Head Ski "the Link XL"

Beste allemaal,

Afgelopen week heb ik in Sudelfeld een heerlijke shortski gehad, hier hebben zowel ik als mijn vriendin ski’s gehuurd (schoenen hebben we al) Beide waren we helemaal tevreden over onze ski, en ik ben nu dan ook aan het rondneuzen om een vergelijkbare ski aan te schaffen.
nu heb ik de ski die mijn vriendin huurde kunnen vinden (inclusief alle specificaties) de Head shape 3.0: Länge 156, Schaufel 121, Taillierung 69, Tails 105, Radius 10,5. Mochten jullie tips hebben voor een vergelijkbare dames ski, dan graag.

Echter de hamvraag is, kan iemand mij de specificaties geven van de ski die ikzelf huurde, Head the Link XL: zie onderstaande foto, op internet zie ik veelal andere varianten voorbij, ik zelf had de groene, zoals op de foto, in de lengte 170 cm (als ik me niet vergist).

null
null

*bericht bewerkt door MaikelT op 02 mrt 2017 19:37

niemand met tips?

t Is een nogal oude rental ski. Gemaakt speciaal voor verhuur bedrijven, met de focus op goedkoop.

Wat een vergelijkbaar model is zou ik niet durven zeggen, maar ik zou eens rondneuzen bij de wat goedkopere ski’s van een paar merken. ;)
kan je nu einde seizoen vast een hele mooie deal mee maken.

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 03 apr 2017 17:24

@sneeuwkabouter, dankje voor je reactie, het ging mij meer om de specifieke gegevens, tail, schaufel, radius etc. zodat ik op basis daarvan een vergelijkbare ski kan zoeken. Het hoeft niet per se van een goedkoop merk te zijn…

Haha, head is geen goedkoop merk, hoor. Staat gewoon bij het lijstje met ‘premium’ merken.

Wat ik meer bedoelde was, dit is een wat eenvoudigere instapski. Denk dat op taillering zoeken weinig op zal leveren (als je de taillering al te weten komt).
Wat speuren op internet leert dat de ski een houten kern heeft, cap constructie (dus niet dat opstaande plastic aan de zijkanten) en verder een rental base (lees hufterproof). Voor de cap en ‘enkele’ houten kern zal je het meest op moeten zoeken.

Maar als ik jou was zou ik gewoon ergens diverse ski’s testen en kijken wat je het lekkerst vindt.

Is inderdaad een eenvoudig instapmodel van Head. In dit segment zijn heel veel skies te vinden. Bijna ieder merk heeft wel een vergelijkbaar model.

Ik denk dat je beter wat info over jezelf kan geven zodat we een beetje een idee krijgen wat voor soort ski bij je zou kunnen passen. Lengte en gewicht en wat voor type skier je bent.

@sneeuwkabouter, @elisabeth101, Bedankt voor jullie reacties!!

Wat specificaties over mezelf dan:
Lengte: 182 cm
Gewicht: 75 kg
Ik ben een actieve skier, en kom alle afdalingen goed naar beneden!
ski-ervaring: 15 jaar > zo’n 20-25 weken
ik hou er van om te carven, met afwisselend lange en korte bochten!
maar ook door een vers poederlaagje kom ik makkelijk heen.
Hier moet een ski dan ook zoveel mogelijk aan voldoen!

verder heb ik wel gemerkt met het vele huren, dat de zwaardere ski’s (lees met houten kern, zover ik weet) mijn voorkeur hebben, het klapperen en licht van gewicht carbon-skietje heeft niet zo mijn voorkeur!

hopelijk kunnen jullie er wat mee.

  • Fischer Progressor F19, 182 of 177
  • Blizzard RC Ti, 178
  • Atomic Redstter XTI, 176
  • Dynastar Speedzone 12 TI, 182 of 174
  • Salomon 24 hours max (overjarig), 178
  • Völkl Code Speedwall L, 178

Om er maar een paar te noemen :)

*bericht bewerkt door GiGi op 04 apr 2017 14:15

@GiGi, bedankt!
Die ga ik eens even bekijken die lijst,
is er een bepaalde ski, waarvan jij zegt, dat is wel de betere?
Zelf heb ik ervaring met het vorige model van de Redster, de andere geen ervaring mee.

Ow en, aangezien ik volgend seizoen wellicht skiles wil gaan geven, weet je toevallig een tweedhandsje of goedkoop modelletje voor tijdens de lessen?

Groet,

Voor dat laatste doel zou ik eens kijken op skibuy.at (ex-huurski’s). Hoewel je ook prima een jaar kan lesgeven op nieuwe ski’s hoor (vraag maar aan @Jesper). Alle genoemde modellen zijn top om je Anwärter op te halen en om te gebruiken voor lessen (en tussen de lessen door zelf lekker skiën).

Zeker waar, je hoeft echt niet tweedehands skis te kopen om les te geven, je nieuwe skis gaan er echt niet kapot van

Gang is alles

Zeker waar, je hoeft echt niet tweedehands skis te kopen om les te geven, je nieuwe skis gaan er echt niet kapot van

Jesper op 4 apr 2017 16:24

Jawel. Ik zie mijn klasje weer over mn tips en tails een krassen. en dan heb ik het nog niet over wachten in de lift gehad…

echte mannen lopen naar boven,

Tja, als ik niet met mijn eigen ski’s in de lift rij durf te staan, wanneer kan ik ze dan nog aan?

