Hebben jullie al geboekt voor seizoen 2017-2018?

Nee ?

mama on a mission in the snow

nu aan het zoeken , maar veel prijzen zijn nog niet bekend in frankrijk… zijn nog in zomerslaap denk ik… in iedergeval wordt het denk ik wel les menuires. na 2 jaar valto weer eens iets anders. nu op zoek naar een acco in de buurt van de ski school. de jongste ( dan net 3) gaat ook beginnen met skien. ze gaf nu aan ( 2,5 jaar) dat ze heel oud is en dus kan skien… :).

Ja. Gisteren geboekt. 4e week januari naar San Cassiano! Viel me op hoeveel er al vol zit rond deze tijd… @Hansvk: drankje doen in die week? ;)

Aftellen maar!

nu aan het zoeken , maar veel prijzen zijn nog niet bekend in frankrijk… zijn nog in zomerslaap denk ik… in iedergeval wordt het denk ik wel les menuires. na 2 jaar valto weer eens iets anders. nu op zoek naar een acco in de buurt van de ski school. de jongste ( dan net 3) gaat ook beginnen met skien. ze gaf nu aan ( 2,5 jaar) dat ze heel oud is en dus kan skien… :).

miepmiep op 28 jun 2017 14:30

Ik weet niet wat je onder iets anders verstaat, maar een dorp verderop in hetzelfde skigebied (en in hetzelfde dal) valt daar voor mij niet onder hoor. :P

Mr. Slow

Ja. Gisteren geboekt. 4e week januari naar San Cassiano! Viel me op hoeveel er al vol zit rond deze tijd…
@Hansvk: drankje doen in die week? ;)

Matthieu op 28 jun 2017 15:16

Ik stel Rifugio Ütia de Bioch voor :-)

Ja. Gisteren geboekt. 4e week januari naar San Cassiano! Viel me op hoeveel er al vol zit rond deze tijd…

@Hansvk: drankje doen in die week? ;)

Matthieu op 28 jun 2017 15:16

Ik stel Rifugio Ütia de Bioch voor :-)

Hansvk op 30 jun 2017 09:52

Aha! Een drankje en een hapje! ;)

Aftellen maar!

eerst afwachten tot mijn vakantie voor de wintersport word goed gekeurd dan richting Tsjechië om daar een keer te gaan skiën net begonnen met skiën en tot nu to alleen indoor gedaan

nu aan het zoeken , maar veel prijzen zijn nog niet bekend in frankrijk… zijn nog in zomerslaap denk ik… in iedergeval wordt het denk ik wel les menuires. na 2 jaar valto weer eens iets anders. nu op zoek naar een acco in de buurt van de ski school. de jongste ( dan net 3) gaat ook beginnen met skien. ze gaf nu aan ( 2,5 jaar) dat ze heel oud is en dus kan skien… :).

miepmiep op 28 jun 2017 14:30

Ik weet niet wat je onder iets anders verstaat, maar een dorp verderop in hetzelfde skigebied (en in hetzelfde dal) valt daar voor mij niet onder hoor. :P

Quick op 28 jun 2017 23:18

normaal gesproken zal het dat wel zijn, maar afgelopen 2 jaar zijn we niet echt vaak valttho uitgeweest en dan heb ik nu wel die pistes gezien ( Met een kind wat net leerde skien , volgend jaar 1ste ki ( 1ste ster) . dus een ander dorp en pistes zijn wel welkom… als is het een dal verder. we willen wel bij de zelfde ski school blijven… dus dan heb je niet veel keus in dorpen.

*bericht bewerkt door miepmiep op 02 jul 2017 13:07

Net accomodatie vastgelegd in veysonnaz (les 4 vallées) week van 20 januari. Na jaren al de grote skigebieden in Frankrijk gedaan te hebben (ook enkele in Oostenrijk).
Zal de eerste keer zijn in Zwitserland.
Iemand hier de nodige ervaringen mee?

20 januari naar Brixen im Thale. Hopen op betere sneeuwcondities als dit jaar in maart :-)

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zojuist geboekt.
10 feb week met het gizin naar livigno.

Appartement in Radstadt vast gelegd
13 t/m 20 januari
Zitski lessen in Flachau

De eerste vakantie van komend seizoen net geboekt… 16 tot 23 december naar Ischgl. Vroeg geboekt? Klopt, maar aangezien er niet veel gebieden meer zijn waar in die week (redelijk) wat open pistes gegarandeerd zijn en ik ongeveer de laatste kamer in mijn favoriete hotel te pakken heb toch maar gedaan.

Yep … toch ook maar weekje Sauze d’Oulx in maart geboekt. Nieuwe regio voor mij en dus weer erg gaaf dat deel van Italië eens te ontdekken.

Zonet een appartement geboekt voor onze wintersport (via de site van Serfaus/Fiss/Ladis zelf).

We gaan van zaterdag 10-2-2018 / zaterdag 17-2-2018 naar Serfaus.

Stond hoog op ons verlanglijstje. Nu eindelijk een zeer betaalbaar appartement gevonden (voor carnavalsvakantie 2018).

Nu al zin in :)

Maartje op 10 jun 2017 17:37

We hebben gewijzigd naar kleinwalsertal (hirschegg). In het appartement wat wij geboekt hadden in Serfaus, mocht binnen gerookt worden (hadden we voor de zekerheid gevraagd). En een iemand van ons heeft astma, dus dat is niet zo’n goede combi. Voor de rest was er niets betaalbaars (wat ook groot genoeg was, en redelijk lag) nog vrij.

Dus we gaan nog een jaar genieten in het kleinwalsertal (Wat we ook erg fijn vinden. Hier zijn we nl vorig jaar ook geweest).

En dan voor 2019 wat eerder op zoek naar een appartement in Serfaus, Fiss of Ladis.

Maartje op 15 jun 2017 20:16

Joepie, we hebben mazzel gehad. Toch nog een betaalbaar en mooi appartement kunnen boeken in SFL. Het is Ladis geworden, maar dat is ook super!!

Eindelijk naar onze droombestemming toe. Zooo blij, en zooooo’n zin in!!!

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Super, Welk appartement is het geworden? Staat ook nog op ons lijstje!

Dit is het geworden. Ze hebben zelfs lockers bij de gondel in Ladis.
Ideaal, geen gesleep met onze spullen.

We hebben appartement Indy. We zijn maar met z’n drieën (1 kind en twee volwassenen). Ideaal voor ons dus. Meer hebben we ook niet nodig.

http://www.laudegghof.at/

*bericht bewerkt door Maartje op 07 jul 2017 06:59

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Hier ligt de kerstperiode ook weer vast, opnieuw een week naar Nauders.

Met krokus normaal een week lesgeven en met Pasen enkele dagen Zwitserland. Maar dat zien we dan weer wel.

Gisteren onze eerste ski vakantie geboekt in februari 2018, aangezien we beginners zijn gaan we rustig beginnen we gaan naar Tsjechië naar spindleruv mlyn
In eerste instantie wilde we eigen skies kopen maar na het lezen van wat tips toch besloten om ze daar te huren
Voor de rest hebben we eigenlijk alles wel (schoenen en kleding)
Eerst nog een vakantie in zuid Frankrijk en dan en dan begint de voorpret
Gaan nog wel een paar keer indoor skiën en misschien nog een weekendje winterberg als het lukt maar kijken er nu al naar uit
Dit jaar begonnen met skiën (indoor) maar is wel verslavend

Ja hoor weer naar Saalbach Hinterglemm, jammer dat onze gebruikelijke verblijf (residence Saalbach) als was volgeboekt. Dus werd het kijken naar een ander verblijf.

Maar voorjaarsvakantie Noord in 2017 gaan wij er weer naar toe, en januari nog een weekend Winterberg.

michelr op 15 jun 2017 16:14

Kreeg een bericht van het Residence Saalbach, er was een boeking geannuleerd. Gelijk omgeboekt.

2018 Krokusvakanite naar Scheffau :)

27 januari 2018 naar Serfaus. Dit jaar ook in Serfaus geweest, helaas iets eerder naar huis gegaan vanwege een sleutelbeenbreuk. Ga het gewoon weer proberen.

Febr 2018 naar Hainzenberg, Gerlos. Appartement daar beviel ons goed, dus gewoon maar weer dezelfde geboekt. Zillertal vonden we altijd al top. Afgelopen jaar gelachen, dochterlief van 11 is nogal niet bang qua skiën, en is met mn vrouw heel stoer de Harakiri afgegaan. Ik had spit en wilde geen risico’s nemen. Zitten we later op een terrasje, horen we NL studenten ‘Ja, die Harakiri, die moeten we ook nog doen’. Wij: Och, onze dochter van 11 doet m ook, dus hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn.

Die kleine smurf skiet al sinds ze 2 was. Eerste weekje was op de babypiste van Westendorf.

null

Nu mag ze weer zichzelf bewijzen. De jongste van 9 wilde vorig jaar ook al de Harakiri af, daar hebben we maar even een stokje voor gestoken. Alle andere zwarte pistes overigens wel gedaan, maar ook daar had ze af en toe nog wel wat moeite mee.

Vorige week geboekt! 1e week februari 2018 naar Solden! Appartement op 20 stappen van de Giggijoch!:):)

Voor de eerste keer wintersport hebben we gisteren geboekt naar Ortisei. Een busreis incl skipas voor in de voorjaarsvakantie 2018. M’n vriend volgt een werken leren traject en zit aan de schoolvakanties gebonden i.v.m. toetsen. Voor mij de eerste wintersport vakantie, voor hem de vierde keer wintersport. Hij is altijd met familie naar Splidl Myln (ofzoiets) in Tsjechie gegaan. Ik ga in Nederland nog wat lessen nemen en ter plekke ook nog een paar ochtenden. Ben heel benieuwd!! Vind de skihal al zoooooo enorm leuk, laat staan een echte wintersport vakantie! Enorm zin in ook al is het nog zo ver weg. Heb veel research gedaan op wintersporters.nl voordat we gingen boeken, top! Denk dat ik me wel vermaak op de seiser alm :) We doen beide aan snowboarden

Voor de eerste keer wintersport hebben we gisteren geboekt naar Ortisei. Een busreis incl skipas voor in de voorjaarsvakantie 2018. M’n vriend volgt een werken leren traject en zit aan de schoolvakanties gebonden i.v.m. toetsen. Voor mij de eerste wintersport vakantie, voor hem de vierde keer wintersport. Hij is altijd met familie naar Splidl Myln (ofzoiets) in Tsjechie gegaan. Ik ga in Nederland nog wat lessen nemen en ter plekke ook nog een paar ochtenden. Ben heel benieuwd!! Vind de skihal al zoooooo enorm leuk, laat staan een echte wintersport vakantie! Enorm zin in ook al is het nog zo ver weg. Heb veel research gedaan op wintersporters.nl voordat we gingen boeken, top! Denk dat ik me wel vermaak op de seiser alm :) We doen beide aan snowboarden

vbdp94 op 24 jul 2017 19:48

Veel plezier, @vbdp94! Wordt vast leuk: leuk dorpje, heerlijk eten en mooie pistes. Aanrader: ga in Ortisei ook eens aan de andere kant van het dorp naar boven, dus niet alleen naar de Seiser Alm. Er gaat dan pas ècht een wereld voor je open (om te beginnen de rest van Val Gardena) ;-)

Bijna… Waarschijnlijk met 3p naar Le Grand Massif! 2e of 3e week van Januari (want eigenlijk niemand is dan vrij!)
We wilden eerst naar Valloire… maar daar zijn we al eens geweest. En nieuwe gebieden ontdekken bevalt tot nu toe nog steeds!

van 26 oktober tot 5 november Kaprun, opleiding voor Anwarter. Telt dat ook?!
Overige vakantie(s) worden last minute geboekt ivm sneeuw/weersverwachting. Nu al zin, maar idd, eerst nog op zomervakantie naar het Iseo-meer. Daar wat bergen en pistes beklimmen!

Ik ben dit jaar voor de eerste keer monitor bij intersoc, ik moet les geven aan 7 - 14 jarigen.

Dus boeken zit er niet bij voor mij :)

Al kan er eind december wel ineens een weekje genomen worden, afhankelijk van de condities.

De zomer is nog maar halfweg, maar het programma voor het komend winterseizoen is toch al aardig gevuld:

  • begin december naar jaarlijkse gewoonte 4 dagen inskiën op de gletsjer in solden
  • midden januari weekendje Warth / Ski Arlberg met de skiclub
  • begin februari week Hinterglemm (eerste keer in Skicircus SHLF, ik ben eens benieuwd)
  • midden maart 5 dagen St. Anton

En daarna kan ik beginnen aftellen naar Canada 2019!

Plaats een reactie