ski-routes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Hallo,
volgende carnaval vakantie (2018) gaan wij skiën in Kirchberg.
Op de skimap van Kirchberg staan er precies nogal veel skiroutes uitgestippeld.

Iemand ervaring met één of meerdere van deze skiroutes in Kirchberg? Welke zijn zeker aan te raden?

Alvast bedankt,

Geen route maar wel een aanrader: Onder het tweede deel van de panoramabahn. Twee overzichtelijke almen met een flessenhalsje ertussen. Het laatste stuk brengt je over een pad weer terug naar het middenstation, of je kunt een klein stukje door het bos.
Naar verluid zijn routes 34 en 56 de moeite.

Heb ervaring met skiroutes 21 en 34
21 is erg stijl, onderdeel van de streif.
1 van de 21-skiroutes was een erg steil buckelveld die ik heb overgeslagen.
34 is niet heel moeilijk, erg mooi wat betreft landschap en bijna niemand die hem doet (toen wij er waren).
Onderaan is hij redelijk vlak, dus wat prikken en misschien niet heel handig voor snowboarders.
Beneden stond een taxi klaar, die je voor een paar euro naar de lift brengt (lopen zou bijna ook kunnen).
Vond het erg leuk om eens te proberen, maar geen route die je 2x doet.

Ik weet wel dat nr. 69 en 56 voormalige zwarte pistes zijn.

@Bennie @MiyukiJan

Dank u. Ik druk het alvast af en neem het mee ter info op onze volgende skivakantie!

Deze kwam ik nog tegen: De onofficiële route onder de Panoramabahn.

null
null
De echte cracks gingen door tot aan de parkeerplaats, maar dat kan alleen met kennis van het terrein, anders sta je ergens op een stuk weide vast tussen het prikkeldraad.
null

Route 33 vanaf de Steinbergkogel is bijzonder mooi en zeker niet moeilijk. Wel even kijken hoe laat de skibussen rijden, want je eindigt aan de weg naar Pass Thurn in the middle of nowhere.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Bennie het is id geweldig skiën onder de Panoramabahn, maar volgens mij is er een betere benaming voor onofficiële route, namelijk gewoon off-piste! Of heb ik het mis? Dus hier alleen op pad met kennis/gids en 3-eenheid lijkt mij.

*bericht bewerkt door MiyukiJan op 24 jun 2017 20:35

@MiyukiJan Je hebt helemaal gelijk hoor. Kennis van het terrein is erg belangrijk. Van lawinerisico kun je op die route eigenlijk niet spreken, daarvoor is er te weinig helling. Wil je de moeite niet nemen om het terrein vanuit de gondel te bestuderen (Vrijwel de volledige route is zichtbaar) doe het dan vooral niet. Weet dat een meter naast de piste al off-piste is…
Toen ik daar af ben gegaan heb ik me eerst bekend gemaakt met de route, toen de sneeuwcondities gedubbelcheckt en ben in het gezelschap van anderen naar beneden gegaan.

Plaats een reactie