De grote "Wanneer vertrekken we" voorjaarsvakantie poll

Wij vertrekken vrijdagochtend (24/2) rond 08.30 uit Zeeland. Hebben overnachtingshotel 80 km voor Ellmau. Zaterdagochtend het laatste, ongetwijfeld drukke stukje, maar na een goede nachtrust kan ik die files wel aan ;-)

Vrijdagavond (18 - 24u) - zonder overnachting,

Gr. Ray

Vrijdagavond (18 - 24u) - zonder overnachting

Met vriendelijke groet, Patrick

Ik heb de reacties van Jaqueline, Ray en Patje ook even in het schema verwerkt.

Wij vertrekken zaterdagochtend rond een uur of 4… Hopen eind van de middag aan te komen. Zondagmorgen spullen regelen en smiddags even wat skiën. De kinderen beginnen dan maandag op les. We gaan naar een klein gebiedje in Oostenrijk waar dit geen probleem was. Anders vind ik het ook te gehaast om alles op zaterdag te moeten regelen.
Wat wij ook nog wel eens deden was via internet de lessen en passen al regelen en in Nederland materiaal huren dat scheelt een hoop tijd op zaterdag. Maar met nu 5 kinderen op ski’s lukt het niet meer om al het materiaal vanuit Nederland mee te nemen, zo groot is de dakkoffer nou ook weer niet ;) dus nu toch gewoon in Oostenrijk huren…

Donderdagmiddag/avond, met overnachting: 3
Vrijdagnacht (voor 6u) - met overnachting : 4
Vrijdagochtend (6 - 12u) - met overnachting : 14
Vrijdagmiddag (12 - 18u) - met overnachting : 15
Vrijdagavond (18 - 24u) - met overnachting : 2 (trein)
Vrijdagavond (18 - 24u) - zonder overnachting : 15
Zaterdagnacht (0 - 6u) : 5
Zaterdagochtend (6 - 12u) : 3
Zaterdagmiddag (12 - 18u) : 2
Zaterdagavond of zondag: 5

Oh, dom. Ik kijk natuurlijk naar de carnavalsweek maar de meesten hierboven zullen uiteraard dit weekend al gaan :-) En dan weet je al veel meer over het weer.

ViolaB op 16 feb 2017 12:21

@ViolaB de carnavalsvakantie is vanaf vrijdag 24/2. Regio midden en zuid hebben dan schoolvakantie.
Regio noord is een week eerder en dus vanaf aanstaand weekend.

@Jay precies, daar was ik even mee in de war. Vandaar dat wij de knoop ook nog niet doorgehakt hebben. Fijne vakantie voor wie morgen/overmorgen/zondag al mag!

Update…
Het zijn tot nu toe 68 reacties, waarvan een gelijk aantal op vrijdagochtend, vrijdagmiddag en vrijdagavond vertrekt. Bij elkaar zijn deze goed voor 2/3 deel.
Zo’n 20% kiest ervoor om nog eerder, of juist er achteraan te gaan rijden.
Een opvallende minderheid van 12% vertrekt ‘gewoon’ op zaterdag, 's nachts of 's morgens. Iets meer dan de helft overnacht onderweg.

Volgens mij is het rustig op de weg zaterdag :)

null

*bericht bewerkt door Jay op 17 feb 2017 09:01

jay, je vergeet al die mensen met overnachting. Zaterdagmorgen zal het gekkenhuis zijn rond Munchen.

Sneeuwhoogte.nl: “Rond vrijdagnacht is de sneeuwkans veelbelovend. Een hoogtestoring kan misschien voor een bak met sneeuw gaan zorgen, maar houden we toch nog even een slag om de arm. Morgen eens kijken of de verwachting voor vrijdagnacht in de kaarten blijft staan. Als dit zo is kan de wisseldag op 25 februari wel eens een heel grote uitdaging gaan worden. We houden het nauwlettend in de gaten voor jullie!”

@koen_s het was ook enigszins sarcastisch bedoeld. Ik heb het nog nooit rustig meegemaakt in de voorjaarsvakantie, laat staan als het samenvalt met carnaval. Ik denk dat deze 68 mensen er weinig invloed op hebben :)

Het weer zal (denk ik) niet veel van invloed zijn, aangezien je weinig kanten op kan. Eerder weg lukt niet vanwege school, later weg betekent per definitie file. Tenminste, zo zullen de meesten redeneren vermoed ik.

Iemand ervaring op za van de krokus vakantie te rijden is het echt zn hel?

