Ski test weekend Stubaier Gletscher 8-12 november 2017

4 dagen lang ski’s testen op de Stubaier Gletscher!

Samen regelen we accommodatie en de reis (carpoolen bijvoorbeeld).

  • op woensdag 8 november reizen we naar Oostenrijk;
  • donderdag t/m zondag test je ski’s op de gletsjer (ook een paar snowboards en accessoires, maar aanzienlijk minder);
  • op zondag 12 november reizen we na het testen, rond 14.00 uur, weer terug naar huis.
    Een skipas (€ 170 voor 4 dagen) en testkaart (€ 35 voor 4 dagen) koop je zelf, ter plaatse of van tevoren online.

Impressie van het testgebeuren aldaar:

null

Facebook-event: https://www.facebook.com/events/229412557551215

Vragen? Stel ze gerust.

*bericht bewerkt door GiGi op 12 aug 2017 21:04

Het lijkt me echt superleuk, maar ik begin eind september aan een nieuwe baan en weet dus niet of dit qua vrije dagen gaat lukken (ook omdat ik er dan net werk) …

Los van dat: Ik neem aan dat als je iets test en t bevalt heel goed, je het daar ook direct kan kopen toch? Betaal je dan de hoofdprijs?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nee, je kan daar niet kopen. Je kan natuurlijk de plaatselijke wintersport speciaalzak binnen lopen en kijken of die hebben wat je zoekt, maar in het testcentrum kan je niks kopen. Die testski’s gaan het hele seizoen mee op tour en worden op zijn vroegst verkocht als de nieuwe modellen voor seizoen 2018-2019 beschikbaar komen.

Door te testen bij zo’n event haal je dus heel expliciet het selectieproces en het aankoopproces uit elkaar.

Dit lijkt me erg leuk. Ik heb zeker interesse.

Is het druk op de gletsjer tijdens zo’n test event?

@Reussie
Leuke Appetizer voor je 👍
Om een shortski te maken.

Dit lijkt me erg leuk. Ik heb zeker interesse.

Is het druk op de gletsjer tijdens zo’n test event?

Lekoes op 13 aug 2017 21:10

Niet heel druk, en ook niet zo zeer vanwege het test-event, maar meer vanwege vakanties. En natuurlijk heel erg afhankelijk van de sneeuw- en weersomstandigheden.

@Gigi Ik ben geïnteresseerd ! Vanwaar vertrekken jullie ? Ik woon in
Antwerpen.

*bericht bewerkt door Anon5710 op 14 aug 2017 07:19

Vanwaar we precies vertrekken hangt heel erg af van de definitieve samenstelling van de groep en waar iedereen vandaan moet komen. Maar het lijkt me geen groot probleem om

  • ofwel met een auto vanuit Vlaanderen/Zuid-Nederland te vertrekken;
  • of een verzamelplaats te vinden die voor niemand heel ver om is (Geleen of Heerlen?).

Rond welk uur denk je te vertrekken? Kwestie van een hele of halve dag verlof te nemen. ☺

Ook dat heb je zelf in de hand. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat we 's morgens vertrekken en eind van de middag/begin van de avond willen aankomen in Oostenrijk. In dat geval gaat het om de hele woensdag verlof dus (en natuurlijk donderdag en vrijdag).

Nog andere serieus geïnteresseerden behalve @Anon5710, @Elisabeth101, @Menn0 en ikzelf?

Helaas zit het er dit jaar niet in voor mij Gigi. Starten op 23/10 met grote verbouwing. Hoop volgend jaar weer van de partij te zijn in november. Verder kan ik het iedereen aanraden. Relatief goedkoop en het is gewoon leuk om allerlei verschillende merken en type ski’s te proberen. Bovendien is het een mogelijkheid om nieuwe skicontacten op te doen. Wij hadden afgelopen november het geluk dat, door vroege sneeuwal en kunstsneeuw al 80% van het gebied open was. Gewoon doen (als je in de gelegenheid bent) gaan met die banaan (oei, dat is foute woordspeling).

@GiGi rond die tijd ben ik wel op de Stubaier Gletsjer, maar niet om ski’s te testen. Van 8 t/m 11 november voor piste/ off-piste techniek met Sander Kan. Waarschijnlijk gaan wij maandagavond rijden, om dan dinsdag een dagje in te skiën op Stubai of een andere gletsjer.

It's all about the turns duuuuuude!

Ook leuk @Arjen5. Ik hoop dat jullie net zulke omstandigheden als wij vorige jaar…

null

Dat hoop ik zelf trouwens ook, aangezien ik vooral een aantal nieuwe en vernieuwde freeride- en allmountain ski’s op mijn lijstje heb staan…

Oeh dat ziet wel heel goed uit. Dikke tip: achter deze tenten, vanuit dit oogpunt links in de foto ligt een mooi stukje terrein. Uit de cabinebaan Schaufeljoch skiërs rechts traverseren tot net onder de rots links boven in de foto, dan kun je rond de 30° afdalen tot waar piste 4 en 10 samen komen.

It's all about the turns duuuuuude!

Klopt Arjen, maar een local vertelde ons dat er, hoe verder je naar links gaat (vanuit restaurant gezien)hoe dieper de gletscherspleten worden. Hoorde ik nadat ik eraf was gegaan😬

Ik ben evt wel geïnteresseerd @GiGi.

Heb nog aantal vakantie dagen over, en zou tegen die tijd nog wel een paar dagen willen skiën. Hebben jullie al dingen besproken of ben ik nog op tijd? Hoor het graag!

Let it snow

Je bent nog op tijd hoor. Als je me een PB stuurt met je telefoonnummer, dan voeg ik Jebroer aan de appgroep waarin we praktische zaken bespreken.

Inmiddels hebben we een appartement geboekt: undefined

8 personen gaan nu zeker, er staan bovendien nog 2 mensen op de ‘misschien’-lijst.

Er is dus sowieso nog plek voor 1 of 2 personen…

Een kwijlplaatje van vorig jaar (dat zelfde weekend):
!undefined
En deze van afgelopen week (bron: WePowder):

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/d8e2fbb12aa1f480c0503755...

Ziet er prima uit dat app.ment !
Hoop volgend jaar weer mee te gaan👍🏻

Plaats een reactie