Blijkbaar is bij @Jesper de allereerste les: niet over andermans ski’s heen glijden. Lijkt me een zinnig stukje opvoeding.

Ja als die kinderen er over heen gaan krijgen ze gewoon sneeuw in t gezicht hoor. Beetje respect voor materiaal is op zn plaats.

En alsnog: dat zijn maar oppervlakkige krassen

Gang is alles

@GiGi, @Jesper, top super bedankt voor jullie reactie, ik stel het erg op prijs!
Zouden jullie nog een bepaalde lengte adviseren?

-in verband met wendbaarheid met het skiklasje o.i.d.
-Ik nam met de huurski’s meestal rond de 170 (mijn lengte is 182)
dit omdat ik in een ver verleden een stukje meniscus heb laten verwijderen, dus korter geeft me een beter gevoel -misschien zit het tussen de oren-

@GiGi, @Jesper, top super bedankt voor jullie reactie, ik stel het erg op prijs!
Zouden jullie nog een bepaalde lengte adviseren?

-in verband met wendbaarheid met het skiklasje o.i.d.
-Ik nam met de huurski’s meestal rond de 170 (mijn lengte is 182)
dit omdat ik in een ver verleden een stukje meniscus heb laten verwijderen, dus korter geeft me een beter gevoel -misschien zit het tussen de oren-

MaikelT op 5 apr 2017 09:13

Lengte-adviezen heb ik erbij gezet.

@GiGi, excuses, ik heb er overheen gelezen, maar deze blijven dus hetzelfde na aanleiding van mijn vragen m.b.t. (1) wendbaarheid skiklas (2) effect op de knie?

Ja. De verschillen in bijvoorbeeld radius of ‘handelbaarheid’ tussen twee opeenvolgende lengtes is niet zo heel groot. Als je echt denkt dat die knie een issue gaat worden, dan moet je een ander kaliber ski overwegen, die veel ‘zachter’ en vergevingsgezinder zijn. Dat je aangaf een actieve ervaren skiër te zijn die houdt van de war zwaardere, stabielere modellen, heeft me op dat lijstje gebracht. Maar op deze ski’s heb ik mensen van bijvoorbeeld middelbare leeftijd en kunstheupen perfect op zien skiën de hele dag, dus ik denk niet dat het een probleem oplevert.

Ik ski ook iedere keer zonder enig probleem! natuurlijk af en toe vermoeide knietjes maar dat heeft iedereen wel lijkt me, en is ook een kwestie van training.
wellicht dat ik dan een lengte kleiner pak, maar dat zal ik eens goed gaan overdenken. Zoals ik al zei, zit het ook een beetje tussen de oren…
Allen bedankt voor jullie hulp, en ik ga eens aan de slag met het lijstje van GiGi!

Ik ski ook iedere keer zonder enig probleem! natuurlijk af en toe vermoeide knietjes maar dat heeft iedereen wel lijkt me, en is ook een kwestie van training.
wellicht dat ik dan een lengte kleiner pak, maar dat zal ik eens goed gaan overdenken. Zoals ik al zei, zit het ook een beetje tussen de oren…
Allen bedankt voor jullie hulp, en ik ga eens aan de slag met het lijstje van GiGi!

MaikelT op 5 apr 2017 11:23

Ga anders een uitproberen wat een lengte verschil uitmaakt: in handelbaarheid vrijwel niks; in stabiliteit, demping en grip soms een heleboel. En wil je dat opgeven voor een voordeel wat meer theoretisch is dan wat anders? Bij Duijvestein Zoetermeer hebben ze van een aantal modellen verschillende lengtes in het testrek hangen. Vergelijk ze eens en merk het zelf.

Ik spreek uit ervaring, mijn Atomic ski’s zijn 9 cm langer dan ik :-), en in handelbaarheid maakt het vrijwel niets uit, wel in stabiliteit en grip en kan daarmee de opmerking van GiGi ondersteunen.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Bovendien kun je als skileraar geen skis hebben die 5 cm kleiner zijn dan jezelf, geen gezicht

Gang is alles

Bovendien kun je als skileraar geen skis hebben die 5 cm kleiner zijn dan jezelf, geen gezicht

Jesper op 5 apr 2017 16:03

En zonder peak pak natuurlijk ook niet

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 05 apr 2017 16:42

Bovendien kun je als skileraar geen skis hebben die 5 cm kleiner zijn dan jezelf, geen gezicht

Jesper op 5 apr 2017 16:03

En zonder peak pak natuurlijk ook niet

sneeuwkabouter op 5 apr 2017 16:42

Ook

Gang is alles

Gewoon les geven op 109mm ondervoets met techbinding en uiteraard je abs omhangen.

echte mannen lopen naar boven,

Gewoon les geven op 109mm ondervoets met techbinding en uiteraard je abs omhangen.

MartijnUiterwijk op 6 apr 2017 13:52

Dan heb je t helemaal voor elkaar

Gang is alles

Gewoon les geven op 109mm ondervoets met techbinding en uiteraard je abs omhangen.

MartijnUiterwijk op 6 apr 2017 13:52

maar natuurlijk wel je helm thuislaten

Sowieso. Spot jij maar eens een goede skileraar in oostenrijk met helm… Swag, Swag Swag…

Plaats een reactie