Zoetermeer, wie gaat er mee?

Hmm, ik wilde zondagochtend gaan, maar misschien dat ik de zaterdagochtend erbij doe… :) #firstworldproblems

Zondagochtend zou ik ook nog kunnen… Maar eerst eens kijken of ik het na zaterdag nog niet zat ben.

Zondag komen de slalomski’s en eigenaar ook mee zoals het er nu naar uitziet. Ik moet de Dobermanns eens uit gaan laten. Dus dat gaat er lekker op dan.

*bericht bewerkt door Bennie op 14 aug 2017 22:25

Dan kom ik ook wel even langs denk ik.

Zoals het er nu uit ziet ben ik er zaterdagochtend en zondagochtend. (en gisterenavond was ik er ook)

En over de discussie Zoetermeer - Landgraaf. Ik kan voor mij persoonlijk geen enkel pluspunt verzinnen over landgraaf ten opzichte van Zoetermeer. Wel een hoop minpunten. De sneeuw is er vaak slecht, de stoeltjeslift er traag, voor mij veel verder rijden, de piste minder steil, en de lengte schijnt ook niet te kloppen in Landgraaf daar waar Zoetermeer de 300m wel haalt.
Het enige wat wel ok is is het funpark maar aangezien ik geen freestyler ben heeft dat voor mij geen meerwaarde.

Übung macht den meister!!!

Helemaal eens met @RFKANGOO !

Ik zie op de site dan privélessen in augustus nog lekker goedkoop zijn (€ 27,50 p/u). Ik ben nog helemaal geen goede skiër (ik denk op basis van https://www.wintersport.nl/forum/topic/118761 niveau 6 gok ik). Heeft iemand ervaring met de lessen daar? Is dat heel erg gericht op de basis of heeft het als lichtgevorderde ook nog echt zin? Ik wil sowieso nog 1 of 2 x meedoen aan de skiexperience, maar als ik goedkoop op een andere manier verder kan verbeteren vind ik dat ook wel interessant…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Goed idee. Ik zou even bellen en proberen je huidige niveau te beschrijven. Ze hebben er wel degelijk leraren rondlopen die je echt verder kunnen helpen. Dat weet ik zeker.

@Roy83 ik doe Club Snowworld in Zoetermeer (1x per week 1,5 uur les) en dat bevalt me super goed. Ik zou mezelf inschatten op niveau 7 en denk dat het prima geschikt is t/m 8. De lessen worden gegeven door ervaren Snowworld skileraren die je absoluut zouden kunnen helpen maar ik zou het inderdaad aangeven bij het boeken zodat ze je niet opschepen met een beginnend anwärter leraar.

Ik zie op de site dan privélessen in augustus nog lekker goedkoop zijn (€ 27,50 p/u). Ik ben nog helemaal geen goede skiër (ik denk op basis van https://www.wintersport.nl/forum/topic/118761 niveau 6 gok ik). Heeft iemand ervaring met de lessen daar? Is dat heel erg gericht op de basis of heeft het als lichtgevorderde ook nog echt zin? Ik wil sowieso nog 1 of 2 x meedoen aan de skiexperience, maar als ik goedkoop op een andere manier verder kan verbeteren vind ik dat ook wel interessant…

Roy83 op 15 aug 2017 15:23

Ik heb net skiles gehad in zoetermeer. ben niet helemaal gevorderd maar ook niet een complete beginner en het bevalt mij heel erg goed.
In 1 uur tijd voor mijn idee ook grote stappen gemaakt en eind van de week nog maar een les nemen.

Zeker met de huidige tarieven wellicht het proberen waard? en zoals Kev1 al zegd goed proberen te zeggen wat je niveau is (bijv. goede carvbochten oid) dan zoeken ze een leraar die daar goed bij past .

Tnx, @Bruinsma, @GiGi en @Kev1. Als ik ga binnenkort, combineer ik dat dus zeker met wat les en bel ff van te voren! Toch fijn om te horen dat er ook genoeg leraren zijn die lichtgevorderden een stap verder kunnen helpen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ook voor vergevorderde zijn er leraren hoor. ;)

Übung macht den meister!!!

