Zwitsers dorp verbiedt foto's (tegen depressie)

null

Het Zwitserse dorpje Bergün/Bravuogn vlakbij St Moritz, heeft met een officiële stemming in de gemeenteraad het maken van foto’s van en rondom het dorpje verboden. Ook het verspreiden van foto’s via social-media is verboden. Dit om depressie tegen te gaan bij iedereen die niet in het dorpje is/kan zijn en wel de foto’s onder ogen zou krijgen. Want, zo zegt men, het dorpje is zo mooi dat iedereen die er niet kan zijn ongelukkig zal worden:

“It is scientifically proven that beautiful holiday photos on social media make the viewer unhappy because they cannot be there themselves,” volgens de pers-man van het VVV.

Iedereen die toch een foto maakt krijgt een boete van 5 euro… Maar, waarschijnlijk zal in werkelijkheid nooit iemand de boete krijgen. Hoewel het een echte lokale wet is, is dit natuurlijk niets meer dan een goede reclamestunt. Ik vind het wel een leuke eerlijk gezegd ;-)

Bron: http://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/berg-n-b…

Click. Click. Peace

Wel. Ze hebben een punt. Als ik iedere winter die koude rillingen veroorzakende poederfoto’s zie, Chrome afsluit, en naar een nat, kil, grijs Nederlands treurlandschap kijk wordt ik ook wel eens niet volledig vrolijk…

Misschien moeten ze ook bepaalde fotograven, ik wil geen namen noemen @Rogier , ook verbieden zoveel heerlijke foto’s op het forum en social media te posten. Zelfs mijn werkgever raakt er depressief van!

Ja hoor, na het zien van deze foto voel ik mij nu best depressief. Bedankt ik moet nog drie vergaderingen voorbereiden, maar zit al weer weg te mijmeren in gedachtes over de komende trips naar de bergen om te klimmen

echte mannen lopen naar boven,

Gelukkig zijn video’s niet verboden ;)

Gelukkig wordt in de Zwitserse (lokale) politiek dus ook het nodige aan onzinnige kosten gemaakt… Hoeveel man heeft zich hiermee bezig gehouden en wat heeft dat geintje gekost?

@Paulvw Het gaat om gemeenteraad in een klein dorpje. Dit heeft niet meer gekost dan een paar A4tjes en een uurtje brainstormen in de plaatselijke VVV. Ze worden genoemd in Engeland, in Franse kranten op social media, op wintersporters.nl ;-) Ik denk dat ze de kosten nu al zo’n 10.000 keer terug hebben verdient aan PR…

Click. Click. Peace

Weet niet of ik hier nou heel blij van moet worden. We hebben een keer of tien rond St-Moritz onze zomervakantie gevierd om te genieten van de rust en de prachtige natuur. Ik zit eigenlijk niet te wachten op van hype naar hype hoppende mensen die deze plek nu opeens op hun “bucketlist” gaan zetten ;)

Goeie stunt en ik ga dit dorpje zelf bekijken deze zomer: eigenlijk voor het eerst naar de bergen ipv naar de Middellandse Zee. Waarom? omdat we elke winter wel even mijmeren ‘hoe zou het hier zijn in de zomer?’

Weet niet of ik hier nou heel blij van moet worden. We hebben een keer of tien rond St-Moritz onze zomervakantie gevierd om te genieten van de rust en de prachtige natuur. Ik zit eigenlijk niet te wachten op van hype naar hype hoppende mensen die deze plek nu opeens op hun “bucketlist” gaan zetten ;)

Martin7182 op 31 mei 2017 19:29

nee, maar zij zitten altijd te wachten op toeristen die geld in het laatje brengen ;). Die foto’s blijft men toch wel maken. Zou ik ook doen

Not all who wander are lost

Gelukkig wordt in de Zwitserse (lokale) politiek dus ook het nodige aan onzinnige kosten gemaakt… Hoeveel man heeft zich hiermee bezig gehouden en wat heeft dat geintje gekost?

Paulvw op 31 mei 2017 17:41

Aangezien de Zwitsere politiek in beginsel het principe van de fiscale concurrentie huldigt, denkik dat je jezelf niet te druk moet maken over die dingen. In tegenstelling tot België en Nederland wordt er daar niet gesubsidieerd om te subsidieren of gratuit stemmen te scoren :)

Goeie stunt en ik ga dit dorpje zelf bekijken deze zomer: eigenlijk voor het eerst naar de bergen ipv naar de Middellandse Zee. Waarom? omdat we elke winter wel even mijmeren ‘hoe zou het hier zijn in de zomer?’

SkiBeppie op 2 jun 2017 09:05

Daar ga je geen spijt van krijgen

Click. Click. Peace

Plaats een reactie