Op zoek naar een camping

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Wij hebben recent een caravan aangeschaft en willen een halfjaarplaats nemen voor de wintersport. In tegenstelling tot mijn vriend, ben ik nog maar een beginnende skiër, daarom leek de Zugspitz Arena een mooi gebied (en relatief snel aan te rijden voor een lang weekendje weg)!

Zijn er wintersporters die ons een camping kunnen aanbevelen in dit gebied (Lermoos, Biberwier, Ehrwald, etc). Onze voorkeur gaat uit naar:

  • Ruime plaatsen
  • Net sanitair
  • Vaste gasaansluiting en stroom

En verder zou het natuurlijk fijn zijn als er een droogruimte is voor de ski’s en persoonlijk ook niet vies van een binnenzwembad of sauna :)

Alle tips zijn welkom!

Thanks,
Joske

Camping Biberhof in Biberwier, ze zijn daar wel wat aan het veranderen,

Dienten Die Alte schule

Zo te horen zoek je naar ‘luxe-kamperen’, en dan is Biberhof (waar mijn ouders al 30 jaar staan) niet de beste optie. Camping is schoon maar basic. Luxe is er alleen te vinden in naastgelegen resort, waar je geen gebruik van mag maken.

Ik zou eens zoeken naar Zugspitzcamp in Ehrwald, dat lijkt me een betere match. Alles erop en eraan, inclusief binnenbaden en sauna’s.

Kennissen van ons hebben ook een halfjaarplaats in de winter bij Biberhof. Luxe is het zeker niet maar zij staan er toch al enkel jaren.
Het is wel een stukje rijden (of bussen) naar een iets groter gebied. Biberwier zelf is ontzettend klein.

Andere tip misschien in Fieberbrunn:
https://www.tirol-camp.at/nl/
Persoonlijk vind ik Fieberbrunn erg geschikt voor beginners. Het is bovendien een gezellig en knus gebied waar een leuke sfeer hangt. De ervaren skiër kan lekker doorskiën richting Saalbach.

4* Camping onderaan de Zugspitze. Direct de gondel binnen voor op de gletsjer te skiën.

http://www.zoover.be/oostenrijk/tirol/ehrwald/tiroler-zugspi…

*bericht bewerkt door moderator op 21 aug 2017 17:43

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Wij ons ons ook al aan het oriënteren op de zomervakantie. En kwam bij een camping uit welke in dit (oudere) topic genoemd werd. Heeft iemand ervaring met camping Zugspits resort? (en dan in de zomermaanden…) is het iets voor de kinderen. Nederlands? Zwembad? Omgeving? en kun je jezelf er ± 3 weken vermaken. De jongste is dan 4, dus fikse wandeltochten zitten er nog niet in. Alle info is welkom.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@evr66

Waar blijf je met je info?🤔

Born to run. B.S.

Haha, @dan58, op veel plaatsen geweest, maar niet daar;)

Oostenrijk goede ervaringen met fieberbrunn, verderceigenlijk altijd in Frankrijk, Italië en Zwitserland ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie