Gewoon weer even in de stemming komen met de beste skier van deze planeet:

Een hele fijne mashup van Candide Thovex:

Born to Ride

wauw, ik verbaas me altijd dat die mensen de moeite nemen om heeeeelemaal naar boven te klauteren met je uitrusting, voor dat ene ritje naar beneden…
Ik loop al te zeuren als de liften niet op elkaar zijn aangesloten en je een stukje moet kluwen…

Ski films zijn mode gevoelig, sinds een paar jaar is de trend om zelf omhoog te lopen net als ski toeren in opmars is. Als ski althleet heb je maar te slikken wat er van je gevraagd wordt. Nee zeggen is moeilijk als je sponser dat van je verlangt, voor jou 10 andere. Ski films maken lijkt me geen fijne baan. Soms sta je uren op een top te wachten tot het licht goed is en moet je daarna de meest achterlijke capriolen uithalen omdat de grens ieder jaar maar verder verlegt moet worden.

@btbt zo zit het in veel gevallen wel. Al staat Candide er wel een beetje om bekend dat hij lekker eigenwijs is en vaak doet waar hij zelf zin in heeft. Hij won als pro skiër alles wat er te winnen viel, zelfs een aantal gouden olympische medailles, maar hij vond het niet leuk meer en is freeskier geworden…

Born to Ride

Ik denk niet dat Thovex erg veel hoeft te slikken. Hij bepaalt aardig goed. En die gekke capriolen bedenkt ie zelf. En voor hem niet zomaar 10 anderen ;-)
De camera mensen zijn z n vrienden.

En dat zelf omhoog lopen, dat is heerlijk :-)

*bericht bewerkt door Rogier op 26 jul 2017 21:11

Click. Click. Peace

Mjin reactie was gebaseerd op de reactie erboven en in zijn algemeenheid. Mr Thovex heeft genoeg naam gemaakt en is een merk op zich. Hij kan zich dat veroorloven en heeft de persoonlijkheid maar de meeste hebben dat niet.
@Matthias123 hij is freeskier geworden na een val op een evenement wat hij en vrienden hebben georganiseerd. Sprongen maken in een hard park kan zijn lichaam niet meer aan en daarom is hij min of meer gedwongen freeskier geworden.

Die klap heeft er wel aan bijgedragen, maar op het moment van die klap deed hij al veel aan freeskien. In de film ‘s few words’ wordt er uitgebreid bij stilgestaan hoe het ongeluk tot stand is gekomen. Verder zegt de naam van de film alleen al hoe candide is… Een man van weinig woorden.

Born to Ride

Plaats een reactie