skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Hallo, op chalet.be zie ik dat er een verschil is tss de skipas van Les Menuires en les Trois Vallé. De meerprijs bedraagt 65€ voor 6 dagen.
Is de meerprijs aan te bevelen of is Les Menuires voldoende? Hoort bv Val Thorens bij Les Menuires?

Dank, Vince

De meerprijs is het mijns inziens zeker waard. De schoonheid van Les Trois Vallées is voor mij vooral ook de diversiteit van de verschillende dalen. Als je ‘alleen’ in Les Menuires blijft (of Val Thorens en Orelles daarbij hoort weet ik zo niet) mis je dat dus. Ik zou dus zeker voor de grootste skipas gaan. Want ook in bijvoorbeeld Courchevel ben je zo en het is een mooie tocht.

De Les Menuires pas is de Vallée-de-Belleville pas en is alleen geldig in Les Menuires en St. Martin de Belleville. Geen ValTho. Als beginner voldoende, maar oversteken naar Meribel of doorsteken naar Val Thorens heeft zo veel meerwaarde dat de grote pas zich echt wel uitbetaalt.

Als je in LM zit zijn er 3 skipassen. De LM skipas die geldig is in LM en St. Martin. De vallei de Bellevillepas die naast boven genoemde ook toegang geeft tot VT. En de 3V pas. In kilometers is het iets van 160, 280 en 600 km pistes (ff uit mijn hoofd). Ski je niet te veel per dag weet dan dat je de LM pas per dag kunt uitbreiden naar de 3V pas. Doe je dat op meer dan 2 dagen dan kun je beter de 3V pas nemen.

Persoonlijk zou ik als je het beginnersstadium voorbij bent de uitbreiding voor de hele week nemen. Er gaat een wereld voor je open.

Ah Bennie was sneller en accurater!

Thx we zijn met een mix groep van 8 skiërs boarders. Vorig jaar Flaine maar zoeken nu iets op de piste en LM is een optie. Hoog genoeg want de periode is Kerstmis.

Ik zou de L3V-pas nemen, al is het maar omdat LM zo’n spuuglelijk dorp is en je al skiënd echt enkele prachtige afdalingen gaat laten liggen… De wereld die er in L3V opengaat is enorm. Weet niet welke leeftijd jullie zijn maar als je houdt van stappen ga je beter in Val Tho liggen denk ik :)

Nope, Spam was accurater. De prijsverschillen tussen Belleville (plus ValTho) en volledige 3 Vallées zijn verwaarloosbaar klein, dus is het een weinig interessant aanbod. Gewoon 3Vallées doen. Genieten van de brede banen in Courchevel, de leuke afdalingen naar La Tania en Le Praz en de relaxte pistes bij Meribel.

Plaats een reactie