseigner aupres des hotesses.
Dit briefje heb ik dan altijd bij in mijn mouw waarin ook mijn paspoort en skipas zitten. Het is wat lastig voor dit forum te reproduceren, maar wellicht is deze informatie voldoende.

Hen48

6 Jours.

Hen48

zonodig kan ik het via de mail nog wel bij je krijgen.

Hen48

Even weer serieus: met een andere verzekering dan de carré neige (is dat bedoeld met “geel papiertje”?) hoef je toch ook niet contant af te tikken? Volgens mij krijg je daar een factuur van die je kunt declareren bij je verzekeraar of betaalt de verzekeraar direct de kosten.
Maar ik heb er geen ervaring mee. Geeft de verzekeraar bijvoorbeeld een verklaring af dat ze gaan betalen als de reddingsdienst daarom vraagt?
Ik vind het namelijk een beetje vreemd om een patiënt lastig te vallen met betalingsgedoe terwijl deze op dat moment eerste hulp nodig heeft.

Hessel op 13 feb 2017 15:18

via nederlands skivereniging heb ik toen alleen mijn pasje hoeven te laten zien en alles werd geregeld. maar dat is niet bij alle verzekeringen weet ik ( bijv anwb niet, daar moesten ze bij ski ophalen alles afrekenen) en via nskv hoefde ik dat niet… en als het wel zo is bij dokter bezoek . dan bel ik verzekering op dat het via fax ( heel modern, toen wel) geregeld zou worden…

*bericht bewerkt door miepmiep op 13 feb 2017 23:19

@Rogier Helaas geen foto… Misschien @miepmiep of @Hulst ?

Rogier120 op 13 feb 2017 15:03

nee helaas geen foto , die gaan na de vakantie ter plekke meteen de papier bak. of als er echt behoefteis, dan kan ik er een foto van maken ( val thorens versie) maar dat wordt wel pas na 5 maart :)

Bedankt voor de vele antwoorden, ik denk dat het duidelijk is.
Ik heb hoe dan ook al een extra reisbijstand die alles wat snowboarden betreft dekt. wil gewoon bij aankomst de spieren wat losmaken door naar boven te wandelen, om dan na wat stretchen naar beneden te boarden.
Nog 1x slapen en weg ben ik! sölden here we come!

Rider4life

Had die post gezien, maar anders doen ze wat? Je laten liggen op de piste?

Tiny-M op 13 feb 2017 13:53

Klopt, ze zijn nogal formeel in Frankrijk. Niet het juiste papiertje of stempel en je kunt het schudden.
Uiteraard kun je maar één keer per vakantie met de heli, tenzij je een tweede papiertje koopt.
:D

Hessel op 13 feb 2017 14:59

En als er twee slachtoffers tegelijkertijd zijn, wordt er voorrang gegeven aan diegene die het best de Marseillaise kan zingen.
(Ik zou alvast beginnen oefenen, je weet maar nooit ;-))

Plaats een reactie