TE LEEN gevraagd: slalom ski's

Zeg je nou Justin Bieber?!

Dit vraagt om een DIT IS NIET OK - BELEDIGEND @Hooykaas ;)

Of jij hebt heel warme gevoelens ten opzichte van Justin Bieber. Dat kan natuurlijk, maar dat zegt meer over jou… en zal ik je op zich niet kwalijk nemen.

*bericht bewerkt door GiGi op 19 jun 2017 15:59

Waar heb ik me nu weer in gemanoeuvreerd.
Oprecht sorry uit de grond van mijn hart.?
Is Frank Sinatra beter toen hij nog leefde of toch Charles Aznavour.
Of beter waar zou je je zelf mee willen vergelijken ?

Doe maar niet, dat hele vergelijken. Is beter voor iedereen…

En… terug naar de originele vraag.

Met een radius11m is de grootste bocht die je kunt snijden toch 11 meter?
Hoe meer je hem doorbuigt, hoe kleiner hij wordt.
Hoe meer je kant hoe kleiner hij wordt.
Maar max 11m dus.

EehDinges op 19 jun 2017 10:57

De radius is de cirkel die gevormd wordt door de taillering van de ski als je hem plat op de grond legt.
Als je een ski op zijn kant zet en vooral wanneer je hem gaat buigen, wordt de cirkel (gelukkig) een stuk krapper. Buigen die ski dus!!
Helaas geen slalom ski te leen @GiGi.

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 19 jun 2017 16:42

Je mag, als ze voldoen, mijn Volkl P70’s wel gebruiken hoor.

163cm, radius 12,5m volgens mij, railbinding is relatief makkelijk te verstellen.

Kortom, roept u maar ?

When life gets too complicated.... SKI

Je mag, als ze voldoen, mijn Volkl P70’s wel gebruiken hoor.

163cm, radius 12,5m volgens mij, railbinding is relatief makkelijk te verstellen.

Kortom, roept u maar ?

Alex op 19 jun 2017 17:30

Ik hou het in gedachte. Oude krengen natuurlijk, maar voldoen in principe wel.

Een ding begrijp ik nog niet.
Je wilt ze toch ook huren?
Maar dan kosten ze toch ook geld?
Vast niet heel goedkoop.
Maakt mij verder niet uit.
Succes met de zoektocht.

PS kom je uit zeeland?

Haha nee. Als lenen niet lukt, is huren een optie. En bij een commerciële partij vind ik dat heel normaal; hier op het forum is het niet vreemd om in het kader van gedeelde passie en vriendendiensten dingen voor elkaar te krijgen. Daar kom je nog wel achter (of niet). Als jij daar niet aan mee wil doen is dat geen enkel probleem. Ik zal het je nooit meer vragen, goed? Anderen willen dat mogelijk wel.

Ik vind het gewoon hoffelijk om voor topski’s te betalen.
Ook als je ze “leent”.
En zeker voor een 2-daagse cursus.
Maar wie ben ik?
Een uitstervend ras, denk ik.
Ook geen Zeeuws meisje thuis?
Zeeuwse voorvaderen?
Teveel Zeeuws zeewater binnengekregen?
Er moet toch een verklaring zijn ?

@GiGi Ik ga eens voor je rondvragen @EehDinges Een Vlaming zal met gierig elke 'Ollander bedoelen… En ga er maar van uit dat de geleende ski’s strak geslepen en gewaxt terugkomen. Daar kun je GiGi wel op vertrouwen… En dat is nagenoeg even kostbaar als twee dagen huren.

*bericht bewerkt door Bennie op 19 jun 2017 22:50

Nog erger.
Amateurs die mijn kostbare ski’s vernachelen.
Met zo’n vijltje ??
Ik heb kennelijk Belgische voorvaderen.
Nogmaals succes met de zoektocht.

@EehDinges Het lijkt me inmiddels duidelijk dat je GiGi niet wil en kunt helpen. Dan kun je in principe wel stoppen met reageren op dit topic toch?

Ik heb helaas dergelijke ski’s zelf niet in de kast staan, anders had ik je graag geholpen! Succes met de zoektocht. Naar hoeveel paar ben je op zoek?

Mr. Slow

Er zijn zeker 3 deelnemers die nog een goede ski zoeken.

@Quick: sorry hoor.
Maar ik moet er niet aan denken dat iemand ongevraagd mijn ski’s slijpt.
Ik reageerde op Bennie.
Probeer eens te lachen.

Maar wie ben ik?
Een uitstervend ras, denk ik.

EehDinges op 19 jun 2017 21:14

Nou dat zou niet verkeerd zijn. Een beetje respect voor GiGi he. Ga lekker een ander vervelen als je het allemaal maar onzin vindt. Houdoe!

