Reisgenoten gezocht

Hoi sneeuwfanaten,

Nu de zomervakantie voor mij voorbij is ga ik vooruit kijken. Mijn plan is om met een single/alleengaandenreis mee te gaan. Dit omdat mijn vrienden geen week ver weg willen. Geen probleem, dan ga ik met een groep mee.
Online ben ik me aan het oriënteren, maar ik zie veel aanbieders met allemaal mooie reizen.
Op dit moment wil ik waarschijnlijk in februari/maart gaan naar Konigsleiten of omgeving.
Ik ga lekker skiën, maar ben geen held die zwart neemt (tot op heden).
Nu mijn vraag: Zijn er forumleden met ervaringen met een reis als deze? Zo ja, via welke aanbieder en waar moet ik extra rekening mee houden?
Alvast heel erg veel dank voor reacties en tips!

Let's go ski!

Ik ben een paar keer met verschillende organisaties mee geweest, waaronder VillaVibes, Crusj(2x), Estivant en Dynamic Holland. Het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt.
VillaVibes(Oz en Oisans, FR) vond ik erg massaal(50-75 mensen totaal mee) en een grote scharrelpartij.
Estivant(Niederau, AT) was erg kleinschalig (7-8 mensen mee) en als je dan niet echt iemand hebt waarmee je een klik hebt is een week wel lang.
Crusj(2x Val Thorens) en Dynamic Holland(Zell am Ziller) zitten daar beetje tussenin met 15-20 mensen. Dynamic Holland viel me erg tegen door de begeleider, maar ik begreep van reisgenoten die eerder waren meegeweest dat ze het toen wel erg beviel. En Crusj beviel me beide keren erg goed. Is ook iets luxer en daarmee duurder dan Dynamic Holland.
Het hangt dus beetje af wat je zoekt.

Kijk anders ook eens op SnowFriends.nl

Wij gaan 27 januari naar Belle Plange in Frankrijk. Gemengde groep tussen de 35 en 65 jaar.

We verblijven in 2 penthouses in een complex wat letterlijk op de piste staat, dus ski-in en ski-out gegarandeerd.

*bericht bewerkt door moderator op 11 aug 2017 16:35

Momenteel lijkt Singlesnow me wel een leuke. (volgens mij dezelfde organisatie als Dynamis Holland aan de site en info te zien). Die gaat ook naar Konigsleiten en over die bestemming heb ik leuke dingen gehoord. Ook de groep van max 30 personen lijkt me prima. Meer mensen lijkt me te massaal.
Ik zal Crusj ook in de gaten houden, maar momenteel hebben die alleen het zomerprogramma online.

Let's go ski!

In plaats van je aan te sluiten bij een georganiseerde reis voor singles/alleengaanden (waar helemaal niks mis mee is overigens, denk ik tenminste ;)) kan je ook hier op het forum reisgenoten zoeken zelf een en ander organiseren. Doe je eerst een keer een meet & greet in de kroeg om te kijken of het klikt en daarna gezamenlijk wat boeken.

Je kan dan zelf een beetje bepalen met wie je uiteindelijk op vakantie gaat en het is vaak goedkoper dan een georganiseerde reis. Aan de andere kant moet je dan wel zelf alles regelen. Maar het zoeken van reisgenoten op dit forum is een alternatief wat mij al jaren erg goed bevalt.

Ik vind dat een Top idee/advies van GiGi.
Absoluut doen.
Alternatief is een busreis met veel mensen waar je niets mee hebt.Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar zolang je nog geen 85 jaar bent
kan je natuurlijk ook gewoon de auto pakken en gaan.Een beetje avontuur kan geen kwaad (voor zover het een avontuur is)

Doe ik ook wel eens.
En zo ver is 1000 km ook weer niet.

@Gigi, Is zeker een optie! Alleen ben ik zelf totaal niet ervaren met het zelf organiseren van dit soort reizen. Maar aansluiten kan zeker:-)
Gaat mij er vooral om dat ik geen zin heb om alleen te gaan.
Ben 32 jaar en heb een paar jaar ski ervaring. Helaas heb ik geen eigen auto. Dit omdat ik alles vlakbij heb en er vrijwel nooit een nodig heb.
Dus dat maakt het aansluiten bij een singlereis makkelijker voor mij. Maar via mede skiërs op dit forum een reis doen is ook een optie waar ik nog niet aan gedacht heb.

Let's go ski!

Dan zou ik zeggen: wat voor soort wintersport heb je voor ogen (periode, land, wel of niet veel après-ski, etc.)? Wat voor soort mensen (leeftijd, instelling, niveau)?

Er staan al een paar van dat soort oproepjes op het forum voor komend seizoen, ter inspiratie. En een accommodatie zoeken en boeken is niet zo ingewikkeld, er is vast wel iemand die daar meer ervaring mee heeft. Verder hoef je niet zo veel te organiseren hoor. Bovendien doe je dat gezamenlijk…

Eens met GiGi, als t boeken/regelen/vervoer het punt is, is dat volgens mij juist een goede reden om eens via t forum met mensen af te spreken!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je zet me aan het denken GiGi. Goeie zaak.
Oostenrijk heeft mijn voorkeur door eerdere zeer positieve ervaringen.
Periode: februari/maart, liefst buiten de vakanties.
Leeftijd: 30 tot 60. Ben zelf 32.
Niveau: Gevorderd voor mijzelf denk ik?
Belangrijkste: Plezier in het skiën en mensen leren kennen.
ook gezelligheid na de tijd vind ik belangrijk. Mag in een bar zijn, maar in een hotel of zoiets is ook prima.
Ik ga nog eens goed nadenken over alle opties en de oproepen die hier op het forum aan het komen zijn.

Let's go ski!

Ik denk dat het nu vrij helder is wat je wil. Er zijn vast mensen die dat ook willen.

Dan vraag je @Rogier of hij dit topic in een andere categorie wil plaatsen (meet&greet) en misschien de titel wil aanpassen en je kan los…

Dat doe ik met plezier maar zit nu hoog in bergen met krakkemikkige 3G morgenmiddag dus pas ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 13 aug 2017 22:41

Click. Click. Peace

@Reussie (@Rogier) ik heb hem voor je in de andere categorie gezet. Succes.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Ik ben afgelopen jaar met de Wepowder kickoff mee gegaan.
Aangemeld, en op WP waren we binnen no time met 4 man, 2 auto’s en 1 appartementje. Top. En dat zonder dat we elkaar kende.
top tijd in de sneeuw gehad. En als je @evr66, meeneemt, maakt die ook nog eens echt lekkere erwtensoep :)

echte mannen lopen naar boven,

Hallo,

Heren, heb jullie berichten gelezen en het lijkt mij ook wel een goed/ leuk idee om via deze weg een leuke groep samen te stellen voor een weekje wintersport. kan redelijk goed skiën 3 keer in Oostenrijk geweest beviel er goed. Ben 30 jaar woon in het het oosten van het land.

Ik ben afgelopen jaar met de Wepowder kickoff mee gegaan.
Aangemeld, en op WP waren we binnen no time met 4 man, 2 auto’s en 1 appartementje. Top. En dat zonder dat we elkaar kende.
top tijd in de sneeuw gehad. En als je @evr66, meeneemt, maakt die ook nog eens echt lekkere erwtensoep :)

MartijnUiterwijk op 14 aug 2017 11:23

ja, en met @martijnuiterwijk voor bier, kaas en worst kom je de week wel door :)

Edwin van Riel

@evr66, zal ik de airbag dan omruilen voor een goede koeltas, dan kan het kaas worstplankje gewoon mee de berg op

echte mannen lopen naar boven,

Tsja, die airbag was toch nergens goed voor. Nog steeds niet gebruik tenslotte hahaha.

Edwin van Riel

Het is even stil geweest vanuit mijn kant. Dit omdat mijn wintersport dit jaar helaas niet door kan gaan. De kink in de kabel: half januari ga ik voor 6 maand naar Bonaire voor het werk. En December is een te drukke maand op het werk dus kan ik geen vrij krijgen. Dit jaar geen goede wintersport voor mij dus. Ik ga dan maar jaloersmakend deze site in de gaten houden.

Let's go ski!

Plaats een reactie