wide snowboard wanneer je lang bent ( ik ben 1,92 m)

Hoi, ik had een nieuw snowboard online besteld een Amplid hifi 158. Ik werd gebeld en geadviseerd een wide board te nemen omdat ik 1,92 ben. ’ Bij die lengte heb je sowieso een wide nodig’ werd erbij gezegd…ik heb twijfel over dit advies. Ik heb boot-maat 10,5. Nu lees ik overal dat een wide board wordt geadviseerd bij een boot-maat boven de 11 maar nergens over een wide board bij een bepaalde lengte. Kan iemand mij hierin adviseren?

hartelijk dank voor de moeite.

*bericht bewerkt door Gedert op 11 apr 2017 18:26

Je lengte speelt ook een rol hierin idd. Als we je lengte, gewicht en bootsize weten, kunnen we wat beter advies geven. En inderdaad een wide board heeft meer te maken met je schoengrootte

Hoi, bedankt voor je reactie, mijn gewicht is ca 85kg en mn schoen 10,5 ( 28,5 cm) en lengte zoals gezegd 1,92m

*bericht bewerkt door Gedert op 11 apr 2017 20:02

Lijkt mij dat de schoenmaat en gewicht een belangrijkere rol spelen in de lengte en breedte van je board. Wat je lichaamslengte daar van invloed op kan zijn zie ik niet. Nu is 1.92m ook niet dusdanig lang dat iets zou kunnen zeggen lijkt mij. De bootmaat is belangrijk daar dit bepaald of je een wide nodig hebt of niet. Al zit er bij de boots onderling ook nog verschil. De ene boot is groter aan de buitenkant dan de ander. Kwestie van uitproberen en voor jezelf bepalen of het uitstekend van jouw boot niet teveel is

En dan heb je nog een verschil tussen wide en wide. Bij het ene merk is een waist van 25,5cm al breed. Bij de ander begint het bij 27cm.

null

En hier test ik met mijn maat 43-44 een board van 29,5cm breed.
Persoonlijk rij ik graag brede boards zodat ik nooit hoef na te denken of ik niet de sneeuw zou raken met mijn schoenen als ik een bocht maak.

Übung macht den meister!!!

Maar jij bent ook een beetje uitzondering ;)

De maat van de schoenen van @Gedert kunnen wel op de grens zitten. Dit board zit zo te zien op 25,5.

hoi RFKANGOO, als ik dat lees dan zou 26,2cm geen issue moeten zijn. Iedereen bedankt voor je reactie.

Heb je het board al besteld?? Anders zou ik je adviseren te wachten totdat er weer getest word in Zoetermeer bijvoorbeeld.
Dan kun je zelf het verschil ervaren tussen normale en wide versies van bepaalde boards.

Übung macht den meister!!!

Ja had eigenlijk een smal besteld, bleek weg te zijn, heb me een om laten kletsen. Maar kan het bord nog terugbrengen of omruilen. Ik was benieuwd naar de ervaringen / adviezen van snowboarders vooral omdat de verkoper zo stellig was over een wide board bij mijn lengte. Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat schoenmaat of gewicht misschien aanleiding zijn tot een breder bord. Bij een langer persoon zou ik mij kunnen voorstellen dat de wendbaarheid wat minder snel is dan bij een klein persoon. Dat daarbij een smal snowboard wat nerveuzer is. Ik kan het voor dit bord moeilijk bepalen. het scheelt 7mm tussen regular 25,5cm en wide 26,2. dat is ook weer niet zo veel. Tegelijkertijd heb je gelijk dat het per merk scheelt en dat de ene wide de andere niet is. Als ik eenmaal het board ga gebruiken kan ik het niet meer ruilen dus daarom heb ik de vraag gesteld op dit forum.

*bericht bewerkt door Gedert op 13 apr 2017 14:26

Het enige wat ik belangrijk vind is dat je je board maximaal op z’n kant kan rijden zonder dat daarbij je tenen of hakken de sneeuw raken.
Daarna kijken of de lengte bij je gewicht past.
Je eigen lengte vind ik totaal niet belangrijk bij de keuze van een board.

Übung macht den meister!!!

De buitenafmetingen van snowboardschoenen van verschillende merken kunnen ook enorm verschillen bij dezelfde maat. Dus je schoenmaat zegt ook nog zeker niet alles!

Tevens klinkt een board van 158 erg klein voor iemand van 1.92 en 85kg, maar op zich valt je gewichtsrange (zonder snowboardgear aan+rugzak) wel in het midden van de 70-95/100kg die voor een 158 Amplid hifi wordt gegeven. Al ben ik bevoordeeld omdat ik nooit in het park rij en het liefst hard naar beneden race op de pistes.

Dat gezegd hebbende klinkt een waist van 26.2 veel beter bij een maat 44 schoen dan 25.5. Ik rijd ook liever breder dan smal, maar ik heb maat 46 en alles onder de 26.5 waist wil ik niet eens proberen.

ik heb het board nu in gebruik , wow wat een grip en controle ( aan het bord ligt het niet )
super bord

Plaats een reactie