Opkomende of Ontwikkelende Skigebieden in Oostenrijk

Hallo!

Wij skieen al een aantal decennia in Oostenrijk en Zwitserland maar ik zou graag willen weten welke skigebieden écht in opkomst zijn of in welke gebieden flink wordt geïnvesteerd qua ontwikkeling van liften e.d.

Weet iemand dit? Of is er ergens een overzicht te vinden? Ik ben op zoek naar nieuwe plekken om te ontdekken!

Alvast bedankt

Ik denk dat er nog maar weinig gebieden zijn die echt uitbreiden door de milieulobby. Als er al uitgebreid word is het meestal om twee gebieden met elkaar te verbinden. Voorbeelden die ik kan verzinnen zijn Saalbach Hinterglemm dat verbonden gaat worden met Zell am See. Onbekender zijn de plannen van de gebiedjes Hinterstoder en Wurzeralm om met elkaar te verbinden en als middelgroot samen verder te gaan.

Een gebied waar flink wordt geïnvesteerd in liften is Zermatt (Zwitserland). Momenteel wordt de 3S gerealiseerd. Als je het leuk vindt kun je hier de voortgang bekijken: https://blog.matterhornparadise.ch/de/bauprojekt-3s…
Weliswaar geen nieuwe plek om te ontdekken, maar ik vind het een waanzinnig gebied waar elke wintersporter eens geweest zou moeten zijn.

Een gebied waar flink wordt geïnvesteerd in liften is Zermatt (Zwitserland). Momenteel wordt de 3S gerealiseerd. Als je het leuk vindt kun je hier de voortgang bekijken: https://blog.matterhornparadise.ch/de/bauprojekt-3s…
Weliswaar geen nieuwe plek om te ontdekken, maar ik vind het een waanzinnig gebied waar elke wintersporter eens geweest zou moeten zijn.

ErikM op 12 jul 2017 16:06

Ja, klopt… Ben er geweest. WAANZINNIG! Gewoon met een lift doen waar andere gebieden busjes voor gebruiken. Liften met verschillende tussenstations. Kicken!

Andermatt is een opkomend resort dankzij de investeringen vanuit Egypte. Verder zijn het vooral de al gevestigde gebieden die kunnen en blijven investeren

Weet niet of je er wel eens van gehoord hebt maar in Winterberg word ook al jaren flink geïnvesteerd in nieuwe liften en op het gebied van sneeuwproductie staan ze ook niet stil. ;)

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie