Ouders zijn slecht ter been

Hallo,

Wij willen aankomende kerstvakantie mijn ouders voor het eerst meenemen op wintersport. Wij zijn hierdoor wel redelijk beperkt en zijn met name op zoek naar een dorp met weinig hoogteverschillen zodat ze daar wel redelijk uit de voeten kunnen… (redelijk vlak dorp a la Gerlos) Hebben jullie tips? Bedankt!

Zell am See? Of voor de Kerst iets meer sneeuwzekerheid in Lech?

*bericht bewerkt door hanss op 24 apr 2017 22:06

Appartementen hebben zelden een lift. Ik kon goed uit de voeten in Serfaus, Finkenberg, Gaschurn. Maar kies dan niet een acco aan een hoger gelegen bergweggetje

Ik wil jullie niet bang maken maar slecht ter been en spek gladde wegen op de wintersport is vaak een slechte combi.
Mijn buurman (ook slecht ter been) is uitgegleden op het enige stukje ijs wat er te vinden was op straat.
Heupfractuur / gebroken pols en is er nooit meer echt bovenop gekomen.
Het is het niet waard.
Ga met je ouders naar een warm land.
En ga zelf een weekje op wintersport. Dan hoef je je geen zorgen te maken als je aan het skiën bent.
Je slaat je zelf voor je hoofd als er wat gebeurd.

Ik vind… Nou ja dat wordt niet gevraagd wat ik ervan vind, maar ben het wel met @Hooykaas eens. Heb je ze wel gevraagd of ze het leuk vinden, er zin in hebben en willen ze de risico’s aanvaarden? aan de andere kant is er de laatste jaren niet veel sneeuw gevallen rond de kerst, dus minder kans op gladde wegen, maar ook minderend op een gezellige witte kerst (op een paar witte slingers, als pistes, die van de berg komen)

On-topic.

ik zou kiezen voor:

  • een groter dorp, met wat meer alternatieven voor als je niet skiet (Mayrhofen)
  • goede infrastructuur (Serfaus metro/arreslee) (Zillertal Zillertalerbahn)
  • zonzijde omdat de dagen toch al zo kort zijn met de kerst.(Seefeld)
  • wellicht een hotel met welles faciliteiten
    -faciliteiten rond het skigebied zelf (bereikbaarheid restaurantjes)

Gerlos is natuurlijk superleuk als je wat jonger ben, maar of je hier als ouder die slecht ter been is zoveel te doen hebt?

Ik denk dat je vooral toch zelf op onderzoek uitmoet omdat jij je ouders en hun wensen het beste kent…

Succes

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Ik kan mij helaas alleen maar bij Hooykaas aansluiten. Wintersportdorpen bieden vaak vrij weinig anders anders wintersport, evntueel wandelen maar dat gaat ook niet werken als je slecht ter been bent. Als je dan al een goede locatie hebt gevonden moet je ook nog gaan bedenken wat je ouders de hele dag gaan doen. De infrastructuur in Nederland voor mindervalide personen is gewoon heel goed geregeld. Mijn oma kan met de scootmobiel van Amsterdam naar Zandvoort en weer terug dankzij de fietspaden. Is Oostenrijk heb je smal stoepje waarvan je blij mag zijn dat ie niet glad is, die buiten de bebouwde kom al snel weg is. Het gevolg, jullie ouders gaan de hele dag op de hotelkamer hangen terwijl jullie lekker aan skiën zijn.

Ik wil niet zeggen dat jullie het niet moeten doen, maar ik denk wel dat je van te voren heel goed moet nadenk wat jullie van de vakantie verwachten. Anders ben ik bang dat het heel snel tot ruzies zal zorgen.

Als jullie echt graag samen richting de Alpen willen zou ik eventueel Salzburg nog aan kunnen raden. Salzburg is een mooie stad waar veel te doen is en welke ook goed toegankelijk is voor mensen die slecht ter been zijn. Het nadeel voor jullie is wel dat jullie een half uur in de auto zullen moeten zitten voordat je op de skies staan…

Born to Ride

Lanslebourg / val cenis is aardig vlak

Ellmau is leuk dorpje en als je kiest voor hotel met zwembad/welness en lekker eten is het vast genieten voor ze.

Seefeld, tikje sjiek, maar leuk centrum en (geruimde) redelijk vlakke wandelpaden hieromheen.

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

@Crissie
Ter overweging: kies een plaats uit die wat verder van het skigebied ligt maar wel een goede verbinding heeft met dat skigebied. Dit is voor jullie minder geschikt maar voor je ouders veel beter. Mijn voorbeelden: Brides les Bains voor L3V of Bourg St Maurice voor Paradiski.

bon ski

@Crissie
Ter overweging: kies een plaats uit die wat verder van het skigebied ligt maar wel een goede verbinding heeft met dat skigebied. Dit is voor jullie minder geschikt maar voor je ouders veel beter. Mijn voorbeelden: Brides les Bains voor L3V of Bourg St Maurice voor Paradiski.

skifan op 26 apr 2017 19:36

Bourg St Maurice kan je zelfs met de TGV goed doen.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@Crissie

Ter overweging: kies een plaats uit die wat verder van het skigebied ligt maar wel een goede verbinding heeft met dat skigebied. Dit is voor jullie minder geschikt maar voor je ouders veel beter. Mijn voorbeelden: Brides les Bains voor L3V of Bourg St Maurice voor Paradiski.

skifan op 26 apr 2017 19:36

Bourg St Maurice kan je zelfs met de TGV goed doen.

mv op 27 apr 2017 12:17

klopt, maar kom er nu 15 jaar en vind het wel armoedig worden. Viel afgelopen kerst op hoeveel gebiuwen er bv lerg staan in het centrum.

*bericht bewerkt door evr66 op 27 apr 2017 21:00

Edwin van Riel

Kaprun, Zell am See, Lofer

Dagje Salzburg met de trein door prachtig landschap.

Zou @Crissie even kunnen reageren wat ze van onze adviezen / opmerkingen vindt.
Zou leuk zijn.

We horen niets meer ?
Ik denk dat onze adviezen niet gewaardeerd worden ?

Plaats een reactie