Ski-kleding reinigen (nogmaals)

Hoe deze te reinigen moet heb ik reeds uitvoerig gelezen.
Mijn vraag, moeten de ritsen van zakken dicht of open blijven.

Ik doe ze dicht.

Click. Click. Peace

Ja ik ook dicht, en check even al, nee echt, al je zakken op papiertjes en ander spul…

van de zakken laat ik ze open. zo kan het spoelwater er makkelijk uit. ook ff de capuchon los halen (zit vaak opgerold in de kraag).

Altijd dicht, kledingstuk binnenstebuiten. En na de wasbeurt rustig laten drogen of in de droger of lage temperatuur (vaak stand ‘behoedzaam’ of ‘delicaat’)

Uitrusten doe je maar in de lift.

@Roko Droger is heel goed om de waterdichte coating weer te re-activeren:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/349494/hoe-je-skik…

Click. Click. Peace

Ritsen dicht doe ik ook altijd, maar meer omdat het in het label van de kleding staat. En over dat drogen: ik durfde het vroeger ook nooit aan, maar nu ik ze in de droger stop is de waterdichtheid echt veel beter!

De reden dat ik de ritsen dichtdoe is vanwege de kans op beschadiging als de ritsen openstaan. Ritsen zijn toch best scherp.

Click. Click. Peace

@Roko Droger is heel goed om de waterdichte coating weer te re-activeren:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/349494/hoe-je-skik…

Rogier op 18 apr 2017 10:28

“Heb je geen droger, strijk je kledingstuk dan (met tussen je strijkbout en het kledingstuk een handdoek of theedoek) op een warme stand, zonder stoom. Dit om de waterafstotende werking te heractiveren.”

Doe je dit trouwens wanneer de kleding nog vochtig is of kan je het beter eerst laten drogen?

*bericht bewerkt door XtremeBlitz op 18 apr 2017 16:57

Leuk om te lezen van het re activeren van de waterdichte coating. Dit wist ik totaal niet. Weer wat geleerd op deze site.

@XtremeBlitz dat is een goede vraag. Ik deed het altijd als de kleding zo goed als droog was, en dat werkt prima. Maar ik ga het na vragen…

Click. Click. Peace

@XtremeBlitz dat is een goede vraag. Ik deed het altijd als de kleding zo goed als droog was, en dat werkt prima. Maar ik ga het na vragen…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie