Minimum leeftijd skileraar/ leren

L.S.

Ik zou heel graag skileraar willen worden,
Punt 1:
-ik zit nog op de middelbare school. Nu lees ik dat er verschillende instanties zijn waarbij men vanaf 16 toestaat om een Anwärter diploma te halen. Mag je dan ook al meteen les geven in de bergen, of heb je in principe nog helemaal niks hier aan. Wat zouden jullie aanraden? En wat weten jullie over of er daadwerkelijk ook 16 jarige meedoen aan die programma’s
-punt 2: ik ben van plan om na mijn middelbare te gaan emigreren naar Oostenrijk (Tirol) om daar verder te gaan leren. Zijn er ook mensen die hier evaring mee hebben, (dan doel ik op de combinatie emigreren/leren/ski leraar zijn)

Bedankt voor het lezen, ik hoor graag jullie reactie

Srry als er een soort gelijk bericht is, maar ik heb het niet kunnen vinden, graag dan even een link van dat forum sturen…

16 is inderdaad de minimum leeftijd, hiermee kun je theoretisch gezien overal lesgeven in Oostenrijk. Toch ben ik hier (Serfaus) niemand van 16 tegengekomen. De meeste leraren zijn tussen de 18-22 met een enkele 17 jarige ertussen.

Ik zou wachten met lesgeven tot je tenminste 17 bent.

Studeren in Oostenrijk is zeker mogelijk, enige Hollanders studeren dan bijvoorbeeld in Innsbruck en geven dan in de vakanties skiles.
Houd er wel rekening mee dat er geen hbo bestaat in Oostenrijk. Voor universiteit en hoge school heb je iets van een vwo diploma nodig

*bericht bewerkt door Jesper op 17 apr 2017 07:20

Gang is alles

Kom anders eens naar 1 van de infodagen van Snowsport Nederland. Het is geheel vrijblijvend, en ze kunnen veel van jou vragen beantwoorden. Wat Jesper zegt klopt idd, wat leeftijd betreft

Elke organisatie heeft zijn eigen regels. Op het moment dat je je Anwärter hebt ben je natuurlijk gediplomeerd skileraar, en mag en kan je les geven in de bergen tot een bepaald niveau. Er doen ook daadwerkelijk 16-jarigen mee aan de opleiding, je zult zeker niet de enige zijn! Ik heb zelf mijn Anwärter op m’n 17e gedaan, na mijn eindexamen. Erg goed bevallen, leuke opleiding en veel leeftijdsgenoten.

Ik kan je geen goed antwoord geven op je tweede vraag, wel stoer om zoiets te gaan doen. Denk er wel goed over na, het is niet zomaar even iets ;-) wat betreft studie: er zijn wel Fachhochschule (HBO-achtig) of Universität, daar is volgens mij voldoende keuze in opleidingen. Succes in ieder geval, en veel plezier!

It's all about believing!

Plaats een reactie