Met de fiets/lopend/skiënd vanuit Grenoble een 4000 op

Dit is heel erg anders dan de wintersport in skigebieden, maar (en ondanks de vele Franse tekst in de film) vind ik het leuk om dit te laten zien. Drie mannen vertrekken heeeeeel vreog vanuit Grenoble richting de Dôme des Ecrins een berg van 4000 meter hoog in de Ecrins. Op de racefiets, lopend (rennend) en daarna op toerski’s… En 's avonds (dezelfde dag) weer terug in Grenoble. Een flinke opgave…

Click. Click. Peace

Serieuze shit hoor…

Wauw. Wauw. Wauw! Wàt een prestatie. Diepe buiging voor deze kerels!

mama on a mission in the snow

Wow goed gedaan zeg!!! Zou dit ook wel willen ( maar niet kunnen ).

Ski you later!

Buiten het feit dat echt wel een prestatie is, vind ik het ook wel knap dat ze weg gewoon weten. Zullen wel locals zijn, kaarten en ups, maar toch respect. Volgens mij is het niet helemaal zonder gevaar (lawine) als je de breuklijnen ziet. Mooi hoor als je dit kunt.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@mv Die breuklijnen zijn een heel ander gevaar, namelijk gletsjerspleten.
En het zijn inderdaad locals. Iemand met veel toerskiervaring hier in de buurt hoeft voor deze klim nergens op de kaart te kijken…

Click. Click. Peace

@Rogier ik had al zo’n vermoeden maar twijfelde. Is toch wel een een film en prestatie van de extraklasse

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

zeker!

Click. Click. Peace

Ben in de zomer ook eens naar de Dome de Neige “gewandeld” (overnacht in de hut halverwege) met een Nederlandse reisorganisatie. Wel zo’n 20 jaar geleden, toen ik nog jong was ? Erg mooie ervaring

Plaats een reactie