Hebben jullie al geboekt voor seizoen 2017-2018?

Wij hebben net geboekt voor aankomende wintersport. Wij gaan (weer) naar Livigno in maart! Ik heb er nu al zin in… Nog 9 maanden voorpret!

Als maart nog een maand of 9 duurt zal boeken ook nog wel een maand of 9 duren. In die periode is een week van te voren ruim op tijd… Ff kijken waar de condities goed zijn en een goedkope last-minute scoren. Misschien dat we voor eind januari nog wel een midweek Winterberg boeken, dat zal wel ruim van te voren geboek moeten worden.

Born to Ride

Oei, Winterberg… is wel een risico. Ik heb via airbnb een appartement geboekt. Week voor 390 euro. Zaten er afgelopen jaar ook. Livigno ligt op 1816m, dus redelijk sneeuwzeker.

Ja hoor, eind april al
1-persoonskamer voor € 336,00 incl ontbijt
Ik zit in Radstadt en ga zitskiën in Flachau
De zitskilessen kan ik deze maand ergens boeken

@ilovesnow Winterberg laatste week januari is tegenwoordig niet echt een risico meer hoor. De kunstsneeuw productie is daar tegenwoordig zo immens dat er in de laatste week januari sowieso goed op de hoofdas geskied kan worden.

Born to Ride

Nee, nog niet. Liever iets later, zo rond november/december of last-minute als we zeker weten waar er genoeg sneeuw ligt.

Heb de laatste weken echter al wel een lijst met accommodaties aangelegd in verschillende skigebieden, wat het zoeken makkelijker maakt :)

Mr. Slow

Wij hebben begin maart al geboekt voor de krokusvakantie 2018 :)

Na vertek afgelopen jaar, gelijk hetzelfde weer vast gelegd voor carnavals vakantie dit jaar. Nu van zondag tot zondag, helaas niet overal mogelijk, terwijl dit wel veel drukste scheelt

Ivo, waar gaan jullie naartoe? Groetjes david

Nog niet geboekt (doe ik alleen voor evenementen met beperkte plaatsen of in de hoogseizoen vakantieweken - Kerstvakantie in mijn geval). Wel veel gepland en al actief skigenoten aan het zoeken, voor skitest tripjes en zo…

Heb van 7 t/m 11 december in het Stubaital geboekt met vriendinlief.

Meestal gaan we ook rond de herfstvakantie een paar dagen gletcher skiën maar dit boek ik altijd last minute.
Ook 2e week januari vaak weekje Val Thorens boeken we pas rond november. Moeten altijd even kijken of we de kleine meenemen of niet (komende winter 1½ jaar)

*bericht bewerkt door Maurice0 op 06 jun 2017 21:22

Yep … Madonna di Campiglio en Selva Wolkenstein. Twee weken genieten van Italië ?

Krokusvakantie met gezin, ouders en schoonmoeder naar Großarl. Voor eerst in 25 jaar weer eens naar Oostenrijk. Ben benieuwd.

Wij hebben geboekt voor de krokusvakantie. Wij gaan dit jaar naar Maria Alm. Leuke accommodatie gevonden op loopafstand van de lift en natuurlijk ook in de buurt van de skibus. Wij hebben er nu al zin in. Over een paar maanden ook de skilessen reserveren.

Ja al in maart geboekt voor de carnavalsvakantie, we gaan naar Nauders. We hadden de laatste kamer kreeg ik mee.

Direct bij het afrekenen van de accommodatie, doorgeboekt voor krokus 2018.

De short-break met kerst dit jaar maar eens herzien, aangezien de sneeuw ons in de steek liet de laatste jaren. Misschien last minute, ondanks dat de keuze dan niet al te groot zal zijn waarschijnlijk.

Omdat we van 4-11 februari met de hele familie op wintersport gaan, al tijdig geboekt. Vanwege een aantal niet-skiërs (schoonouders), kleine kinderen en beginners hebben we zeer vroeg geboekt om een leuk huis op een handige plek te hebben.
Zodoende hebben we begin april al een groot huis in Bichlbach, in de Zugspitz-Arena, geboekt vanwaar we centraal in het gebied en op een steenworp afstand van het openbaar vervoer zitten.
Voor ons zelf zullen we vermoedelijk de week vóór de kerstvakantie een last-minute pakken, als Frau Holle, dit jaar mee wil werken tenminste, daarbovenop een last-minute in maart, in beide gevallen een skigebied waar de omstandigheden op dat moment het gunstigst zijn.
Nu al zin in :)

Nee, geen last van vakantieperiodes dus we zien tzt wel, gaan meestal jan en mrt. Uiteraard wel al (of nog steeds) een beetje aan het rondkijken maar het hangt ook van de omstandigheden af, dus veel meer dan beetje oriënteren is het niet.

Gelijk na thuiskomst afgelopen Februari geboekt voor de voorjaarsvakantie in Corvara, Alta Badia. Misschien leuk om weer een agenda te maken van waar en wanneer iedereen te vinden is.

Grote vakanties zijn alweer besproken. De rest is last-minute.

May the ski force be with you !!

Bijna hetzelfde als @CJAHulskamp, alleen gaat het bij ons alleen om een grote vakantie (krokus) i.p.v. meervoud. De rest ook lekker last-minute.

In januari gaan we in de herkansing voor een weekje Skiwelt nadat ik afgelopen keer halverwege de week moest afhaken met een rugblessure :( Dus we hebben maar vast hetzelfde appartementje geboekt. Uit frustratie haha!!

Ikzelf wil nog wel vaker komend seizoen. Op aanraden van @GiGi wellicht naar een testevent in november een paar dagen. Ik zou ook nog wel in de kerstvakantie willen maar ben dan toch een beetje huiverig voor de drukte (op de weg en op de piste)…dus als iemand nog een gouden tip heeft voor de kerstvakantie dan hoor ik het graag!!

Verder wil ik sowieso begin maart nog een weekje met skimaatjes gaan. Heb mn zinnen gezet op Italie dit keer. Val Gardena staat hoog op de lijst!! En heeeel misschien nog een april/meivakantie tripje :)

Ik zou ook nog wel in de kerstvakantie willen maar ben dan toch een beetje huiverig voor de drukte (op de weg en op de piste)…dus als iemand nog een gouden tip heeft voor de kerstvakantie dan hoor ik het graag!!

Verder wil ik sowieso begin maart nog een weekje met skimaatjes gaan. Heb mn zinnen gezet op Italie dit keer. Val Gardena staat hoog op de lijst!! En heeeel misschien nog een april/meivakantie tripje :)

elisabeth101 op 7 jun 2017 20:49

Kerstvakantie en Italië is een goede combi. Veel pistes open (en perfect geprepareerd), ook al is er nog geen vlok natuursneeuw gevallen. En veel rustiger en betaalbaarder dan bijvoorbeeld Oostenrijk in die periode. Die Brennerpas is voor veel mensen te hoog denk ik…

^^waar in Italie ga jij heen dan? Toch maar eens even inventariseren. Zijn er ook mensen die niet een hele week gaan? Wat zijn dan de beste (of slechtste) dagen om reizen? Voor/tijdens/na kerst en/of oud&nieuw??

Ikzelf ben nu aan het kijken naar vertrek op 26 of 27 december en dan eerst 3/4 dagen in Predazzo en de aansluitende week aan de noordkant van het Sella-massief (ergens rond San Martino in Badia) om de skigebieden van de noordelijke Dolomiti Superski te skiën. Ik heb al 1 geïnteresseerde, maar tot op heden is het niet meer dan een plan/wens.

Wij hebben al geboekt voor Carnavalsweek 2018. Campitello in het Val di Fassa. Heerlijk die Dolomieten !
Eventuele andere tripjes Testevent, Winterberg e.d. Zijn nog Under construction

Ikzelf ben nu aan het kijken naar vertrek op 26 of 27 december en dan eerst 3/4 dagen in Predazzo en de aansluitende week aan de noordkant van het Sella-massief (ergens rond San Martino in Badia) om de skigebieden van de noordelijke Dolomiti Superski te skiën. Ik heb al 1 geïnteresseerde, maar tot op heden is het niet meer dan een plan/wens.

GiGi op 7 jun 2017 21:17

Grappig, heb toevallig gisteravond een skisafari uitgestippeld die ik aan een paar vrienden ga voorleggen. Verblijf ergens rondom Bruneck en dan Kronplatz, Speikboden, Klausberg, Gitschberg-Jochtal, Alta Pusteria (Drei Zinnen) en Sillian aandoen. Vijf dagen Dolomiti Superski dus en een dagpas voor Sillian.

Zat nog te twijfelen om er een dagje Alta Badia of Cortina bij te doen, maar Cortina is goed te doen als je ergens in Alta Badia aan de Sella Ronda zit voor een dagje. Dat stellen we dus nog maar eventjes uit! De grote gebieden laat ik bewust links liggen, want daar kom ik toch nog wel!

*bericht bewerkt door Quick op 08 jun 2017 07:52

Mr. Slow

Grappig, heb toevallig gisteravond een skisafari uitgestippeld die ik aan een paar vrienden ga voorleggen. Verblijf ergens rondom Bruneck en dan Kronplatz, Speikboden, Klausberg, Gitschberg-Jochtal, Alta Pusteria (Drei Zinnen) en Sillian aandoen. Vijf dagen Dolomiti Superski dus en een dagpas voor Sillian.
@quick.

Hou er wel rekening mee dat Speikboden en Klausberg niet onderde Dolomiti Superski pas vallen. Of dit moet veranderd zijn.

Ikzelf wil nog wel vaker komend seizoen. Op aanraden van @GiGi wellicht naar een testevent in november een paar dagen.

elisabeth101 op 7 jun 2017 20:49

Paar gletscherdagen zijn altijd leuk!

Zo’n testevent moet je maar net zin in hebben. Als je eenmaal een lekkere ski hebt dan wil je eigenlijk de komende tijd niks anders.

Ikzelf wil nog wel vaker komend seizoen. Op aanraden van @GiGi wellicht naar een testevent in november een paar dagen.

elisabeth101 op 7 jun 2017 20:49

Paar gletscherdagen zijn altijd leuk!

Zo’n testevent moet je maar net zin in hebben. Als je eenmaal een lekkere ski hebt dan wil je eigenlijk de komende tijd niks anders.

RRski op 8 jun 2017 10:44

ja nouuuu ik niet helemaal :p ik moet me echt inhouden om niet bijkans voor iedere vakantie weer wat anders te kopen haha!! Altijd op zoek of het nog beter kan! Daarom is zo’n testevent voor mij wel een keer goed. Kun je denk ik ook een hoop afstrepen!

ja nouuuu ik niet helemaal :p ik moet me echt inhouden om niet bijkans voor iedere vakantie weer wat anders te kopen haha!! Altijd op zoek of het nog beter kan! Daarom is zo’n testevent voor mij wel een keer goed. Kun je denk ik ook een hoop afstrepen!

elisabeth101 op 8 jun 2017 10:59

Ja, OF… je wil wel 6 paar ski’s hebben. Gewoon, voor elke combinatie van omstandigheden een perfecte ski. Dat is wel een risico. Gelukkig kan je op zo’n testevent de ski’s niet direct bij die kraampjes kopen.

Plaats een reactie