Te Koop: Fischer Motive 86 TI, 182 + binding

Ski: Fischer Motive 86 TI
Modeljaar: 2015-2016
Lengte: 182
Sidecut: 128-86-116
Radius: 18 meter
Volledige sidewall, AirTec TI kern, titanal, tip-rocker

Binding: Tyrolia/Fischer AAAttack 13
DIN-range: 4-13
Positie: Factory Line
BSL: 303 mm

Beschrijving van de ski:
De Motive 86 TI is een pistegeoriënteerde allmountain ski. De grip op harde sneeuw is goed, net zoals de demping. Rebound heeft de ski voldoende, maar sportieve skiërs zullen hem wat mat vinden. De ski is en skiet erg licht. Makkelijk manoeuvreerbaar op de piste en ernaast. In diepe sneeuw doet de rocker zijn werk en geeft goede float voor een ski van deze breedte. Een ideale ski voor een (licht)gevorderde skiër die in alle condities uit de voeten wil kunnen op één ski. Hier een (Engelstalig) review van de ski: http://blistergearreview.com/gear-reviews/2014-2015-fischer-…
De reden dat ik hem verkoop is dat ik op zoek ga naar iets anders. Ik ben zelf een sterkere skiër geworden (technisch, fysiek), dus ik ga kijken naar een ski met een wat hoger plafond dat ook iets minder pistegericht is.

Staat van de ski:
De ski is in december 2015 aangeschaft en 32 dagen gebruikt. Altijd goed onderhouden door RJ Ski Service. Wat gebruikerssporen op de top-sheet, maar geen krassen of beschadigingen aan het belag of de staalkanten. Drie keer geslepen (hoek gezet), verder alleen bijgewerkt met diamantvijl (weinig verlies van staalkant).

Vraagprijs: € 250.
Bieden mag, maar wel serieuze biedingen, en graag in een privébericht. De ski hoeft niet weg, maar ik maak graag iemand blij. Bezichtigen en afhalen in Hilversum.

null

@GiGi tot hoever kan de BSL van de binding worden opgerekt? De BSL van mijn schoen is 327mm.

When life gets too complicated.... SKI

Het hielstuk kan nog een centimeter ruimer of krapper. Het teenstuk is niet aan te passen. Voor jouw BSL zou je dus opnieuw moeten boren denk ik. Wat helemaal geen probleem is, overigens.

@GiGi Thanks, dan laat ik hem aan me voorbij gaan.

When life gets too complicated.... SKI

Up

De ski’s zijn nog te koop.

Hm, tempting…
Ik heb model 2013-2014 en in 175 cm.
182 cm zou voor mij best kunnen (ik ben 1m83), maar de vraag is wat is er veranderd aan de ski in 2 jaar.
Het is wel een hele fijne ski! Ik ga eens kijken wat er nog in mijn piekenpijp zit…

Wat er veranderd is, is dat de kern AirTec heeft gekregen, wat de ski vooral een tikkeltje levendiger maakt ten opzichte van de jaargang die jij hebt. Maar het is niet zo’n groot verschil als tussen de Motive 86 TI en de huidige Pro Mtn 86 TI.

Gereserveerd

Plaats een reactie