Zoek skigebied waar je goed kunt wandelen en skiën

Wie kan mij een skigebied in Oostenrijk aanraden waar er zowel voor een gemiddelde skiër wat te beleven valt en waar ook nog eens mooi gewandeld kan worden? Ik ben nu 2 jaar achter elkaar in Obertauern geweest, maar voor de wandelaars zit het er daar wel op… Elke aanrader is welkom

Oberstdorf/Kleinwalsertal.

Heb me er prima vermaakt met skiën, maar het viel me gewoon op hoeveel wandelaars hier zijn.
Vooral op Ifen, tot honden aan toe in de stoeltjeslift die ik tegenkwam als ik omhoog ging.
Ook op de Nebelhorn veel wandelaars die omhoog gingen.

Breitachklamm ook een aanrader als die geopend is.

*bericht bewerkt door Rogierhgv op 12 mrt 2017 21:24

Dienten am Hochkönig, mooi wandelgebied je ziet hier ook veel toerskiërs.
Door het bos, over wandelpaden of avontuurlijk met sneeuwschoenen de berg op.

Dienten Die Alte schule

In Serfaus-Fiss-Ladis heb je ook wel enkele mooie wandelpaden.

Bedankt alvast voor de gegeven reacties

Ik beveel je van harte het kleinwalsertal aan. Zowel voor wandelaars en skiërs meer dan genoeg te doen.

Prachtige wandelroutes, door het hele dal en op de berg (mooie winterwandelwegen) en genoeg keus aan pistes voor de skiërs. Er zijn zelf wandelroutes en pistes die bij elkaar uitkomen. Samen lunchen/terrasje pakken is dus ook mogeljk.

Succes met zoeken.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Toen ik alleen de titel van het topic zag, moest ik even lachen.
Maar nu serieus. Ik denk dat Garmisch ook wel een optie is voor deze combinatie

Ik beveel je van harte het kleinwalsertal aan. Zowel voor wandelaars en skiërs meer dan genoeg te doen.

Prachtige wandelroutes, door het hele dal en op de berg (mooie winterwandelwegen) en genoeg keus aan pistes voor de skiërs. Er zijn zelf wandelroutes en pistes die bij elkaar uitkomen. Samen lunchen/terrasje pakken is dus ook mogeljk.

Succes met zoeken.

Maartje op 13 mrt 2017 22:24

Bedankt voor je reactie… ik zal het in gedachten houden…

Ik beveel je van harte het kleinwalsertal aan. Zowel voor wandelaars en skiërs meer dan genoeg te doen.

Prachtige wandelroutes, door het hele dal en op de berg (mooie winterwandelwegen) en genoeg keus aan pistes voor de skiërs. Er zijn zelf wandelroutes en pistes die bij elkaar uitkomen. Samen lunchen/terrasje pakken is dus ook mogeljk.

Succes met zoeken.

Maartje op 13 mrt 2017 22:24

Bedankt voor je reactie. Ik zal het in gedachten houden.

“Be where you are…otherwise you will miss your life”

Toen ik alleen de titel van het topic zag, moest ik even lachen.
Maar nu serieus. Ik denk dat Garmisch ook wel een optie is voor deze combinatie

Superskismurf op 13 mrt 2017 23:33

Haha dat kan ik me voorstellen… De bedoeling is dat ik mezelf op de skies kan vermaken en dat de andere 3 niet skiërs zich kunnen vermaken met een wandeling ??

Niet in Oostenrijk, maar de Seiseralm in Italie is een geweldig ski/wandelgebied.

Niet in Oostenrijk, maar de Seiseralm in Italie is een geweldig ski/wandelgebied.

wdj75 op 14 mrt 2017 11:25

Bedankt voor de tip

Wilde al langlaufen gaan aanbevelen bij de titel…

Montafon heeft aardig wat wandelwegen in de winter en ook prima voor een gemiddelde skiër.

Wilde al langlaufen gaan aanbevelen bij de titel…

Montafon heeft aardig wat wandelwegen in de winter en ook prima voor een gemiddelde skiër.

Tiny-M op 15 mrt 2017 19:01

Haha, dat kan ik me voorstellen…beetje een ongelukkige titel… Bedankt voor de tip

Hoe meer ideeën des te meer keuze ik heb…dus kom maar op met alle suggesties…ik ben er klaar voor…:D

Seiseralm ga je denk moeilijk overtreffen qua wandelen en zeker ook qua natuurpracht.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Seiseralm ga je denk moeilijk overtreffen qua wandelen en zeker ook qua natuurpracht.

Shane op 11 okt 2017 12:34

Bedankt @Shane…maar die is al genoemd ;)

*bericht bewerkt door BARTSKI op 11 okt 2017 12:44

@BARTSKI
Ik had het gezien, maar wilde het nogmaals voor je benadrukken ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane
Aha …op die ski…;)

Kleinwalsertal

Niet ver weg en erg sneeuwzeker

Ski you later!

@TeTe
Bedankt, maar ook deze is al genoemd in dit topic.
Maar toch bedankt voor je suggestie :)

Als meer mensen hem zeggen moet ie toch wel goed zijn

Ski you later!

@TeTe

Daar heb je een . Misschien ben ik “te verwend” met gebieden als Saalbach en Obertauern, waar de pistes lekker op elkaar aansluiten en je niet eerst met een bus de rit op hoeft.

Vanuit Ortisei kan je natuurlijk niet alleen de Seiser Alm op (inderdaad een erg mooi winterwandelgebied maar ook de andere kant op, de rest van Val Gardena in. Je kan de rest van de groep dan ook vast lekker gaan maken met heerlijke koffie en erg goede lunches (en diners)!

Anyway, have fun!

*bericht bewerkt door Forza op 11 okt 2017 17:22

@Forza

Bedankt ook voor de suggestie. :)

Rondom Zell am See zijn wel enkele aardige kleine wandelingen, en met een 25 minuutjes rijden ben je bij verschillende klammen (Kitzlochklamm, Seisenbergklamm). Met de trein naar de Krimmler watervallen is ook leuk.

Verder is het in het Pillerseetal niet onaardig rondlopen. Skiën kun je dan het beste in Waidring (Steinplatte, ook leuk te wandelen) of Fieberbrunn. Dagje Buchensteinwand is natuurlijk ook leuk.

@Bennie

Bedankt voor de suggesties

In Kitzbühel heb je ook wat leuke wandelgebieden zowel boven bij de Hahnenkamm (dan kan je ook gelijk samen lunchen) als onder in het dal.

Plaats een reactie