Livigno met Kerst aan te raden?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Hoi,

Wat zijn jullie ervaringen met Livigno met Kerst.
Met de drukte, Sneeuw, gezeligheid, enz…

Kan je ergens op de site zien wat de gemiddelde sneeuw was van de laatste jaren in Livigno?
En wat is jullie ervaring, weet wel dat dit jaar per jaar verschilt.

Mvg,
Koen

Hier kan je de sneeuwhoogtes van voorgaande seizoenen bekijken: https://www.sneeuwhoogte.nl/wintersport/itali%C3%AB/sondrio/…

Hoewel dat alleen natuursneeuw betreft. Ik denk dat je ook het vermogen van een skigebied om pistes met sneeuwkanonnen te besneeuwen mee moet nemen in je afweging of je er gaat kunnen skiën met Kerst.

*bericht bewerkt door GiGi op 29 mei 2017 10:44

Afgelopen kerst in Livigno geweest, komen er altijd in het voorjaar en nu met kerst geboekt.

Sneeuw viel mij tegen, kwaliteit goed en alles liften waren open. Ik vergelijk het met het voorjaar. Kijk ik naar andere gebieden waar wij met Kerst zijn geweest dan was Livigno beter.

Dorp voorzien van Kerst verlichting en drukte viel mij mee, voorjaar is het er drukker.

Qua weer, 3 dagen bewolkt gehad de rest zon, wel aan de koude kant.

Mijn advies zeker doen met de kerst naar Livigno, wij boeken dit jaar met de kerst wat anders, 2 keer Livigno binnen 8 weken is te veel van het goede.

Groeten, Harald

Aan jaarlijkse gemiddelden heb je niet echt veel, maar Livigno is een hartstikke leuk dorp. Indien de omstandigheden minder zijn kun je er prima shoppen en uit eten gaan is helemaal prima.

When life gets too complicated.... SKI

Volgens mij zit het ook met de kunstsneeuwinstallaties daar wel goed. Denk dat je gewoon kunt boeken, Kerst is wel altijd een risico omdat het zo vroeg in het seizoen is, maar dat is overal. Gelukkig ligt Livigno vrij hoog.

Mr. Slow

Wij hebben gekocht voor komende kerst. Zin in.

Groeten, Harald

Ook sneeuw gekocht ?

May the ski force be with you !!

Ook sneeuw gekocht ?

CJAHulskamp op 13 sep 2017 11:49

Kon dat maar he…
Het is altijd koffiedik kijken hoeveel sneeuw er zal liggen he…
Ik heb dit jaar ook een risico genomen met Kerst (denk ik) en ik heb geboekt in Risoul 1850.
Door de zuidelijke ligging vrees ik ook dat ik niet erg veel sneeuw moet verwachten, maar ze bezitten vrij veel sneeuwkanonnen dus skiën zal wel goed komen. Normaal zou ik langer wachten met boeken, maar het is onze eerste skireis met het gezin, en voor 9 man boeken …daar wacht ik liever niet te lang mee. Nu terug on topic… Livigno en Risoul liggen ongeveer even hoog dus ik veronderstel dat het met Livigno ook wel goed zal komen!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Livigno en Risoul liggen ongeveer even hoog dus ik veronderstel dat het met Livigno ook wel goed zal komen!

sven311 op 13 sep 2017 12:28

Dat zegt in dit geval niet zo heel veel. Livigno ligt namelijk ongeveer 330 km verderop en is afhankelijk van totaal verschillende stromingen en weersystemen voor sneeuw…

Livigno en Risoul liggen ongeveer even hoog dus ik veronderstel dat het met Livigno ook wel goed zal komen!

sven311 op 13 sep 2017 12:28

Dat zegt in dit geval niet zo heel veel. Livigno ligt namelijk ongeveer 330 km verderop en is afhankelijk van totaal verschillende stromingen en weersystemen voor sneeuw…

GiGi op 13 sep 2017 12:33

Aan de andere kant: Risoul ligt vlakbij Italië, en Livigno zelf IN Italië. Een treffende gelijkenis als je het mij vraagt ;-)

Verder volkomen mee eens dat het verstandig is om naar de skizekerheid te kijken. Zeker in die periode zegt dat misschien meer dan de eventuele sneeuwzekerheid.

Ook sneeuw gekocht ?

CJAHulskamp op 13 sep 2017 11:49

Is niet nodig, schijnt meters te vallen dit jaar in Livigno, madama holla haar grote teennagel kraakt en dat heeft een strenge winter met veel sneeuw tot gevolg.

Gelukkig dat hebben wij een witte kerst.

Groeten, Harald

Zalig nieuws daar heb ik het volste vertrouwen in !)

Plaats een reactie