snow tow... lift adapter voor snowboarders

kwam dit tegen op kickstarters…

https://www.kickstarter.com/projects/661678170/snow-tow-the-…

Het is een soort van trekhaak voor snowboarders zodat ze makkelijker een sleeplift zouden kunnen nemen… en hun binding niet meer zouden moeten loodsen
Lijkt mij niet echt handig… lijkt me nogal in de weg te zitten bij het boarden zelf… hou zelf nogal van vrije bewegingsruimte tijdens het boarden…

Dat is toch ook wel mooi van al die kickstart projecten. Oplossingen vinden voor problemen die niet bestaan ;-) (of het probleem erger maken)

Click. Click. Peace

? Goed doordacht… NOT
Alleen te gebruiken bij schotelliften (persoonlijk vind ik ankerliften lastiger) en ik wil niet weten wat er gebeurt als je eens voorover valt tijdens het boarden met zo’n ding om… ?

bij het boarden zelf zou je het op je bord zelf in een soort van adapter moeten plaatsen volgens het filmpje… maar rond je been blijft wel dat harnas zitten…
lijkt met gewoon hinderlijk zowel op je been als op je board…

Zeg nou eens eerlijk. Hoeveel sleepliften kom je tegenwoordig nog tegen??
Als je geen sleeplift wilt kun je prima door bijna alle gebieden cruisen zonder ooit een sleeplift nodig te hebben.

Übung macht den meister!!!

Ben er van de winter nog de nodige tegengekomen, maar om nou te zeggen dat het vervelend is… Toen ik begon waren er meer sleepliften dan zitliften (in die gebieden), en echte problemen nooit gehad. Ja, af en toe diepe sporen of ijzige schuin aflopende lifttrajecten.

Behalve dat het me extreem onhandig lijkt om dat ding op mn been te plaatsen, vraag ik me af wat het voor probleem oplost. Het meest moeilijke als beginner vond ik balans houden -> ook met deze constructie moet je nog steeds balans houden op je board anders lig je gewoon op je snufferd.

Nu technisch gezien geen problemen met sleepliften en ik denk de meeste iets meer gevorderde snowboards niet. Het is meer dat ik last krijg van m’n voeten, of als er geen knikje in de pannenkoek zit dat de stang in m’n been duwt.

? Goed doordacht… NOT
Alleen te gebruiken bij schotelliften (persoonlijk vind ik ankerliften lastiger) en ik wil niet weten wat er gebeurt als je eens voorover valt tijdens het boarden met zo’n ding om… ?

Bennie op 8 jun 2017 18:21

@Bennie
Heb je het filmpje bekeken?
Daar zie je ze wel degelijk met zowel anker als schotel omhoog gaan.

Het concept vind ik wel goed doordacht eigenlijk (heb slechtere op kickstarter gezien) en als het een succes is (wat ik betwijfel overigens) zie ik het wel voor me dat het frame/harnas standaard in een broek zit ipv dat je een band moet omdoen.
Design staat me ook wel aan. Alleen om nu te boarden met zo’n klem op je been of tussen je benen op je board lijkt me ook niet veilig/handig

Maar sluit me aan bij de opmerking van @Rogier

Ik zie hier ook de meerwaarde niet van in, wanneer je moeite hebt met sleepliften kan je beter geld in lessen investeren dan in dit onhandige ding…

Born to Ride

Funding Unsuccessful
This project’s funding goal was not reached on December 5.

Andersom zou me verbaast hebben!

Plaats een reactie