Ik zal ook eens rondvragen maar ben bang dat de meeste mensen die ik ken niet op slalomlatten skien…

Pardon???
Dat is toch niet normaal.
Ik ben steeds netjes gebleven.
Beetje humor moet kunnen.
En dan meteen een doodswens?

Toch begrijp ik die radius ook niet
Radius 18m is een cirkel van 36m
Maar in de praktijk ski je niet steeds een halve cirkel.
Anders kun je niet in de vallijn blijven.
Je skiet maar een klein deel van de cirkel.
Als ik mijn slalomski’s rustig gesneden laat lopen, gebruik ik misschien 4 meter van de baan.
Dat is juist het leuke.
Op zo’n smal mogelijk stukje.
Ik heb ook wel eens tussen de stilstaande schoteltjes (op de terugweg) geskied.
Nou weer terug naar het onderwerp ?

EehDinges op 19 jun 2017 12:52

Misschien word het eens tijd voor een techniek training??
Persoonlijk vind ik het erg gaaf om volledig ronde bochten te maken.
Zoals jij het nu omschrijft gaat prima op een vlakkere piste maar als het steiler word kom je vroeg of laat in de problemen. Het maken van volledig ronde bochten is ook een manier om de snelheid onder controle te houden zonder te hoeven slippen.

Übung macht den meister!!!

@GiGi
Ik kan je enkel helpen aan een custom made slalom snowboard maar denk niet dat daar behoefte aan is. ;)
Of een setje Volkl P10’s maar daar word ook niemand vrolijk van.

Übung macht den meister!!!

Haha die wilden ook niet verhuren. Allemaal gecheckt.

Ach, er zijn genoeg mensen op dit forum met dergelijke ski’s (weet ik) en er zijn er ook wat die ze eerder hebben uitgeleend (weet ik ook). Dat hoeft ook niet iedereen te zijn, als ik 2 of 3 paar kan verzamelen zou dat top zijn. Onder het motto: vragen mag altijd.

Ikzelf ben overigens al voorzien, dus ik ben bezig voor anderen.

GiGi op 19 jun 2017 14:07

Ik heb ze nog steeds niet gekocht, spijt me. Anders had ik ze met veel plezier uitgeleend.

@RFKANGOO: inderdaad had ik het over een vlakke baan.
Op steile stukken maak ik inderdaad volledige bochten om mijn snelheid eruit te halen.
Maar zelfs dan heb ik maar een klein deel van de piste nodig.
Een techniektraining zou zeker helpen.
Gigi zei dat hij 2/3 van Zoetermeer gebruikte bij rustige slalombochten.
Vandaar mijn reactie.
Kennelijk wordt Gigi hier als Godheid gezien.
Nog steeds ontdaan door de reactie van @elisabeth101. Absurd.
En dat terwijl ik probeerde te helpen.
Zie mijn eerste post.
Andere generatie kennelijk.
Waar fatsoen en humor niet in het woordenboek voorkomen.
Op fora zie je de werkelijke aard van mensen.
Nu weer terug naar het onderwerp.

@Allemaal. Ski’s te leen voor @GiGi of een andere geweldige tip om slalom ski’s te krijgen, hier een reactie achterlaten. Opmerkingen over techniek, mogelijkheden, slippen/carven… dat is hier allemaal off-topic.

Click. Click. Peace

Wat een geneuzel over radius etc van een slalomski zeg.

  1. Je kunt een kortere radius skiën dan de opgegeven radius van een ski. Maar daarvoor heb je wel snelheid nodig voor de energie om hem te buigen. Met een GS ski wordt het lastig om indoor voldoende druk op te bouwen voor een serie gesneden bochtjes, dus een SL is innderdaad handiger.

  2. Op een slalomski kun je korte en lange bochten (gesneden) skiën. De lengte van de bocht maakt daarbij niks uit. Je kunt er zelfs prima mee straightlinen (mits voldoende techniek).

On topic: ik heb helaas geen slalomlat te leen tenzij je interesse hebt in mijn salomon 3V die ik gebruik voor de borstelbaan :)

Ik heb een paar Dynastar Omeglass pro R20(slant nose) te leen op 1.65 mt een radius van 12m. Is een stapje terug tov de Rossignol FIS approved ski’s die ik had maar nog steeds erg dynamisch voor de krachtige skier. Ik heb mondo 26,5 schoenen en de bindingen zijn erop geboord, de gebruiker zou dan ergens in die range qua schoenen moeten vallen ook. Ik woon in Breda. Hoor het wel.

*bericht bewerkt door Danny076 op 20 jun 2017 11:48

@Danny076 thanks. Je hebt PM.

Plaats een reactie