Waar nog naartoe 22-26 maart?

Hallo allemaal,

Wie heeft een advies voor mij?
Een aantal weken geleden besloten om na al die mooie plaatjes die overal voorbij komen zelf ook nog even een paar dagen naar de sneeuw te gaan. De enige mogelijkheid is woensdag 22maart vertrekken (na half 2) en terug op 26 maart ('s morgens rijden ivm uitbestede kinderen). We kunnen dus 3 volle dagen skiën (do, vrij,za). Dus we willen dan ook wel ergens op een plek zitten waar we die dagen goed kunnen skiën. Ik ben zelf al weken alles in de gaten aan het houden en alles aan het lezen op dit forum maar ik heb niet zo heel veel ervaring met het boeken van een ski vakantie (1x in Bulgarije geweest, 1x Saalbach en 1x Gerlos, maar dat was al ver van tevoren geboekt). En graag hoor ik of er nog tips van wat meer ervaren mensen.
We gaan met zn 4en, waarvan 2 beginners en les willen nemen. En 2 die wel aardig kunnen skiën. Het belangrijkste is het skiën, gezelligheid in een dorpje is leuk, maar minder hoge prioriteit. Ik zat zelf aan Oostenrijk te denken omdat Frankrijk wel wat verder is en op zo’n korte vakantie een paar 100km verder wel scheelt, maar weet ook niet zo goed of er een verschil is in wat sneller rijd. Ik zat te kijken naar Kaprun omdat dat wel hoog gelegen is, maar zag ook dat het daar volgende week redelijk hard gaat waaien en ben bang dat dan de liften dicht zijn, maar waarschijnlijk is het nog te ver vooruit om hier iets over te kunnen zeggen.
Ik had ook gekeken naar Solden en Ischgl maar daar waren de accomodaties heel duur.
Wat mij betreft wachten we nog tot begin volgende week maar mijn reisgenoten beginnen een beetje zenuwachtig te worden en willen wel een keer een knoop door gehakt hebben. Dus hebben jullie nog goede tips waar wij moeten zijn?
Alvast bedankt voor de moeite!

Ik zou naar obertauern gaan.
Hoog gelegen, ski in-ski out, gezellig dorp, goede hotels, leuk voor de beginner maar ook zeker uitdagend genoeg voor de ervaren skier en makkelijk aan te rijden.

https://cdn.wintersport.nl/forum/18/b2f1fa40f1e6a1d24b020273...

hitandrun

Zoek gewoon een dorp dat niet te ver rijden is. Ik regel altijd last minute iets via booking / airbnb / trviago.
Als er nog meerdere dingen opstaan voor je vertrek kan je zo naar het dorp rijden en even rondlopen want veel zimmer frei staan niet online!

Het gaat dit weekend sneeuwen en regenen. Dus zoek iets met wat pistes boven 2000m
Als je na het weekend kan boeken en zo lang wil wachten kan je nog beter zien hoe die sneeuw gevallen is. En dan kan je ook nog eens zoeken naar zon of verse sneeuw. Volgens de voorspellingen kan er nog iets vallen aan de zuidkant.

Hallo, misschien is skiën op de gletsjer in Hintertux iets? Ben daar vroeger vaak geweest, mooie pistes, niet te steil en overzichtelijk. Wij gingen toen naar een leuk pension in Lanersbach en met de bus naar de gletsjer. Vond het geweldig daar!

Gletsjer zit je altijd wel goed natuurlijk. Verder zou ik voor Oostenrijk kiezen ivm de reistijd, dat is net wat beter te doen als je zo kort de tijd hebt.

Voor nog iets korter aanrijden zou ik ook naar stubaigletsjer kijken.
Is vlakbij de lift een vereiste? Anders kun je ook nog kijken of je in dorpen rondom ischgl wat kan boeken, is vaak een stuk goedkoper.

Plaats een reactie