Ik ga proberen om volgende week dinsdag overdag te gaan. Mijn nieuwe Charger stelten uitproberen :p

Eerst nog even de vakantie overleven, vandaag met een fully mountainbike de Gerlosberg afgesjeest hihi :D

Ook voor vergevorderde zijn er leraren hoor. ;)

RFKANGOO op 15 aug 2017 21:37

dat komt ook ooit nog wel :).

Vrijdag wordt em niet voor mij, misschien zaterdag of volgende week nog…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Is er zaterdag nog iemand in Landgraaf?
Ik heb om 11en 13 uur les

Ok, op jullie advies lesje geboekt voor zaterdag. De leraar die ik graag wilde had alleen om 9.00 tijd, dus ik ben er vanaf 9.00 :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij zijn er ook om 9.00 uur hoor. First tracks.

Ughhhh, leuk idee, maar ik denk dat het tussen 10 en 11 wordt. Eerst even rustig wakker worden.

Sinds maart niet meer geskied dus het mag wel weer eens.

En over de discussie Zoetermeer - Landgraaf. Ik kan voor mij persoonlijk geen enkel pluspunt verzinnen over landgraaf ten opzichte van Zoetermeer.

RFKANGOO op 15 aug 2017 06:49

Ik heb mijn kids nog nooit horen klagen over de sneeuw in Landgraaf, kennelijk hebben zij steeds geluk😃
Een enorm pluspunt van Landgraaf tov Zoetermeer is dat daar nog wèl een zitski-les te regelen valt! Dat is in Zoetermeer vrijwel onmogelijk…

*bericht bewerkt door moderator op 17 aug 2017 14:40

mama on a mission in the snow

@niekniek ik heb zaterdag les om 10.00 uur in Landgraaf. En zondagochtend gaan we ook nog een uurtje met ons zoontje. Dochtertje heeft dan miniclub voor de 3 jarigen.
Volgende week donderdag ben ik er ook weer, heb dan nog een les 's avonds ☺.

Met ingang van 2 september gaan er weer veel teams trainen in Zoetermeer en Landgraaf (van Landgraaf heeft Club Snowworld de data nog niet bekend gemaakt).

Hier een overzicht van de vaste trainingsmomenten in de week in Zoetermeer. Gedurende die tijden kan je extra drukte verwachten en naderhand een kapot geskiede baan.

null

Ben morgenochtend tot begin middag in Zoetermeer met mijn zoon van 9.
Ben benieuwd hoe de sneeuw op piste 3 is.
Iemand anders morgen aanwezig?

...ski-addict...

Ja ik morgenmiddag, maar dat zal pas na de lunch zijn.

Piste 3 was gisterenochtend prima. Geen ijs. Alleen kwam de mat nogal door de sneeuw heen waar de sleeplift bovenkomt. Dan sta je vrij snel stil ;)

Aftellen maar!

Piste 3 was gisterenochtend prima. Geen ijs. Alleen kwam de mat nogal door de sneeuw heen waar de sleeplift bovenkomt. Dan sta je vrij snel stil ;)

Matthieu op 17 aug 2017 19:21

Ja dat is al zo sinds de verlengde baan open ging afgelopen oktober.

Top overzicht @GiGi! Erg handig!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Let op: vanaf vanavond (vrijdag 18 augustus) 22.00 uur t/m maandagmorgen (21 augustus) 05.00 uur is de A12 afgesloten in beide richtingen tussen knooppunt Gouwe en afrit Zoetermeer. Even rekening houden met omrijden/binnendoor rijden dus.
@Roy83

Ow tnx (en nog vroeger weg dus).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vanochtend, 9.00 uur:

null

Ziet er strak uit

Ik had pas om 11 uur les in Landgraaf, toen vond ik de baan nog meevallen
Tweede uur heb ik geholpen om hem verder om te ploegen😁
Het ging wel super goed vandaag, heb maar 1x op mijn snufferd gelegen
En de rest allemaal netjes gecontroleerd naar beneden gekomen
Ben helemaal happy☺

Plaats een reactie