Eeuwige speurtocht Rossignol Elite Hero LT-t of Elan Amphibio 14ti

Hoi,

vorig jaar Elan Amphibio 14ti gekocht. Fijne ski, weinig op aan te merken. Ik ben (nog) niet goed genoeg om er alles uit te halen denk ik. Afgelopen maanden heb ik intensief indoor (rollenband) door getraind. Met een groep toekomstige leraren hebben we specifieke trainingen gevolgd met als doel NSI/Anwarter te halen om zodoende 1 avond in de week les te kunnen gaan geven. Ik ga proberen eind oktober/begin november in Kaprun mijn Anwarter te halen.
Mijn skimaatjes huren elk jaar ski’s en zijn erg te spreken over de Rossignol Elite Hero LT-ti. Mooie review ook door @Gigi. Je snapt het al, die wil ik natuurlijk ook. Verstandig? Jaartje wachten? Roep maar. (Bij indoorhal kan ik, als leraar, overigens met korting Elan’s kopen.)
(1,96m, 88 kilo)

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 18 jul 2017 10:54: Titel iets meer dekking gegeven.

Ligt er een beetje aan wat je bij die Elan mist of er niet uit kan halen. Kan je dat aangeven?
Die Rossignol skiet wat minder vergevingsgezind en automatisch dan die Elan, en vergt wat meer technische input. Op zich heerlijk, ook om les op te geven. Maar als dit juist de richting is die je op de Elan lastig vond om te bereiken, dan zijn andere opties misschien beter.
Maar ik wacht eerst je antwoord af op mijn eerste vraag.

dank! Ik kan niet echt zeggen wat ik mis. Ik heb bij aanschaf ook niet getest en geen idee of ik de verschillen echt zou merken. Door de specifieke lessen ben ik zeker technischer gaan skiën. Heb sinds begin mei niet meer op eigen ski’s/sneeuw geskied, dus wellicht dat ik het dadelijk in de sneeuw wel ga merken. Maar al met al is het meer een kwestie van iets nieuws willen dan wellicht echt noodzakelijk :-)

Lesgeven vindt overigens plaats op daar beschikbare ski’s. Zijn ook veel korter. De vraag gaat dus echt om ski’s voor in de sneeuw.

Dan zou ik eerst weer eens lekker op je huidige Elans op echte sneeuw gaan skiën.

Ik zou kijken of je ze niet een keer kunt lenen of huren voordat je ze koopt. Wie weet valt het toch tegen en met de Elans heb je tot die tijd sowieso een prima ski!

Wat was de reden dat je voor de 14ti’s bent gegaan toen? En niet een ander model van Elan? Misschien kun je ook nog wat toelichten over je skiniveau en -ervaring. Ben gewoon nieuwsgierig :)

Advies van verkoper. Ski’s bij De Wit gekocht. Ken die jongen al wat langer, kundige kerel. Ervaring: sinds mijn 30ste elk jaar minstens week in de sneeuw. Afgelopen jaren meerdere malen richting sneeuw. Nu pas actief aan het bijleren op de rollenband. Een 6je richting de 7 denk ik.
Maar goede tip; dagje huren. Ga ik doen, dank!

Ook ik zou eens kijken of je na al je zomertraining niet veel meer uit die Elans kan halen, heb zo’n vermoeden van wel. Denk dat dat een prima aankoop is geweest. Neemt niet weg dat je idd gewoon die Rossignols eens kan proberen, weet je ook weer hoe dat is!

Plaats een reactie