Accomodatie dicht bij miniclub ESF

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo
In de kerstvakantie zullen wij voor het eerst met onze kinderen (3 en 5) op skivakantie gaan. We denken er aan om naar Val Thorens te gaan.
Kent er iemand een goede accommodatie dicht bij één van de miniclubs van ESF. We denken immers dat het gek is om een ski in / ski out te nemen als we eerst 10 minuten naar de kinderweide moeten lopen.
Wie heeft tips?
Alvast bedankt!

@Denk bedenk wel dat het hoog gelegen Val Thorens heel erg koud kan zijn. Misschien een slag te koud voor jonge kinderen. Zeker met kerst.

Click. Click. Peace

Wij zaten tijdens de dutchweek in village MontanA. Prima bevallen en je loopt zo vanuit de skikelder de ESF oefenweide op. Vervolgens is het max 30 seconden naar de lift peclet om zelf te gaan skiën…

@Rogier
Zijn er dan ‘sneeuwzekere’ gebieden waar het warmer is met Kerst? (Lijkt mij een vreemde combinatie)

Anders moeten we met Krokus gaan, maar dan gaan de prijzen van de accomodaties weer de lucht in…

@Denk Ja hoor zeker wel. En afgelopen jaar was het rond kerst in Val Thorens ook stenen schrapen. Toen was alleen de grens van Italië en Frankrijk goed eigenlijk.

Montgenevre / Via Lattea is sinds ik hier woon altijd goed geweest met kerst, en warmer. (Serre Chevalier ook, maar dat is veel te moeilijk met kinderen) En alles in Zuid Tirol is skibaar (geweldige kunstsneeuw) rond die periode. Maar er zijn wel meer gebieden die vaak goed zijn rond die periode. Dat zeggende blijft het gewoon in het seizoen.

Click. Click. Peace

@Rogier
Zijn er dan ‘sneeuwzekere’ gebieden waar het warmer is met Kerst? (Lijkt mij een vreemde combinatie)

Anders moeten we met Krokus gaan, maar dan gaan de prijzen van de accomodaties weer de lucht in…

Denk op 4 aug 2017 21:35

Ischgl is de afgelopen drie jaar met de kerstvakantie prima geweest, ok, niet heel veel verse sneeuw, maar de pistes lagen er altijd prima bij. Wordt goed bijgehouden en zeker in vergelijking met andere gebieden in Oostenrijk was het top.

Ischgl wel relatief prijzig gebied, maar je zou evt Kappl kunnen overwegen, mocht de sneeuw goed zijn daar, kun je in Kappl skien, mocht het daar niet top zijn kun je altijd naar Ischgl.
Kinderland zit bovenaan de gondel (Idalp), dus echt ski-in ski-out is het niet…

*bericht bewerkt door ieniemienie op 04 aug 2017 22:05

http://book.valthorens.com/en/mobile/accommodation-result/ma… Alles aan de rue de soleil zit dichtbij de ESF (ongeveer in het midden) en de meeste zijn volgens mij ook ski in/out. Wij gaan naar l’hameau du kashmir en dat is max 5 minuten lopen.
Sneeuwcondities zijn in Valtho zijn over het algemeen goed (maar zoals Rogier aangeeft was het afgelopen jaar mer Kerst wel minder) en zeker voor kleine kinderen die niet naar de allerhoogste toppen gaan lijkt me de kou wel mee te vallen, het blijft natuurlijk wel wintersport.

*bericht bewerkt door Zjanke op 04 aug 2017 22:41

Mijn appartement ligt in Le Roc de Péclet 1. In het aangrenzende gebouw Le Roc de Péclet 2 zit de miniclub Roc van de ESF. De kerstweek is al bezet, maar de Nieuwjaarsweek is nog vrij. https://www.appartement-valthorens.nl

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Bedankt iedereen voor de reacties! Wij hebben ondertussen geboekt!

Plaats een reactie