Wintersport en impact op het klimaat: wat kunnen wij doen?

Zonnepaneeltjes op liftbakjes?

Elienc op 28 mrt 2017 12:02

Ik denk dat het rendement te laag is, zo’n bakje moet dan zuid staan om zoveel mogelijk op te leveren en dat staan lang niet alle bakjes.
Misschien een idee om 1 zuidhelling helemaal vol te zetten met zonnepanelen. Dit gaat helaas wel ten koste van het landschap maar ik denk dat je hiermee ontzettend veel energie kunt opwekken…

Joostw op 28 mrt 2017 12:34

Stoeltjes die de gasten met het gezicht naar de zon draaien - zo’n systeempje als in de Droomvlucht van de Efteling - dat lijkt me wel wat :-) . Voor de rest: gewoon massief overgaan op thorium-kernenergie, 100% veilig en geen vervelend afval. Het kan binnen 1 generatie gepiept zijn en niemand zeurt nog over het klimaat, dat overigens als 20 jaar niet opwarmt als je de El Nino en El Nina effecten weg laat.

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 12 apr 2017 15:07

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Stoeltjes die de gasten met het gezicht naar de zon draaien - zo’n systeempje als in de Droomvlucht van de Efteling - dat lijkt me wel wat :-) .

Mag die voor de locals dan andersom, dat ie juist uit de zon wegdraait, zeker in het voorjaar? ;-)

Click. Click. Peace

Bij -10 ventileren zal niet echt een positief effect hebben op het pand lijkt mij.

Denk eerder dat ze jou iets wijs hebben gemaakt, maar dat is weer een ander hoofdstuk ;)

Marijnt op 29 mrt 2017 16:38

Misschien toch mijn post nog eens lezen en lezen wat er staat:

RCGrootveld op 30 mrt 2017 09:32

Ben het niet vaak met Rob eens maar hier wel hoor. De lucht van buiten is zeker als het vriest veel droger dan binnen. En je moet ook niet heel de dag alles open zetten maar ff 10 minuten laten doorwaaien is prima.

Toevallig van de week nog dit advies gekregen van de dokter tegen huisstofmijt.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie