Atomic redster xti 2016

Hey iedereen

Heb zojuist Atomic redster xti 169 (in de fluo groene uitvoering) gekocht.

Heb ze niet kunnen testen dus vroeg ik mij af of deze ski wel degelijk past bij mij.

Ik ben een man ±185cm en weeg 75kg
Hoeveel weken ski-ervaring ik heb weet ik niet juist, wat ik wel kan zeggen is dat ik al van mijn 5 jaar ski, (gem. 2 keer per jaar ga ik voor een week op skireis) ik ben nu 22. Sinds kort ben ik ook monitor en ga binnenkort ook lessen volgen in terneuzen om mijn techniek nog bij te schaven.

Wou graag een piste-ski waarmee ik goed kon carven maar ook korte bochten mee kon maken. Ik hou er ook wel van om wat te werken op de piste, maar ook te relaxen als dit nodig is.

Mijn vorige ski’s waren de völkl allstar 5 sterren.
Heb altijd mooi kunnen skien met deze maar vond het nu toch eens tijd voor een ander paar.

Iemand die wat meer ervaring heeft met de atomic redster xti 169? En die wat meer uitleg wilt geven over deze ski?
Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door nicolamortier op 13 apr 2017 18:37

Beetje mosterd-na-de-maaltijd vraag ?

When life gets too complicated.... SKI

Beetje mosterd-na-de-maaltijd vraag ?

Alex op 13 apr 2017 18:39

Ik weet het ? kan ze wel nog altijd wisselen.

Gebruik anders even de zoekfunctie, er is al veel over die ski gezegd en geschreven.

Ik had ze een maatje langer genomen…

Hey iedereen

Heb zojuist Atomic redster xti 169 (in de fluo groene uitvoering) gekocht.

Heb ze niet kunnen testen dus vroeg ik mij af of deze ski wel degelijk past bij mij.

Ik ben een man ±185cm en weeg 75kg
Hoeveel weken ski-ervaring ik heb weet ik niet juist, wat ik wel kan zeggen is dat ik al van mijn 5 jaar ski, (gem. 2 keer per jaar ga ik voor een week op skireis) ik ben nu 22. Sinds kort ben ik ook monitor en ga binnenkort ook lessen volgen in terneuzen om mijn techniek nog bij te schaven.

Wou graag een piste-ski waarmee ik goed kon carven maar ook korte bochten mee kon maken. Ik hou er ook wel van om wat te werken op de piste, maar ook te relaxen als dit nodig is.

Mijn vorige ski’s waren de völkl allstar 5 sterren.
Heb altijd mooi kunnen skien met deze maar vond het nu toch eens tijd voor een ander paar.

Iemand die wat meer ervaring heeft met de atomic redster xti 169? En die wat meer uitleg wilt geven over deze ski?
Alvast bedankt!

nicolamortier op 13 apr 2017 18:20

tikkie aan de korte kant voor je, verder prima ski.

Edwin van Riel

Bedankt voor de reacties!

Lengte vond ik naar mijn mening goed (denk ik) neem ook graag korte bochtjes, en als ik de kleintjes mee heb draai ik al graag eens een pirouetje. Ga ook slalomles nemen dus denk dat ik dan wel een maatje kleiner mag gaan?

Ik heb de XTI 169 nu bijna 3 weken kunnen testen op langzame snelheid (lesgeven aan vrouw en kinderen) en hogere snelheid. Ik vind het een fijne stabiele ski die het lekkerst middel tot middel grote bochten carved (ook op hoge snelheid ~ 60-80 km/u) en ook op een niet super strakke piste mij vertrouwen gaf daar voluit te kunnen gaan. Korte bochten carven vergt wat meer energieke input, maar dat moet met jouw gewicht en ervaring denk ik geen probleem zijn. Maar het is duidelijk geen SL ski. Karakter neigt meer naar GS type ski.

Geslipte bochten ook prima te doen en afgelopen periode half maart ook in de dikke slush prima als je maar rustig input geeft en je techniek erop aanpast.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Voor iedereen als het kan. In het vervolg altijd eerst testen in de sneeuw.Kom je tot aparte ontdekkingen.
@Chonn
Vrouw en kinderen les geven.
En nemen ze altijd alles van je aan ?

@Hooykaas, wat denk je zelf ;-) Les geven was die ene keer een uitzondering, ik laat het graag over aan professionals :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Zelf dit jaar de Atomic Redster XTI 164 gekocht. Ben zelf niet zo lang net 170 cm. Had hiervoor Salomon X drive 80 ti. Heb hierop 3x geskied. Maar eigenlijk vond ik deze ski’s niet echt geschikt voor mij omdat ik nooit buiten de piste ski. Had dus liever piste ski’s.

Die Salomon x-drive 80 ti ga ik dan ook maar verkopen. Iemand nog tips wat je daar ongeveer nog voor kunt vragen. Ski’s zijn goed onderhouden en zijn slecht 3x 1 week gebruikt.

Ronald, welke lengte zijn de ski’s? stuur me svp even een reactie met een fotootje van de salomons op dirk@dds.nl.

Plaats een reactie