Sneeuw op hoogte in de Alpen

Her en der uit de Alpen komen beelden dat het heeft gesneeuwd op hoogte. Na een zeer warme juni en een zeer droge juli is dat groot nieuws. Maar opzich is sneeuw op hoogte niets bijzonders in de zomer. Het hoort gewoon zo. Maar al met al is het goed als er wat sneeuw valt op hoogte.

Hier beelden van Les Diablerets

null
null
null
null
null
null

Click. Click. Peace

Heerlijk… nog een kleine 1½ maand en de eerste Gletcher gebieden gaan weer open :)

*bericht bewerkt door Maurice0 op 25 jul 2017 23:36

Heerlijk… nog een kleine 1½ maand en de eerste Gletcher gebieden gaan weer open :)

Maurice0 op 25 jul 2017 23:36

De Hintertux en de gletsjer van Zermatt zijn al open. Les Deux Alpes ook geloof ik.

Le Deux Alpes deze ochtend:

null

Born to Ride

Laat dit maar verder gaan in Augustus, het is warm genoeg geweest!

Heerlijk… nog een kleine 1½ maand en de eerste Gletcher gebieden gaan weer open :)

Maurice0 op 25 jul 2017 23:36

De Hintertux en de gletsjer van Zermatt zijn al open. Les Deux Alpes ook geloof ik.

GiGi op 25 jul 2017 23:41

Doelde op de omslag in het weer en opening van Stubaital/Solden en Pitztal :)
Het gevoel kriebelt toch alweer om op de latten te staan.

null
Boven Chamonix is het vanmorgen ook weer wat mooier (witter)

Click. Click. Peace

Op de Zugspitze wordt het ook mooi wit

null

Click. Click. Peace

Tignes:

null
null

Click. Click. Peace

Rifugio Torino (Mont Blanc massief)

null

Ik herhaal, want ik lees op internet veel kreten als ‘wauw’ ‘en dit in de zomer’ en ‘de winter is vroeg’, sneeuw boven de 3000 meter is niet raar in de zomer. Het is eerder raar dat wij dit raar zijn gaan vinden ;-)

Click. Click. Peace

Sölden

null

Click. Click. Peace

Jammie! Lang wachten nog wel…

Lang geleden toen ik een jaar of 14 was, met de CM (voor degene die van Vlaanderen zijn ;) ) op 2daagse in de buurt van Maloja geweest.
Regen regen en nog is regen toen we naar boven klommen, toen we wakker (berghutje op +2700m) werden was het allemaal mooi wit geworden, met natte sneeuw tot aan het maloja palace. (1,815m ) al lijkt me dat wel eerder uitzonderlijk.

Toen is de sneeuwverslaving pas goed begonnen ;)
@rogier, ik ben stik-jaloers dat jij eventjes naar de gletsjers kunt rijden om een leuk voormiddag te hebben :) (maar geniet er toch van :) )

*bericht bewerkt door Anon5710 op 26 jul 2017 17:43

null

mmm val tho

Het is inderdaad niet raar en het komt elk jaar wel voor. Mooie plaatjes en wisselingen zijn echt gaaf in de Alpen. Maar mensen, het is nog geen augustus, dus als je kou en sneeuw wil, verhuis dan lekker ;). In de Alpen vind ik het prachtig, ook als ik er zou wonen, maar moet hier nog echt geen kou hebben…tief een end op. vanaf october is het weer een halfjaar koud en herfstig. Al is die herfst inmiddels een beetje begonnen

Not all who wander are lost

hopelijk een voorproef voor een echte winter met meters sneeuw

Lang geleden toen ik een jaar of 14 was, met de CM (voor degene die van Vlaanderen zijn ;) ) op 2daagse in de buurt van Maloja geweest.
Regen regen en nog is regen toen we naar boven klommen, toen we wakker (berghutje op +2700m) werden was het allemaal mooi wit geworden, met natte sneeuw tot aan het maloja palace. (1,815m ) al lijkt me dat wel eerder uitzonderlijk.

