Testen Materiaal, voor daadwerkelijk kopen

mijn verjaardag is voorbij en ik heb een mooi bedrag om een nieuw snowboard te kopen. na een beetje google kwam ik er achter dat je bij verschillende indoor centra snowboards kan testen, maar als ik dan een beetje zoek blijkt de keuze heel beperkt. wat is jullie ervaringen daarmee?

dan hebben we nog een ander ding, echte sneeuw versus nep sneeuw. weet iemand toevallig of het mogelijk is om bijvoorbeeld in winterberg snowboards te testen?

Lijkt mij dat nu met de zomer in aantocht het aanbod minimaal zal zijn. Met een beetje geduld kun je straks in het najaar veel meer testen. Of naar een testevent in de Alpen gaan. Winterberg is nou niet direct daar geschikt voor denk ik, het aanbod zal minimaal zijn. Succes in elk geval!

thanks voor je snelle reactie, ben alvast een beetje aan het oriënteren. voor waar ik komende winter zal gaan kijken. snap idd dat het aanbod laag zal zijn op dit moment.

‘Nep sneeuw’… ach, het enige wat je op een indoor baan echt niet kan testen is skiën/boarden in poedersneeuw. Maar harder pistes of een funpark heb je er wel. Het aanbod is momenteel inderdaad beperkt, zeker daar sommige testmodellen ook gewoon als tweedehandsje worden verkocht.

Voor boards zijn er in het najaar wel weer testavonden of -dagen waar meer leveranciers op af komen en je dus niet afhankelijk bent van het assortiment van één shop.

Toevallig afgelopen maandag gaan testen in Landgraaf. ik zou het aanraden als je al geïnteresseerd bent in een van de test modellen en zo kan ervaren als het wat is. Trouwens is het aanbod zoals eerder vermeld niet al te groot

Indoortesten is leuk bedacht, maar werkt in mijn ogen niet, pistes zijn te kort en niet steil genoeg om de ski’s te kunnen beoordelen omdat ze niet op snelheid kunt testen.

In de Alpen kun makkelijk bij een (grote) verhuurshop een paar modellen per dag pakken. Bij aanschaf is het huren vaak “gratis”, soms kun je de huurski’s overnemen voor een schappelijke prijs.

Mijn huidige ski’s waren 6 dagen gebruikt en heb ik voor de helft van de retailprijs gekocht (en voor 200euro minder dan de laagste internetprijs destijds).

Mijn ski’s heb ik ook gekocht na een week huur. Solomon Crossmax uit 2009 ofzo. Nog steeds erg tevreden mee :)

Mr. Slow

Om te beginnen zou je eens hier kunnen kijken:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/314932
https://www.wintersport.nl/forum/topic/314935
Dan kun je in elk geval gericht boards testen

Plaats een reactie