3 Daagse huttentocht Tirol, Vorarlberg, Graubunden of Ticino

Hallo, graag willen wij (ouders en 2 dochters van 12 en 11 jaar) in juli een huttentocht gaan maken in een van bovengenoemde gebieden. Wij willen 2 keer in een hut/pension overnachten. De wandeling moet goed te doen zijn (gemiddeld zwaar) voor mensen met een “normale” (!?) conditie, maar zeker ook niet te saai… We zijn een keer in het gebied rondom Grossarl geweest en dat vonden we erg mooi, nu zijn we echter op doorreis naar het Comomeer en willen een beetje in die richting blijven. Wie heeft er ideeën?

Zoek eens op Berliner hohe weg, of kijk eens op de tourenplanner van outdooractive.
Zelf loop ik tochten met jongens van scouting die zijn iets ouder dan 11 12 (14-18) Zelf is het voor hun een uitdaging soms om met een hike tas met baggage te lopen en dat zeg ik echt uit ervaring. Gemiddeld zwaar zou ik afraden voor kids van 11 a 12.

echte mannen lopen naar boven,

Gemiddeld zwaar zou ik niet meteen aan- of afraden. Onze kids van 7 en 11 liepen een zware tented camp-trekking in Nepal @MartijnUiterwijk ? @MaartjeCW kijk eens op nkbv.nl en zeker op tochtenwiki.nkbv.nl om tochten te plannen.
Je kan daar ook uitleg vinden over de zwaarte/moeilijkheid van wandelingen. Jullie weten zelf precies wat jullie ervaring is en wat jullie kinderen aankunnen. Leg dat tegen die nkbv-info aan en je weet zelf wat mogelijk kan zijn.
Bij een lidmaatschap van de NKBV krijg je overigens in veel hutten korting op o.a. de overnachting.
Veel succes en plezier met uitvogelen van een mooie tocht!

mama on a mission in the snow

Fijn, dankjewel! Ga ik bekijken! Heb zojuist een (denk ik) mooie tocht bij de Wilder Kaiser gevonden.

Kijk eens op familieseng.de en hun uitgebreide beschreven bergwandeltochten.

Fijn, dankjewel! Ga ik bekijken! Heb zojuist een (denk ik) mooie tocht bij de Wilder Kaiser gevonden.

MaartjeCW op 20 mei 2017 19:37

DOEN! ik ga volgende week, ik doe dan de 5 daagse tocht om de wilder kaiser!

Plaats een reactie