Sonderen na lawine in Tignes

Thanx voor de foto’s @GiGI Met het lawinebericht in mijn achterhoofd denk ik inderdaad dat het gewoon ‘pech’ is een spontane lawine het meest voor de hand liggend. Met het weer van gisteren is het nogal lastig (en heb je nogal wat motivatie nodig) om in die helling te komen. Maar ook hierbij wacht ik graag het onderzoek af.

Dat de lawine zo groot zou zijn en inderdaad die die vlakkere geul heen zou schieten is ook gewoon echt pech. Ik ben benieuwd wat het onderzoek gaat uitwijzen en in hoeverre de pisteurs een inschattingsfout hebben gemaakt. Ik denk dat dit gewoon een geval van pech is. Bomen kunnen ook op een weg omvallen…

Click. Click. Peace

WOW @GiGi dit alles lijkt mij een zeer heftige ervaring vol met ‘mixed feelings’. Eerst de angst dat je misschien iemand gaat vinden die het niet heeft gered, ondanks dat de bergdienst meld dat er geen vermisten zijn, daarna de opluchting dat er gelukkig geen slachtoffers zijn gevallen en misschien (of zeer waarschijnlijk) later het besef dat jij daar nietsvermoedend had kunnen skiën en overvallen had kunnen worden door die lawine.

Respect dat je bent gaan helpen!! hoe logisch het voor mij en vele anderen ook zal klinken dat je wel gaat helpen er zullen ook mensen zijn die zich er niet aan (durven) wagen. Het lijkt mij een angstige en bizarre situatie in ieder geval.

Bedankt voor je verhaal en de foto’s!

*bericht bewerkt door Martin9 op 08 mrt 2017 16:12

🏂

Dat eronder is de halfpipe waar ze gisteren nog wel wedstrijden op hadden toch? Zou het wel even eng vinden met die lawine vlak daarboven.

Dat eronder is de halfpipe waar ze gisteren nog wel wedstrijden op hadden toch? Zou het wel even eng vinden met die lawine vlak daarboven.

Tiny-M op 8 mrt 2017 16:19

Klopt.

Click. Click. Peace

Akelige beelden zeg.

Gatverdamme.

Zo als je dit ziet is het echt een groot wonder dat er niemand omgekomen is in die lawine…

Born to Ride

Zo dan, heftige beelden hoor…
@GiGi kan mij voorstellen dat het weer even terugkomt bij het zien van de beelden…

Dat valt wel mee. De hectiek en vrees in de video hebben zij niet meegemaakt; alleen wat erna kwam in de gestructureerde zoektocht naar eventuele slachtoffers.

Ik zie vooral de snelheid waarmee de sneeuw over de piste komt. Dat is echt behoorlijk indrukwekkend.

Plaats een reactie