Waar nog naartoe 22-26 maart?

Hallo allemaal,

Wie heeft een advies voor mij?
Een aantal weken geleden besloten om na al die mooie plaatjes die overal voorbij komen zelf ook nog even een paar dagen naar de sneeuw te gaan. De enige mogelijkheid is woensdag 22maart vertrekken (na half 2) en terug op 26 maart ('s morgens rijden ivm uitbestede kinderen). We kunnen dus 3 volle dagen skiën (do, vrij,za). Dus we willen dan ook wel ergens op een plek zitten waar we die dagen goed kunnen skiën. Ik ben zelf al weken alles in de gaten aan het houden en alles aan het lezen op dit forum maar ik heb niet zo heel veel ervaring met het boeken van een ski vakantie (1x in Bulgarije geweest, 1x Saalbach en 1x Gerlos, maar dat was al ver van tevoren geboekt). En graag hoor ik of er nog tips van wat meer ervaren mensen.
We gaan met zn 4en, waarvan 2 beginners en les willen nemen. En 2 die wel aardig kunnen skiën. Het belangrijkste is het skiën, gezelligheid in een dorpje is leuk, maar minder hoge prioriteit. Ik zat zelf aan Oostenrijk te denken omdat Frankrijk wel wat verder is en op zo’n korte vakantie een paar 100km verder wel scheelt, maar weet ook niet zo goed of er een verschil is in wat sneller rijd. Ik zat te kijken naar Kaprun omdat dat wel hoog gelegen is, maar zag ook dat het daar volgende week redelijk hard gaat waaien en ben bang dat dan de liften dicht zijn, maar waarschijnlijk is het nog te ver vooruit om hier iets over te kunnen zeggen.
Ik had ook gekeken naar Solden en Ischgl maar daar waren de accomodaties heel duur.
Wat mij betreft wachten we nog tot begin volgende week maar mijn reisgenoten beginnen een beetje zenuwachtig te worden en willen wel een keer een knoop door gehakt hebben. Dus hebben jullie nog goede tips waar wij moeten zijn?
Alvast bedankt voor de moeite!

Ik zou naar obertauern gaan.
Hoog gelegen, ski in-ski out, gezellig dorp, goede hotels, leuk voor de beginner maar ook zeker uitdagend genoeg voor de ervaren skier en makkelijk aan te rijden.