Donderdagmiddag/avond, met overnachting: 3
Vrijdagnacht (voor 6u) - met overnachting : 4
Vrijdagochtend (6 - 12u) - met overnachting : 14
Vrijdagmiddag (12 - 18u) - met overnachting : 15
Vrijdagavond (18 - 24u) - met overnachting : 2 (trein)
Vrijdagavond (18 - 24u) - zonder overnachting : 15
Zaterdagnacht (0 - 6u) : 5
Zaterdagochtend (6 - 12u) : 4
Zaterdagmiddag (12 - 18u) : 2
Zaterdagavond of zondag: 5

zaterdagmorgen om 11.00 uur vertrekken, en je rijdt zonder een centje pijn naar Oostenrijk. En zondag terug over lege snelwegen. Kennelijk zijn wij kuddedieren en zoeken graag de drukste tijden op.

Sneeuwhoogte.nl: “Rond vrijdagnacht is de sneeuwkans veelbelovend. Een hoogtestoring kan misschien voor een bak met sneeuw gaan zorgen, maar houden we toch nog even een slag om de arm. Morgen eens kijken of de verwachting voor vrijdagnacht in de kaarten blijft staan. Als dit zo is kan de wisseldag op 25 februari wel eens een heel grote uitdaging gaan worden. We houden het nauwlettend in de gaten voor jullie!”

koen_s op 17 feb 2017 09:11

Ik las het ook net. Ga stevig duimen dat het meevalt !!!

Voorgaande jaren op vrijdag vertrokken met overnachting, dit jaar a.s. zaterdag heel vroeg. Waarschijnlijk tussen 2.00-3.00.
Kijken hoe dat bevalt. Druk is het toch wel. We gaan overigens naar Zuid-Duitsland, Ruhpolding.

We waren tot gisteren van plan om ook weer op zaterdag te vertrekken, maar vanmorgen besloten toch op zondag te gaan, zoals altijd.
Dus zaterdag nog skiën en dan overnachten in Rohrdorf en volgende ochtend op tijd naar huis. Gezien de weersverwachting ook wel een goeie keuze.

Donderdagmiddag/avond, met overnachting: 3
Vrijdagnacht (voor 6u) - met overnachting : 4
Vrijdagochtend (6 - 12u) - met overnachting : 14
Vrijdagmiddag (12 - 18u) - met overnachting : 15
Vrijdagavond (18 - 24u) - met overnachting : 2 (trein)
Vrijdagavond (18 - 24u) - zonder overnachting : 15
Zaterdagnacht (0 - 6u) : 6
Zaterdagochtend (6 - 12u) : 4
Zaterdagmiddag (12 - 18u) : 2
Zaterdagavond of zondag: 5

Zondagochtend (26/2) rond 05.00 vertrekken. Heerlijk rustig op de weg!

Donderdagmiddag/avond, met overnachting: 3
Vrijdagnacht (voor 6u) - met overnachting : 4
Vrijdagochtend (6 - 12u) - met overnachting : 14
Vrijdagmiddag (12 - 18u) - met overnachting : 15
Vrijdagavond (18 - 24u) - met overnachting : 2 (trein)
Vrijdagavond (18 - 24u) - zonder overnachting : 15
Zaterdagnacht (0 - 6u) : 6
Zaterdagochtend (6 - 12u) : 4
Zaterdagmiddag (12 - 18u) : 2
Zaterdagavond of zondag: 6

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Hallo, wij zullen rond 17u vrijdag 24/2 vertrekken vanuit Belgisch limburg richting livigno. We gaan afwisselend rijden tot in livigno( althans dat is de bedoeling) Het wordt misschien wel spannend ivm sneeuwval. We hebben ons vw busje omgetoverd tot basic camper en kunnen hierdoor overal slapen.

Donderdagmiddag/avond, met overnachting: 3
Vrijdagnacht (voor 6u) - met overnachting : 4
Vrijdagochtend (6 - 12u) - met overnachting : 14
Vrijdagmiddag (12 - 18u) - met overnachting : 15
Vrijdagavond (18 - 24u) - met overnachting : 2 (trein)
Vrijdagavond (18 - 24u) - zonder overnachting : 16
Zaterdagnacht (0 - 6u) : 6
Zaterdagochtend (6 - 12u) : 4
Zaterdagmiddag (12 - 18u) : 2
Zaterdagavond of zondag: 6

*bericht bewerkt door Bjorn01 op 17 feb 2017 20:00

Al 40km file richting Val Tho…, Fern om 0800 uur ook al aardig wat drukte.

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.049.01

Irritant die 14km Oostenrijk uit door grenscontroles, wordt wat als ze dat volgend weekend ook blijven doen.

*bericht bewerkt door HN65 op 18 feb 2017 08:49

Plaats een reactie