Pistendienst of vuilnismannen?

Eigenlijk te triest voor woorden de rommel die men achterlaat, waar dan ook, of het nou op het strand is of in een park of ineen stadion of in het openbaar vervoer (en ik heb zo’n hekel aan rokers die achteloos overal peuken achterlaten of uit het raam van een auto kieperen)… Is geen excuus voor. Ik voed mijn kinderen dan ook zeer streng op op dit vlak (overigens ook op andere vlakken, maar dat terzijde), zouden meer ouders moeten doen…

Ik heb tijdens het skiën zelf altijd een compact rugzakje op mijn rug en neem altijd mijn eigen rommel mee terug.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik bedenk me trouwens dat ik in de zomer wel eens in de Alpen ben geweest, en daar kon je zakjes krijgen om je opgerookte peuken in te stoppen en weer mee terug te nemen om weg te gooien. Weet zo uit m’n hoofd even niet meer waar het was (rook zelf niet)… Tignes dacht ik? Was sowieso ook een oord dat ook wintersportoord is.
Heb het in de winter nooit gezien…

Eigenlijk te triest voor woorden de rommel die men achterlaat, waar dan ook, of het nou op het strand is of in een park of ineen stadion of in het openbaar vervoer (en ik heb zo’n hekel aan rokers die achteloos overal peuken achterlaten of uit het raam van een auto kieperen)… Is geen excuus voor. Ik voed mijn kinderen dan ook zeer streng op op dit vlak (overigens ook op andere vlakken, maar dat terzijde), zouden meer ouders moeten doen…

Ik heb tijdens het skiën zelf altijd een compact rugzakje op mijn rug en neem altijd mijn eigen rommel mee terug.

Chonn op 14 apr 2017 12:36

Ik ben het helemaal met @Chonn eens en qua opvoedkundige inzichten zitten we niet ver van elkaar vandaag. Ik heb 2 dochters van 5 en 9 jaar. Het heeft even geduurd om ze aan het roken te krijgen, om ze zodoende te leren dat ze de peuken niet zomaar op straat, uit de auto of de piste te gooien. Gewoon een kwestie van opvoeden. Heb je vragen of wil je meer over m’n methode weten? PB-tje :-D

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Maar goed als het gaat om alle troep dan zijn we natuurlijk wel een beetje allemaal moraalridders. Ik trek nu wel oude koe uit de sloot, maar het hele principe van wintersport is natuurlijk wel achterlijk als je alles tegen het licht houdt in zake wat voor belasting het is voor de natuur. En dan bedoel ik vanaf het moment dat de voorbereidingen en inkopen beginnen, de reis er naar toe, de belasting voor het gebied toen alles werd aangelegd en het onderhoudt ervan, de energiekosten en ga zomaar door.

Dit gezegd hebbende blijft wintersporten voor mij toch iets magisch en is er een vanzelfsprekendheid om m’n eigen rommel op te ruimen. En ik denk dat de gebieden er zelf ook nog wat aan kunnen doen (preventief) om de rommel te minimaliseren. Zoals eerder opgemerkt zie ik altijd weinig plekken om je afval te dumpen. Wellicht dat ze er ook actief tegen kunnen optreden zoals het innemen van een skipas bij moedwillige vervuiling…

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Uiteraard pure schande, maar de bevuilers zitten niet hier volgens mij en als ze er wel zijn gaan ze dergelijke topics niet lezen :-(

null
Er is wel een bijzondere ontdekking gedaan bij graafwerkzaamheden voor het nieuwe dalstation van de Patscherkofelbahn.

Er is namelijk 60m3 afval opgegraven met als resultaat dat de bouwwerkzaamheden stilliggen. Ze zijn er nog niet veruit waar het vandaan komt, maar naar alle waarschijnlijkheid is het horeca afval (blikjes, glas, servies) Vermoedelijk heeft het “Schutzhaus des Alpenvereins” hier iets mee te maken, maar dat is nog niet zeker.
De vraag is of dit alles is of dat er nog meer afval is en in hoeverre er sprake is van grondvervuiling.

Dus tot zover het probleem wintersporter. Blijkbaar moeten de gebieden ook hand in eigen boezem steken want het zal me niet verbazen dat dit niet een op zich staand geval is…

null
null
null

*bericht bewerkt door MichelV op 15 apr 2017 13:24

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

5 en 9 jaar en nu al roken.
Ze zijn er iets te vroeg bij. @mv

10 jaar geleden vond je nog wel eens geld op de piste.Nu bijna iedereen met de pinpas betaald helaas niet meer.

Er worden nog wel mobiele telefoons gevonden aan het eind van het seizoen als de sneeuw gesmolten is.Maar zijn allemaal kapot uiteraard.
Ik ben nog steeds op zoek naar een gouden horloge.Als ik iets zie glinsteren in de sneeuw stop ik altijd even om te kijken.?
Niet dat ik goud mooi vind (goud is fout) maar lijkt me toch wel een keer gaaf om te vinden.

Als roker wil ik wel even aangeven ( jaja slechte eigenschap) Dat als de sigaret ‘‘op’’ is. Ik de filter altijd afbreek en in mn broekzak stop.
De rest is afbreekbaar en kan geen kwaad.

Voor mij heel logisch en normaal maar tijd terug met een groep in val d isere geweest, waar een aantal toch raar opkeken dat een ‘‘roker’’ zn peuk gewoon mee terug nam

MartijnUiterwijk op 13 apr 2017 12:06

Ik vind roken dat roken sowieso wel degelijk kwaad kan.

Rob

Als roker wil ik wel even aangeven ( jaja slechte eigenschap) Dat als de sigaret ‘‘op’’ is. Ik de filter altijd afbreek en in mn broekzak stop.

De rest is afbreekbaar en kan geen kwaad.

Voor mij heel logisch en normaal maar tijd terug met een groep in val d isere geweest, waar een aantal toch raar opkeken dat een ‘‘roker’’ zn peuk gewoon mee terug nam

MartijnUiterwijk op 13 apr 2017 12:06

Ik vind roken dat roken sowieso wel degelijk kwaad kan.

RCGrootveld op 15 apr 2017 15:32

Gezond is het niet, maar daar gaat het nu even niet om

echte mannen lopen naar boven,

Je hebt het toch ook meegebracht, is het dan teveel moeite om het ook weer mee te nemen en in een -daarvoor bedoelde- vuilnisbak te gooien?
Wat vinden we er van als iedereen zijn rommel gewoon maar in onze voortuin flikkert?

Plaats een reactie