Aiaiai mijn ski :(

Mijn ski heeft vorige week helaas nogal wat te lijden gehad, zie foto’s.

Kan ik wachten met dit laten repareren tot de volgende skitrip (volgend jaar) zodat ik ze gelijk kan laten waxen of is het aan te raden om het gelijk te laten doen?

null
null

*bericht bewerkt door Andereja op 01 mrt 2017 10:41

Bij 2e foto kern geraakt zo te zien, goed laten drogen en beste om wel ook op korte termijn er iets aan te laten doen. De betere wax- en slijper kan dit zonder problemen herstellen

Met een open kern er geen meter meer op skien en vochtige plekken vermijden. Wanneer er vocht in komt zal dit je houtlagen in je kern uit elkaar gaan drukken en zo je complete ski verwoesten. Er is eenvoudig nieuw belag in te smelten en dan is er niets meer aan de hand.

Born to Ride

Inderdaad: direct wat aan laten doen. En laat ze dan ook maar meteen slijpen en waxen, kunnen ze mooi beschermd de opslag in.

Ai dat ziet er niet goed uit! Ik denk dat veel ski’s gehavend teruggekomen zijn afgelopen week. Ook mijn ski’s tijdens onze week in PDS hebben aardig te lijden gehad door alle steentjes e.d. die door de piste heen kwamen/op de piste lagen :(

*bericht bewerkt door Siard op 01 mrt 2017 11:35

Stay frosty

Dank allemaal, ik ga zo naar de speciaalzaak. Iemand enig idee wat dit ongeveer zou moeten gaan kosten? Ski’s zijn al een aantal jaartjes oud dus wordt een afweging.

Goede servicebeurt kost normaal iets van 25 euro dacht ik. Laat het eens het dubbele worden met die reparaties erbij…

*bericht bewerkt door GiGi op 01 mrt 2017 11:44

Voor zoiets ben je met enkele tientjes klaar, zeker in combinatie met waxen en slijpen zal je, als je tenminste een schappelijke winkel hebt, 1 of 2 tientjes per ski extra kwijt zijn voor het opvullen van zo’n gat.

Born to Ride

Dank @Matthias123 @Gigi, dat zijn ze nog wel waard (2012).

*bericht bewerkt door Andereja op 01 mrt 2017 11:47

Je hebt gewoon geluk gehad dat puur je belag beschadigd is, wat dus erg makkelijk te repareren is. De kosten waren flink opgelopen als je ook je staalkant had beschadigd.

Born to Ride

Misschien ook wel de moeite om dit bij je reisverzekering te melden. Bij mijn verzekering valt dit soort schade onder de standaard (wintersport)dekking.

Welke verzekering heb je dan? want in mijn beleving is dit normale gebruiksschade en zal geen enkele verzekering dit vergoeden. (los van dat je dit waarschijnlijk betaalt uit een eigen risico)

Misschien ook wel de moeite om dit bij je reisverzekering te melden. Bij mijn verzekering valt dit soort schade onder de standaard (wintersport)dekking.

Yannick_A op 1 mrt 2017 13:32

Serieus? Dit lijkt mij toch gewoon normale gebruiksschade. Worden hierdoor verzekeringen niet onnodig duur?

En het is sowieso beter om ski nu al te waxen en niet volgend jaar te laten doen.

Verder. Dit is echt geen probleem. En hoort er gewoon een beetje bij. Hoe jammer het ook is. Voor een paar tientjes ben je klaar bij een skiwinkel. En is je ski weer als nieuw En een ski is niet zomaar kapot.

Click. Click. Peace

En het is sowieso beter om ski nu al te waxen en niet volgend jaar te laten doen.

Rogier op 1 mrt 2017 14:08

Ok, misschien een ietwat oenige vraag maar moet ik ze dan voor de volgende trip nogmaals laten waxen?

Je kan een ski nooit genoeg waxen. Of dat ook voor machinaal waxen geldt weet ik dan weer niet

@GiGi Als het alleen waxen is (en dus niet slijpen) is dat nog meer van toepassing. Nooit te vaak!

Click. Click. Peace

Nee inderdaad nooit te vaak maar het is niet nodig…

Gang is alles

Misschien ook wel de moeite om dit bij je reisverzekering te melden. Bij mijn verzekering valt dit soort schade onder de standaard (wintersport)dekking.

Yannick_A op 1 mrt 2017 13:32

Serieus? Dit lijkt mij toch gewoon normale gebruiksschade. Worden hierdoor verzekeringen niet onnodig duur?

En het is sowieso beter om ski nu al te waxen en niet volgend jaar te laten doen.

Verder. Dit is echt geen probleem. En hoort er gewoon een beetje bij. Hoe jammer het ook is. Voor een paar tientjes ben je klaar bij een skiwinkel. En is je ski weer als nieuw En een ski is niet zomaar kapot.

Rogier op 1 mrt 2017 14:08

Ik weet het fijne er natuurlijk niet van, maar heb zelf een paar weken terug ook een flinke kras in m’n belag gekregen en de verzekering lijkt dat volledig te gaan vergoeden (ik heb de schade al gemeld voor ik ze liet repareren en hoefde alleen nog maar de factuur van de reparatie na te sturen zodra ik die heb).

De kras is wel een stukje ernstiger dan waar het nu over gaat, dus misschien zou het inderdaad kunnen dat TS zijn schade als normale gebruiksschade niet wordt gedekt.

Ter info, ik heb een doorlopende reisverzekering bij Centraal Beheer zonder eigen risico. Ik zal hier nog wel even laten weten wat de kosten en vergoeding waren als het helemaal is afgehandeld.

Ondertussen heb ik de ski laten repareren bij mkskiservice. Kosten vielen alleszins mee, 45€. En de verzekering heeft alles vergoed.

Ontvetten en opvullen met pytex uitharden, afschrapen met metaalschraper en waxen. Fluitje van een cent kost mss 20 - 50 €.

Gewoon zo’n stokje in smelten. Stelt niet zo veel voor. Aan de rand blijft dat veel moeilijker zitten.

Het is inmiddels gerepareerd, inclusief waxen en slijpen kostte het me € 27,50 :)

Plaats een reactie