appartement en/of hotel met 2 kleine kinderen (2 en 4 jaar)

Wij zijn op zoek naar een appartement of hotel in een kindvriendelijk en sneeuwzeker gebied - grootste (dan 4 jaar) wil graag haar eerste ski’s aanbinden - de kleinste (dan 2) en oma houden het bij sneeuwpret en sleeën - graag jullie kennis en aanbevelingen aangezien het voor ons nieuw is - kids gaan voor het eerst mee :-) - zou in het voorjaar 2018 zijn (niet meer voor dit seizoen)

voorkeur voor een land?

In Oostenrijk kan ik Pezid appartements in Serfaus zeker aanbevelen, net terug van een weekje daar. Niet goedkoop, maar wel goed gelegen, leuk dorp met voldoende alternatief voor niet skiërs, heel erg op kinderen gericht, zowel het dorp als het skigebied, sneeuwzeker genoeg door de hoge deelgebieden, niet te ver rijden, zwembad, playroom, kidsroom,… in het gebouw, centraal in het gebied dus je kan makkelijk afspreken bv voor de lunch met niet skiërs,…

Iets meer info vwb voorkeuren land/maximaal budget helpen wel inderdaad :)

Mr. Slow

Gezien de leeftijd vd kinderen ben je niet afhankelijk van vakanties… Dan moet je dus de laatste 2 weken van Februari mijden…
Ik weet niet welke maand je precies wil gaan?

In Flachau kun je ondankd de ligging en hoogte lang nog goed skiën en er ligt altijd wel aardig wat sneeuw ook in het dal en de weilanden… ook is het hele gebied bezet met sneeuwkanonnen en daar weten ze goed raar mee daar!

Wij gaan zelf altijd naar Flachau en verblijven dan bij http://www.aparthotel-stadler.at bevalt ons al meerdere jaren prima. Nette appartementen, kindvriendelijk en prima ligging ten opzichte van de liften en pistes.
http://www.rainerhof.at ook goede ervaringen mee, recentelijk gerenoveerd… Wel wat duurder nu maar weet je budget niet dus misschien past het voor jullie…

Wij genieten altijd vd apres ski bij de Dampfkessel, de beginnertjes kun je vanaf het terras zien gaan op hun ski’s. De dalafdaling eindigt pal voor de Dampfkessel. Tussen de Danpfkessel in en Stadler loopt een groot pad door het weiland wat 90 procent vd keren vol met sneeuw ligt waar de kinderen heerlijk kunnen ravotten en spelen met sneeuw en hun slee!
Omdat Flachau in een vlak dal ligt kun je er goed lopen naast alle Langlaufloipen die er zijn.

Het skigebied van Flachau, Wagrain en Alpendorf (aaneengesloten met liften) biedt voor onze groep genoeg variatie en uitdaging. Bij ons beginners en gevorderden. Groot en klein :)
Verder kun je als je de auto pakt nog veel meer gebieden bezoeken.

Er zijn vast nog genoeg andere gebieden die voldoen aan je eisen maar dit bevalt voor ond al jaren prima…
Ik heb eventueel mocht je interesse hebben nog meer adressen voor je wat appartementen betreft!

hotel +/- 100 Euro p.p. en appartement/chalet +/- 1500 Euro (4 V + 2 K) - alvast bedankt voor de suggesties ! Land is niet van belang - goede bereikbaarheid en minder dan 1000 km… :-)

*bericht bewerkt door Flikkie op 27 mrt 2017 07:44

Stadler heeft appartement C, 2 slaapkamers en 2 badkamers. En nog een bank/slaapbank in de woonkamer… Maar ze zetten er graag een bed bij in de slaapkamers voor de kinderen.
In de kelder een kinderspeelruimte.
Supermarkt voor de deur.
Voordeel aan Flachau vind ik dat je maar 1 km van de snelweg moet om bij het appartement te komen.

Wij komen uit regio Rotterdam en Flachau is 1020 km voor ons… Maar de perfecte ligging ten opzichte van de snelweg maakt het helemaal goed!

*bericht bewerkt door Desiree2 op 27 mrt 2017 07:46

zoveel skiërs en zo weinig tips… da’s wel jammer!

Stel dezelfde vraag in december nog eens en je krijgt meer antwoorden denk ik.
Ik vermoed dat de bezoekers aantallen een beetje terug lopen in deze tijd van het jaar

Ik zou eerst even goed nadenken over waar het gebied en de acco aan moeten voldoen:

In deze fase kom je waarschijnlijk zelf niet echt toe aan km’s maken: je wilt snel terug kunnen zijn mocht het toch niet helemaal lekker gaan met je oudste. Daarom zou ik kiezen voor een wat kleiner en daarmee goedkoper gebied (50-100 km is zat). Grotere gebieden bieden meer maar daar maak je waarschijnlijk geen gebruik van, maar je betaalt er wel voor. Ik zou dan liever wat meer investeren in een goed appartement (geen hotel, ik denk dat oma met de jongste dusdanig veel binnen zal verblijven dat dat minder comfortabel is) met minimaal 3 slaapkamers (1 voor jullie, 1 voor oma en 1 voor de kinderen).

Gaat de oudste hele dagen op les of nog halve dagen? Eten jullie dan samen? Dan zou ik kiezen voor een appartement in de buurt van de piste zodat oma en de jongste ook af en toe gezellig aan kunnen haken.

Ik heb zelf geen suggesties, wij hadden helaas niet de luxe dat oma als oppas meeging dus wij hadden andere criteria, maar misschien dat er sneller suggesties komen als je wat meer aangeeft wat je zoekt.

Ik kan je echt appartement brabanderalm in Biberwier aanraden. Dit is gelegen aan de piste en je kunt een appartement nemen met balkon dat uitzicht heeft op de ski piste en kinderweide waar de skilessen gegeven worden. In 2016 is alles gerenoveerd en het ziet er top uit. Het gebied is kleinschalig wat erg overzichtelijk is en het is er niet druk. Voor de deur heerlijke pistes. In de buurt op 4km afstand zijn nog 2 grotere gebieden en een leuk zwembad is er in Ehrwald wat ook 4 km met auto is. Het is relatief dichtbij want ligt net over de grens in Oostenrijk en vignet is niet nodig. Prima aan te rijden. De kleinste kan voor de deur sneeuwpoppen bouwen en sleeën. Er is een restaurant in het appartementencomplex en ook voor de deur op de piste is een eettentje. Wij waren met kinderen van 4 en 1 en ook opa en oma waren mee. Dit is ons zeer goed bevallen, dus volgend jaar gaan we terug. Succes met je zoektocht.

Dag Flikkie, ik denk dat je bij ons in Haus Piesendorf voor een appartement of anders in ons Hotel Kaprun prima terrecht kunt. Beide gelegen bij en in het skigebied Zell am See/Kaprun. Sneeuwzekerheid van half oktober tot eind juni. Stuur anders maar een pn naar me voor een leuke aanbieding. Groet Marco

Kijk ook eens naar Aussois of La Norma in Frankrijk. Kleinschalig en compact, ideaal voor de skiers en niet skiers om contact met elkaar te houden/hebben gedurende de dag. Allebei sneeuwzeker, waarbij La Norma vanwege de ligging van de hellingen op het noorden nog iets sneeuwzekerder is. Vrijwel alle apartmenten direct aan de piste. Voordeel hiervan is dat je tussen de middag eventueel ook in je eigen appartement kunt lunchen.

Plaats een reactie