Short ski Pasen met vliegtuig

Beste leden van het wintersporters forum,

Ik wil graag met Pasen 2018 een korte ski vakantie boeken van goede vrijdag tot en met tweede Paasdag.
Omdat ik niet in bezit ben van een degelijke auto die het zou halen tot de alpen, was ik van plan om met het vliegtuig richting de alpen te reizen voor deze korte periode.

Ik had zelf al enige opties gezien, zoals vliegen op Innsbruck en dan met de trein richting Sankt Anton ( 1 uur met de trein), of met de bus richting de Stubaier gletsjer vanuit Innsbruck. Ook had ik een optie gezien om te vliegen op Nice en vanuit daar naar Isola 2000 te reizen.

Ik was benieuwd welke opties jullie zouden aanraden en of jullie nog andere suggesties hebben voor een short ski met het vliegtuig. Alvast bedankt

Chris

Vliegen op Innsbruck opent inderdaad veel opties. Alternatief kan eventueel Salzburg zijn en dan skiën in bijvoorbeeld Hochkönig of Salzburger Sportwelt.

In Frankrijk is vliegen op Grenoble denk ik het handigst, met bijvoorbeeld Alpe d’Huez, Les Deux Alpes, Les 7 Laux en Chamrousse op een steenworp afstand.

In Italië kun je vliegen op Turijn en dan naar Via Lattea of Bardonecchia, of Milaan en dan richting Monte Rosa, Breuil-Cervinia en Pila. Vooral Pila zou een goede optie kunnen zijn, aangezien de stad Aosta erg goed per trein te bereiken is.

Ik zou het vooral laten afhangen van welke last-minute vliegdeals je waar naartoe kunt vinden op korte termijn in combinatie met de sneeuwcondities op verschillende plaatsen van de Alpen.

*bericht bewerkt door Quick op 11 jun 2017 18:09

Mr. Slow

Stubaier Gletscher is het minste reistijd,

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Nieuw initiatief, vluchten van Antwerpen naar Sion. Als ik het goed begrepen heb verzorgen ze ook transfers naar omliggende skigebieden, oa. Zermatt

Turijn voor Via Lattea, Bardonechia en Serre Chevalier, Aosta
Milaan voor Monte Rosa

Click. Click. Peace

Genève voor Portes du Soleil en verbinding met de trein naar Zillertal is ook goed te doen vanaf Innsbruck.

Plaats een reactie