Toen is de sneeuwverslaving pas goed begonnen ;)

@rogier, ik ben stik-jaloers dat jij eventjes naar de gletsjers kunt rijden om een leuk voormiddag te hebben :) (maar geniet er toch van :) )

Anon5710 op 26 jul 2017 17:07

Welke belg kent Maloja niet :-) mooie tijd… we hadden ook ooit sneeuwklassen Leysin, ik vergeet nooit Isabella, onze skilerares, we waren 12 en allemaal verliefd

Heerlijk… nog een kleine 1½ maand en de eerste Gletcher gebieden gaan weer open :)

Maurice0 op 25 jul 2017 23:36

De Hintertux en de gletsjer van Zermatt zijn al open. Les Deux Alpes ook geloof ik.

GiGi op 25 jul 2017 23:41

Niet al open, zijn 365 dagen per jaar geopend!

Hintertux deze ochtend:

null

Born to Ride

Dachstein:

null

Click. Click. Peace

Het weer en de lucht momenteel doen me ook aan de Alpen denken. Beetje opklarend met van die wolkenflarden, maar dan helaas zonder bergen. Komt natuurlijk deels ook door de aangevoerde polaire lucht. En de wind die door dennennaald bomen waait :)

*bericht bewerkt door Edwin. op 27 jul 2017 10:04

Not all who wander are lost

Tignes

null

Click. Click. Peace

Poah mooie beelden.

Ik wil 3 t/m 8 augustus gaan zomer skien. maar ik zag zonet de webcam van de tignes gletscher en die zag er maar vrij kaal uit en ik zie in de weersverwachting dat het ook nog gaat regenen. En zoals ik het begrijp gaat tignes dicht op 6 augustus.

Zijn er mensen hier die tips hebben betreffende zomerskien en waar het nog goed te skien is? Ik trek nu zelf heel erg naar de hintuxer gletcher omdat die er nog wel goed uit ziet op de webcam beelden.

Oh en ik had nog een vraag voor de Rubriek van @Rogier echter is het een meer zomer vraag:
Is het slecht voor skies na het zomer skien in de warme zon te laten staan? ik weet bijv van die kunstof mini surfplankjes dat ze krom trekken als je ze in de zon laat liggen en was toen benieuwd of dit ook slecht voor skies kan zijn.

Saas Fee is en blijft voorlopig open, dacht ik. Hoog genoeg, dus sneeuw zat

Not all who wander are lost

verse sneeuw op de gletsjer in LDA is bijna weer weg , het zwart komt er al weer door 😧😧

@Sekper Leuke vraag die ook zeker in het vroege najaar en in voorjaar geldt. Ik ga hier het antwoord op schrijven.

Click. Click. Peace

Zucht, nog maar eens bij zulke mooie beelden
Nog maar 170 nachtjes wachten, dan zijn we in Flachau

@rogier , al die zwarte plekken die je ziet op de gletsjers zoals LDA is dat sneeuw of ijs en dooid dat sneller

Dat is een mengsel van ijs en gruis. Al het sneeuw dat smelt zit vaak vol met stof en steengruis en dat blijft op de gletsjer liggen. Dat versnelt het smeltproces alleen maar.

Click. Click. Peace

Wij vertrekken volgende week vrijdag naar mayrhofen, ben benieuwd hoe hintertux erbij lig en of er nog wat verse sneeuw bijkomt. Ik heb nog nooit zomers in de sneeuw gestaan dus die kan ik van mijn bucketlist afstrepen.

Off topic: Iemand enig idee of er bij hintertux verhuur open is in de zomer? Ik denk eigenlijk van wel maar kon niet echt iets vinden en ik twijfel nog of ik dan alleen mijn schoenen meeneem of ook mijn board. We hebben ook een busje mee dus ruimte zat maar voor maximaal 2 ochtendjes snowboard meeslepen vind ik een beetje overdreven…

🏂

Plaats een reactie